Beantwoord

Onterechte factuur


Reputatie 1

Mijn contract is 15 Mei beëindigd omdat ik ben overgestapt naar een andere provider.Die dag kon ik dus ook niet meer bellen/internetten.Ook stond er in de T-Mobile app dat ik geen actief abonnement meer had wat dus ook allemaal klopt,alleen heb ik nu weer een factuur gekregen van 16 Mei tot 14 Juni en dit bedrag is ook al afgeschreven van mijn rekening.Ik heb dit bedrag laten terugboeken en heb vanmorgen naar jullie gebeld en toen werd er gezegd dat het inderdaad een fout was en het zou worden doorgegeven.Nu krijg ik net een mail van jullie dat het automatisch incasso mislukt is en dat als ik niet betaal extra kosten in rekening worden gebracht.Kan het nogmaals gecheckt worden en dat het word doorgegeven dat ik geen abonnement meer bij jullie heb,alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 May 2022, 19:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SylviaH77 

Die mail over incasso mislukt heb je zeker ontvangen omdat je het bedrag hebt gestorneerd, dat kon je beter niet doen. Je geeft ook aan dat er geen actieve abonnementen zijn dus dat bedrag krijg je sws terug.

Reputatie 1

Hallo @SylviaH77 

Die mail over incasso mislukt heb je zeker ontvangen omdat je het bedrag hebt gestorneerd, dat kon je beter niet doen. Je geeft ook aan dat er geen actieve abonnementen zijn dus dat bedrag krijg je sws terug.

Nou de medewerker van T-Mobile die ik belde heeft tot 2 keer toe gezegd dat het goed is dat ik het bedrag heb laten storneren.

Nou de medewerker van T-Mobile die ik belde heeft tot 2 keer toe gezegd dat het goed is dat ik het bedrag heb laten storneren.

Eigenlijk een best kwalijke zaak wanneer een medewerker van een bedrijf onjuiste informatie verstrekt.

Het advies dat je kreeg kan namelijk ook wel eens averechts werken. Als je een abonnement bij een provider opzegt krijg je altijd na afloop een eindfactuur. Heb je teveel betaald, krijg je binnen enkele weken het teveel betaalde teruggestort op je rekening. Wat ook kan is dat je moet bijbetalen omdat er verbruikskosten buiten je bundel zijn ontstaan. Als dit laatste het geval is, worden deze kosten weer in mindering gebracht op het teveel betaalde aan abonnementskosten.

Zie ook Uitleg over je eindfactuur

Reputatie 7
Badge +14

Als de gestorneerde factuur in het “collecting bakje” beland wordt het helemaal vervelend. Dan gaan er incasso bureau's op duiken… Zoals al aangegeven. Het gaat altijd goed met die laatste factuur, maar storneren is altijd vragen om problemen.

Reputatie 1

Als de gestorneerde factuur in het “collecting bakje” beland wordt het helemaal vervelend. Dan gaan er incasso bureau's op duiken… Zoals al aangegeven. Het gaat altijd goed met die laatste factuur, maar storneren is altijd vragen om problemen.

Als er een incassobureau komt voor een abonnement wat ik niet heb geen probleem laat maar komen dan,ik blijf niet bellen naar T-Mobile en berichten plaatsen op dit forum of ze het aub willen oplossen terwijl ze zelf aangeven dat ze fout zijn en het niet klopt.

Als er een incassobureau komt voor een abonnement wat ik niet heb geen probleem laat maar komen dan,ik blijf niet bellen naar T-Mobile en berichten plaatsen op dit forum of ze het aub willen oplossen terwijl ze zelf aangeven dat ze fout zijn en het niet klopt.

Heb je al op de factuur gekeken welke periode gefactureerd werd ? Je zal niet de eerste zijn die een factuur storneert waarbij een deel van die factuur nog is van een periode waarbij het abonnement nog wel liep.

Linksom of rechtsom ben je het bedrag verschuldigd van de kosten die je gemaakt hebt tijdens de looptijd, een uiteindelijke eindfactuur is beslissend en kan veelal pas worden opgemaakt als alle betalingen zijn voldaan.

Als het nu een factuur was geweest die 2 maanden na beëindiging van de overeenkomst, was het mogelijk nog terecht en te wijten aan een administratieve fout, in dit geval kan het heel goed zijn dat het nog een deel van de resterende looptijd betreft.

 

 

Reputatie 1

Als er een incassobureau komt voor een abonnement wat ik niet heb geen probleem laat maar komen dan,ik blijf niet bellen naar T-Mobile en berichten plaatsen op dit forum of ze het aub willen oplossen terwijl ze zelf aangeven dat ze fout zijn en het niet klopt.

