Beantwoord

T-Mobile Blijft Geld van mijn bankrekening halen

  • 15 December 2022
  • 10 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 1

midden 2013 ben ik naar het buitenland verhuisd en had daarom een 1-jaar contract met T-mobile afgesloten rond Oktober 2012 (zodat het zou vervallen rond Oktober 2013 wanneer ik in het buitenland zat). Ik ben al bijna 10 jaar niet in Nederland geweest en had geen toegang tot mijn Rabobank bankrekening. Nu pas zie ik dat al die tijd T-mobile zo'n 10 euro per maand van mijn rekening heeft gehaald terwijl het 1-jaar contract zou verlopen in 2013. Ik heb de T-mobile simkaart dus al die tijd ook niet meer gebruikt. Probeer nu T-mobile hierover te benaderen maar lukt me niet om direct contact met ze te hebben vanuit (ver) buitenland.

icon

Beste antwoord door eric 15 December 2022, 09:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

midden 2013 ben ik naar het buitenland verhuisd en had daarom een 1-jaar contract met T-mobile afgesloten rond Oktober 2012 (zodat het zou vervallen rond Oktober 2013 wanneer ik in het buitenland zat). Ik ben al bijna 10 jaar niet in Nederland geweest en had geen toegang tot mijn Rabobank bankrekening. Nu pas zie ik dat al die tijd T-mobile zo'n 10 euro per maand van mijn rekening heeft gehaald terwijl het 1-jaar contract zou verlopen in 2013. Ik heb de T-mobile simkaart dus al die tijd ook niet meer gebruikt. Probeer nu T-mobile hierover te benaderen maar lukt me niet om direct contact met ze te hebben vanuit (ver) buitenland.

Goedemorgen @Richy van der Schaar ,

Normaal gesproken geldt binnen telefonie de standaard dat contracten een minimale duur hebben en dat na deze minimale looptijd het contract ontbonden kan worden. Daar is in de basis actie vanuit de klant vereist. Tenzij je niet betaald hebt. Heb je aantoonbaar dat je hebt opgezegd? Bijvoorbeeld kopie brief, moment van telefonische opzegging of mail? 

Nu kan ik mij goed voorstellen dat internetten in het buitenland de nodige uitdagingen met zich meebrengt, maar in 10 jaar tijd zou er toch een mogelijkheid moeten zijn om dit op te lossen en zicht te krijgen op de geldstromen van die betreffende rekening? 

Hoewel ik bang ben dat dit een lastig verhaal wordt om dit per terugwerkende kracht te regelen, is het nu eerst belangrijk om het abonnement te laten stopzetten. Hopelijk kan er daarna wat coulance geleverd worden. Moderators kijken mee op deze klant- helpt-klant community en kunnen zaken nakijken. Misschien kun je daarmee al antwoord geven op mijn vragen. Dat helpt hen met het onderzoek voor jou en om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Een andere optie is toch echter de klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +14

(zodat het zou vervallen rond Oktober 2013 wanneer ik in het buitenland zat). 

Telefonie abonnementen vervallen niet spontaan maar worden na de afgesproken looptijd automatisch maandelijks verlengd tot opzegging door jou. Dat was bij de abonnementen van 2012 niet anders.

Reputatie 1

midden 2013 ben ik naar het buitenland verhuisd en had daarom een 1-jaar contract met T-mobile afgesloten rond Oktober 2012 (zodat het zou vervallen rond Oktober 2013 wanneer ik in het buitenland zat). Ik ben al bijna 10 jaar niet in Nederland geweest en had geen toegang tot mijn Rabobank bankrekening. Nu pas zie ik dat al die tijd T-mobile zo'n 10 euro per maand van mijn rekening heeft gehaald terwijl het 1-jaar contract zou verlopen in 2013. Ik heb de T-mobile simkaart dus al die tijd ook niet meer gebruikt. Probeer nu T-mobile hierover te benaderen maar lukt me niet om direct contact met ze te hebben vanuit (ver) buitenland.

Goedemorgen @Richy van der Schaar ,

Normaal gesproken geldt binnen telefonie de standaard dat contracten een minimale duur hebben en dat na deze minimale looptijd het contract ontbonden kan worden. Daar is in de basis actie vanuit de klant vereist. Tenzij je niet betaald hebt. Heb je aantoonbaar dat je hebt opgezegd? Bijvoorbeeld kopie brief, moment van telefonische opzegging of mail? 

Nu kan ik mij goed voorstellen dat internetten in het buitenland de nodige uitdagingen met zich meebrengt, maar in 10 jaar tijd zou er toch een mogelijkheid moeten zijn om dit op te lossen en zicht te krijgen op de geldstromen van die betreffende rekening? 

Hoewel ik bang ben dat dit een lastig verhaal wordt om dit per terugwerkende kracht te regelen, is het nu eerst belangrijk om het abonnement te laten stopzetten. Hopelijk kan er daarna wat coulance geleverd worden. Moderators kijken mee op deze klant- helpt-klant community en kunnen zaken nakijken. Misschien kun je daarmee al antwoord geven op mijn vragen. Dat helpt hen met het onderzoek voor jou en om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Een andere optie is toch echter de klantenservice bellen.

