Beantwoord

sms spam

  • 30 May 2023
  • 6 reacties
  • 650 Bekeken

Reputatie 3

Afgelopen zaterdagavond om 18.55 uur kreeg ik een sms bericht van  +33619945755 en staat op : Uw zending heeft uw instructies nodig. Klik op de volgende link en vul het formulier in :https://mytrack5044.info/fd . ik had die link niet erop gedrukt, dus gewoon negeren.

Vandaag om 13.17 uur krijg ik weer een sms bericht van +33623830708 en staat op : FedEx :De zending vereist uw instructies. Klik op onderstaande link en vul het formulier in ;https://mytrack5044.info/fmd .

Die link heb ik ook weer niet erop gedrukt.

 

Ik denk dat die spam is.. 

 

icon

Beste antwoord door Cristien 30 May 2023, 21:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Iamsterdam Welkom in de Community.

Dat is zeker weten spam. +33 is de landcode van Frankrijk.

Als je slim bent blokkeer je  die nummers in je telefoon.

Verwacht je geen SMS dan gelijk weggooien. Hebben ze je echt nodig bellen ze wel

Je kan altijd via Google zoeken op telefoonnummers als je denkt dat het niet klopt.

 

Reputatie 3

Cris,

Ja dat heb ik nagetrokken maar is alleen voor franse telefoonnummer site, de rest staat er niet in Google

 

 

Cris wat doe je als t al weken duurt , uit Polen, steeds ander nummer. Ook steeds andere link erin van gekke combi letters en cijfers. Zgn bestelling die opgehaald moet worden

Reputatie 4

Nooit op reageren. Een serieus bericht van een verzender of bank of andere relatie, bevat minimaal je naam en meestal ook je adres en de naam van de afzender. En iets moeten betalen of het adres is niet correct is altijd nep 

Telefoonnummers worden tegenwoordig ook gespoofd, dus dat is ook geen garantie meer.

Nou ze hebben dus mijn voornaam vind ik gek dus vermoedelijk door bepaalde site waar iets besteld is ofzo. Maar ze blijven bezig

Reputatie 4

Ja, spam is heel vervelend!

Mijn voornaam gebruiken ze ook vaak in spam.

Natuurlijk mijn eigen schuld omdat ik het 25 jaar geleden handig vond dat mijn naam in mijn mailadres herkenbaar is.

Toen hadden we nog nooit van spam gehoord.

Gelukkig kan gmail de meeste spam eruit halen.

Mijn oude Tele2 mailadres wordt helemaal overspoeld met spam. Gelukkig verdwijnen die oude mailadressen over 2 maanden.

Reageer