Heb je al op de factuur gekeken welke periode gefactureerd werd ? Je zal niet de eerste zijn die een factuur storneert waarbij een deel van die factuur nog is van een periode waarbij het abonnement nog wel liep.

Linksom of rechtsom ben je het bedrag verschuldigd van de kosten die je gemaakt hebt tijdens de looptijd, een uiteindelijke eindfactuur is beslissend en kan veelal pas worden opgemaakt als alle betalingen zijn voldaan.

De periode is van 16 mei tot 14 Juni en dat is het hele bedrag wat ik moet betalen op de factuur over deze periode,mijn abonnement is 15 Mei beëindigd en er waren geen extra kosten.

De periode is van 16 mei tot 14 Juni en dat is het hele bedrag wat ik moet betalen op de factuur over deze periode,mijn abonnement is 15 Mei beëindigd en er waren geen extra kosten.

Dan hebben de opzegging en het factureren elkaar gekruist. De eindfactuur bevat dan de abonnementskosten die teveel gefactureerd zijn minus de kosten die je eventueel buiten je bundel hebt gemaakt ( servicenummers, sms-diensten worden namelijk altijd in de maand erna gefactureerd ).

 

Reputatie 1

De periode is van 16 mei tot 14 Juni en dat is het hele bedrag wat ik moet betalen op de factuur over deze periode,mijn abonnement is 15 Mei beëindigd en er waren geen extra kosten.

Dan hebben de opzegging en het factureren elkaar gekruist. De eindfactuur bevat dan de abonnementskosten die teveel gefactureerd zijn minus de kosten die je eventueel buiten je bundel hebt gemaakt ( servicenummers, sms-diensten worden namelijk altijd in de maand erna gefactureerd ).

 

Ik wacht het wel af of ik er komende week nog iets over hoor.

Reputatie 7
Badge +14

De komende week hoor je waarschijnlijk nog niets, een incasso traject geeft wat langere periodes ertussen. Na de volgende factuur, waarin de periode 16 mei- 14 juni wordt gecrediteerd kan je het incassobureau aangeven dat de 2 facturen met elkaar verrekend kunnen worden. In het normale proces wordt het te crediteren bedrag netjes teruggestort naar de klant.

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp waarom simpele zaken als deze bij providers zo moeilijk gaan, als ik van de ene naar de andere energie leverancier overstap krijg ik van de leverancier waar ik stop een eindafrekening en dat is het gewoon weg heel simpel.

Reputatie 7
Badge +14

Dat is omdat je hier te maken hebt met maand abonnementen en bij energie alleen maandelijkse voorschotten. De maandabonnementen worden aan het begin van de maand opgesteld en heeft dus een week verwerkingstijd. Pas nadat het nummer daadwerkelijk is overgezet, en niet last minute toch bij de oude provider blijft (wat gewoon kan) wordt er een eindfactuur opgesteld en een eventueel teveel betaald bedrag teruggestort.

Ook kunnen bij mobiele abonnementen nog een aantal dagen nadat een abonnement is gestopt kosten binnenkomen van roaming partijen. Die worden allemaal op die laatste factuur verwerkt. Dat TS zegt dit niet te hebben kan best kloppen, maar dit maakt het niet vergelijkbaar met een energie contract.

Reputatie 1

Ik snap sowieso niet dat wat ik nu moest betalen, deze factuur is ongeveer €8,50 minder dan wat ik normaal maandelijks betaalde, terwijl het gewoon weer voor 1 maand was deze factuur,er klopt werkelijk niks van.Ik wacht wel af anders bel ik komende week wel weer,maar wel voor de laatste keer ik blijf niet aan gang.Trouwens bij mijn partner die 2 dagen later is overgestapt klopt het wel gewoon de factuur,hij moest €0,17 betalen.

@eric , Hoezo is het een verschil met voorschotten op de energie rekening of een abonnement bij een provider.

De opzegging komt een maand van te voren binnen, men weet dus wanneer het is afgelopen, dus in plaats van de tijd daarna in rekening te brengen kan het ook op tijd gestopt worden en na beeindiging een afrekening maken voor extta gemaakte kosten, net als bij de energie maatschappij, teveel gebruikt je betaald nog wat na, geen of iets teveel abonnementsgeld betaald omdat het een week eerder als gefactureerde periode is gestop geld terug.

Daarbij is een factuur die na de opzeggings periode valt een betwistbare factuur en deze hoef je niet te betalen, hij is 100% onterecht dus behoort T-Mobile dit probleem wat ze zelf veroorzaken maar oplossen, je kan niet dwingen dat er betaald word.