Beantwoord

Wanneer wordt een zoekgeraakte betaling verwerkt?

  • 3 June 2021
  • 4 reacties
  • 1027 Bekeken

Ik heb het restbedrag van mijn telefoon op 13 april betaald via ideal op jullie website. Dit was bijna 300 euro. Dit is ook van mijn rekening afgeschreven maar is nog steeds niet verwerkt. Ik heb al 2 maal het betalingsbewijs naar 'zoekgeraaktebetaling@t-mobile.nl' gestuurd. En er is nog steeds niks mee gedaan. Nou krijg ik opnieuw een email dat ik dit bedrag moet betalen, of er komen incasso kosten bovenop, en over een paar dagen word mijn simkaart geblokkeerd?! Jullie hebben eerder in de facebook chat aangegeven dat het verwerkt zou worden, maar dat is nog steeds niet gebeurt. Kan dit AUB eindelijk eens opgelost worden??

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 4 June 2021, 09:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Handmatige betalingen hebben voor zowel de betaler als de ontvanger consequenties.  Jij moet er op tijd aan denken en zorgen dat de juiste informatie bij de overschrijving staat. De ontvanger heeft weer mensen nodig om de bijstorting te lezen en tegen de juiste factuur weer af te boeken. 

Een proces wat tijd kost en waar iedereen fouten kan maken.  In de overeenkomst met een provider teken je voor automatische incasso.  Dan gebeurt dit niet. De bescherming van jou geld is ook goed geregeld,  je kunt binnen 30 dagen storneren. 

'U hoeft zich geen zorgen te maken, het duurt even voordat een betaling is verwerkt. Blokkade zal niet gebeuren mevrouw..' dit is wat een collega mij vertelde. Ik kreeg gister avond laat een SMS met als inhoud, uw sim is geblokkeerd wegens een niet betaalde factuur. 

Ik heb enige tijd geleden mijn afschriften voorkeur gewijzigd van automatische incasso naar handmatig, met als reden dat ik niet wil dat er onterecht bedragen van mijn rekening gehaald worden. Met als eindstand een 'betaalachterstand' wat niet terecht is.

 

Merende malen heb ik gemaild naar het emailadres waar je zoekgeraakte boekingen gevonden worden. 

Dus natuurlijk was ik gerust op het feit dat alles betaald en klaar was.. maar nee. Toch de blokkade.

Heel heel vervelend omdat ik mijn telefoon actief gebruik voor werk. 

Nou ja geholpen, het enige wat me WEER is verteld is dat ik moet wachten. Dus geholpen.. nee niet echt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nonnevotje 

Ik zie dat je vanochtend een reactie van een collega hebt gehad via Facebook. Je kan in dit geval het beste alle communicatie via een kanaal laten lopen, in dit geval Facebook zodat het overzichtelijk blijft en je goed geholpen kan worden. Ik zie dat mijn collega je een oplossing heeft geboden en dat ze ook bezig zijn met je zoekgeraakte betaling. Excuses voor het ongemak, maar ik verwacht dat dit snel wordt opgelost!

Reageer