Beantwoord

Ongewenste abonnementen en betalingen via mijn factuur

  • 17 September 2021
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik krijg de afgelopen tijd meerdere ongewenste abonnementen van diensten waarvoor ik geen toestemming heb gegeven (ook niet per ongeluk). De eerste keer dat dit mij overkwam was in april en daardoor had ik ongewild 50 euro aan kosten gemaakt. Recent overkwam mij dit weer bij twee andere diensten, waardoor ik ongewild 15 euro aan extra kosten heb gemaakt. 

Ik weet dat ik me kan uitschrijven voor payinfo, maar voorkomen is beter dan genezen en in vele gevallen is er al vijf euro afgeschreven. Ik zou graag een oplossing willen om deze diensten aan de voorkant te blokkeren, bij voorkeur blokkeer ik alle betalingen met spelletjesdiensten, uitgezonderd Google Play. Ik hoop dat T-mobile verantwoordelijkheid neemt hiervoor en me hierbij kan helpen. Ik sta hier zelf machteloos in en raak geïrriteerd dat dit in korte tijd opnieuw gebeurt. Ik ben mijn vertrouwen in de provider in de bescherming van de consument hiermee ook kwijt.

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 17 September 2021, 09:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Bedankt voor de reactie. De optie om deze partijen te blokkeren, heb ik na mijn post nog gevonden. Ik was een beetje kwaad dat dit mij voor de tweede keer (en daarna direct derde keer) overkwam, dus had niet goed gezocht naar deze optie. De betaaldienst heb ik direct geblokkeerd via payinfo, maar vervolgens kreeg ik zomaar weer een abonnement aan mijn broek van een dienst met een soortgelijke naam, waarvan ik niet eens op de hoogte werd gebracht per sms. Ik heb ook nergens per ongeluk op geklikt, dus deze diensten zijn zomaar aan mijn mobiel nummer gekoppeld. Erg merkwaardig.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TijmenW , welkom bij de community.

Je hebt al 1 belangrijke tool gevonden, www.payinfo.nl. Hier kun je niet alleen sms premium abonnementen inzien, maar ook preventief je voor die sms abonnementen laten blokkeren!

Je kunt ook in je My T-Mobile zowel premium sms als Google Playstore preventief blokkeren of weer deblokkeren. Dus genoeg mogelijkheden om ongewenste kosten te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @TijmenW  en @eric Bij Tmobile kan je in je account deze betalingen blokkeren door een blokkade in te stellen.

Betalen via je T- mobile factuur
Zoals aankopen in Google play en Apple storen kan je blokkeren.


Dan kan je ook nog andere betaal diensten blokkeren zoals (FTMSC)
Ga naar de optie instellingen in je my TM account en zet een blokkade  bij betalen van SMS of mobiele diensten

En blokkeer aankopen van derde partijen. 
Wat je rekening van TM aangaat is het dan opgelost.

Succes