Dank voor je antwoord. voor mij is het met name van belang dat de afdrachten per direct stoppen. Ik heb geen toegang tot mijn Rabobank rekening omdat ik sinds begin 2014 niet meer in NL ben geweest, en de Rabobank ergens rond 2015 een nieuw internetbanking systeem heeft gecreerd waardoor ik met het oude ‘rekenmachientje’ niet meer kon inloggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Richy van der Schaar Snel je abonnement opzeggen in je TM account.

Vraag mij af hoe je dan al die jaren heb kunnen betalen zonder bankrekening?

In de algemene voorwaarden staat dat je altijd zelf moet opzeggen met een maand opzegtermijn 🤭

Looptijd
10. Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractformulier.
Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.

Succes
 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt wachten op een moderator of je belt de klantenservice op +31624001200, dan zeg je jouw abonnement telefonisch op.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Richy van der Schaar, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik wil absoluut geen oordeel vellen over jouw situatie omdat ik deze natuurlijk niet in zijn geheel ken, maar om na tien jaar met een verhaal te komen waarin je aangeeft dat T-Mobile de schuldige partij is - lijkt me ietwat vergezocht, met alle respect.

Abonnementen vervallen niet vanuit zichzelf, zoals reeds aangegeven is. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met onze telefonische Klantenservice - dit is een kwestie die urgentie bevat en de Community heeft soms een wat langere wachttijd. Ik zal jouw topic uiteraard wel kenbaar maken bij mijn collega-moderators van Mobiel. Mochten zij vandaag in de gelegenheid zijn, dan kun je hier een reactie verwachten. 

Heel veel succes toegewenst en houd een volgende keer je Nederlandse bankrekening toch wat beter in de gaten, dan voorkom je dat na tien jaar ontdekt wordt dat er nog lopende abonnementen zijn! 😄👍

Reputatie 1

Beste @Richy van der Schaar Snel je abonnement opzeggen in je TM account.

Vraag mij af hoe je dan al die jaren heb kunnen betalen zonder bankrekening?

In de algemene voorwaarden staat dat je altijd zelf moet opzeggen met een maand opzegtermijn 🤭

Looptijd
10. Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractformulier.
Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.

Succes
 

Ik heb twee actieve rekeningen in het buitenland (ik ben al sinds begin 2014 niet meer in NL geweest), waar ik ook mijn inkomsten op ontvang. Mijn rabobank rekening heb ik nog lopen maar (actief) betalen doe ik er niet mee.

Reputatie 1

Hoi @Richy van der Schaar, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik wil absoluut geen oordeel vellen over jouw situatie omdat ik deze natuurlijk niet in zijn geheel ken, maar om na tien jaar met een verhaal te komen waarin je aangeeft dat T-Mobile de schuldige partij is - lijkt me ietwat vergezocht, met alle respect.

Abonnementen vervallen niet vanuit zichzelf, zoals reeds aangegeven is. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met onze telefonische Klantenservice - dit is een kwestie die urgentie bevat en de Community heeft soms een wat langere wachttijd. Ik zal jouw topic uiteraard wel kenbaar maken bij mijn collega-moderators van Mobiel. Mochten zij vandaag in de gelegenheid zijn, dan kun je hier een reactie verwachten. 

Heel veel succes toegewenst en houd een volgende keer je Nederlandse bankrekening toch wat beter in de gaten, dan voorkom je dat na tien jaar ontdekt wordt dat er nog lopende abonnementen zijn! 😄👍

Schuldig schrijf ik nergens. Wel bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +16

Wanneer je het volgende aankaart, impliceer je dat de provider in deze de schuldige is: “Nu pas zie ik dat al die tijd T-mobile zo'n 10 euro per maand van mijn rekening heeft gehaald terwijl het 1-jaar contract zou verlopen in 2013.” → Indien je dit niet zo bedoeld hebt, geen zorgen! Maar je kunt je vast voorstellen dat dit leest alsof de provider jouw abonnement heeft laten doorlopen, terwijl jij als klant hierop controle had moeten uitoefenen.

Afijn, hoe het ook zij: het moet worden stopgezet! Is het gelukt om contact op te nemen? Je kunt met +31624001200 bellen, het maakt niet uit waar ter wereld je je bevindt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Richy van der Schaar 

Ik zie dat je al meer informatie hebt gekregen over het opzeggen van een abonnement. Een contract wordt pas stopgezet als de klant een opzeggingsverzoek indient, zolang je geen verzoek indient, loopt het contract maandelijks door na afloop van contract. Dit staat ook vermeld op het contract. Is het inmiddels gelukt om je opzegging door te geven? Anders help ik je daar graag bij. Zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN dat is gekoppeld aan dat nummer? Dan kan ik je opzegging doorvoeren. Houdt er wel rekening mee dat wij minder snel reageren dan de klantenservice, maar ik doe graag mijn best voor je! 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om mij een bericht te sturen. Ik hoor graag van je!

Reageer