Ben jij mijn Valentijn?

  • 7 February 2023
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken
Ben jij mijn Valentijn?
Reputatie 7
Badge +9

Of je het nu leuk vindt of niet; het is weer bijna zo ver… Valentijnsdag! Ben je single, aan het daten of al gelukkig getrouwd? Wat je situatie ook is, laten we samen de leukste tips op een rijtje zetten!

 

En met samen bedoel ik ook écht samen! Ik trap het topic af met een paar leuke ideeën voor Valentijnsdag en de beste Valentijnsgerechten, maar ik ben meer benieuwd naar jullie plannen en ideeën.
 



#1 Liefde gaat door de maag

Liefde is leuk, maar niks gaat boven een heerlijke maaltijd. Hieronder de lekkerste recepten en voor de luilakken gooi ik nog iets beters in de mix!

#1.1 Aardappelschotel

Wie houdt er niet van een goedgevulde aardappelschotel? Hiermee scoor je altijd punten. Je kunt er alle kanten mee op gaan; je hebt namelijk keuze uit zoveel verschillende soorten vlees, groenten en sausjes. Natuurlijk kun je hem ook volledig vegetarisch of vegan maken. Een ovenschotel vol lekkere ingrediënten is simpelweg hét gerecht voor een liefdevolle avond.

 

#1.2 Chocoladetruffels

Na die heerlijke aardappelschotel is het tijd voor een toetje. Mijn keuze: Chocoladetruffels! Need I say more? De definitie van chocolade is toch ‘I love you’? Je kan niet misgaan met chocolade en slagroom.

 

#1.3 De guilty pleasure

Niet eens met bovenstaande gerechten? Ik kan me er iets bij voorstellen. Je staat er wel even voor in de keuken en ik snap dat je dat wellicht wil skippen. Daarom mijn derde keuze: de guilty pleasure. Voel je hem al aankomen? Bestel je favoriete pizza! Pizza en champagne; mooie combo. Pizza en milkshakes; misschien zelfs nog mooier!

 

#2 Kies voor je beste vriend(en)

Wie heeft er nog een Valentijnsdate nodig als je de leukste vrienden hebt? Juist, ook dit jaar heb ik mijn Valentijnsdag al mooi vastgezet; niet met een ongemakkelijke eerste date, maar met een van m’n beste vrienden. Na een hele dag werken gaan we in de avond lekker eten en zwemmen (sportief baantjes trekken).

Ben je de enige in je vriendengroep die single is? Geen probleem! Plan iets leuks met je vrienden die in een relatie zitten, zoals een weekendje naar Venetië? Lees snel mijn topic van vorig jaar voor meer inspiratie! #foreveralone

 

#3 Valentijnsdag voor koppels

Heb je een relatie of ben je getrouwd? Ook jou slaan we niet over! Ik ben zo single als maar kan, dus ik heb Hajar gevraagd dit stukje over te nemen.

Voel jij ook al de druk om iets leuks te doen op de meest ‘’romantische’’ dag van het jaar? Ik wel hoor! Dit is mijn eerste Valentijnsdag als Mrs. Newlywed in ons eigen huis. Heel leuk allemaal, maar wat doe je op zo’n dag als je maar te horen krijgt dat het een commercieel gedoe is? I know! Lekker samen koken, want ja liefde gaat zeker wel door de maag. En wat doen we met cadeaus? Deze smarty pants heeft als cadeau om een heerlijk toetje gevraagd in de vorm van chocola. Jup, dat is de deal die ik heb gesloten met Mr. Newlywed. Win win voor ons beiden, cuz God knows I love food and chocolate. Gelukkig staan er op de Community genoeg recepten, dus we gaan ze zeker uitproberen. En ja ja de kaarsjes gaan ook aan, maar om eerlijk te zijn staan die altijd wel aan. Wij zijn candle light dinner kind of people…#cringe. Dus wordt deze dag iets anders dan andere dagen? I don’t know, maar zal proberen om een leuk outfit aan te doen i.p.v. mijn comfy PJ’s. Dat is genoeg effort toch? Mochten jullie nog leuke tips hebben om deze dag nog specialer te maken, let me know! - @Hajar 

 

#4 Keuze van de Community

Onze plannen zijn natuurlijk leuk en aardig, maar ik ben héél benieuwd naar jouw ideeën voor Valentijnsdag. Ben je single en ga je op date, of sluit je jezelf op in je kamer? Heb je een speciale dag op de planning? Laat het ons weten en inspireer ons! 💖


3 reacties

Reputatie 3

Mijn Ex is mijn enige echte “Valentijn” daarom is ze nu mijn ex ex.😂

Ik denk dat wij doorgaan met ademhalen, wij zijn pas verhuisd de kosten liepen onze portemonnees uit.
Uiteraad ga ik lekker koken met een extra liefdes toetjes!  
 

Aardbeienbavarois met chocoladeaardbeien (Recept van Hoogvliet)

 

Bereiden

  1. Maak 250 gram aardbeien schoon.
  2. Houd de overige aardbeien (die hun groene kroontje behouden) apart.
  3. Week de gelatineblaadjes (10 gram) in water.
  4. Pureer de schoongemaakte aardbeien.
  5. Verwarm 1 eetlepel water in een steelpan en los de uitgeknepen blaadjes gelatine hierin op. Roer dit mengsel door de gepureerde aardbeien.
  6. Klop de slagroom met de suiker stijf. Spatel de slagroom beetje voor beetje door de aardbeien.
  7. Klop het eiwit stijf in een vetvrije kom en spatel het door het aardbeienmengsel. Schep dit mengsel in de met koud water omgespoelde ronde puddingvorm.
  8. Dek de schaal af met folie en laat de bavarois circa 3 uur in de koelkast opstijven.
  9. Verwarm de chocola au bain-marie.
  10. Doop de aardbeien in de chocola en leg ze op een vel bakpapier. Laat de chocola hard worden.
  11. Haal de bavarois uit de vorm. Maak eerst de randen los.
  12. Leg een platte schaal omgekeerd op de vorm en draai vorm met schaal om. Dompel de bavarois eventueel voor het omdraaien heel kort in warm water.
  13. Garneer met de chocoladeaardbeien.

Wijnadvies

De chocolade zorgt voor een bijzonder accent. Kies voor boeiende experimenten met rode zoete wijnen als de Griekse Mavrodaphne, een Californische black muscat of een Zuid-Franse Maury.

Voedingswaarde per 100 gram

Eiwit 5 g
Vet 17 g
Koolhydraten 27 g
Energie 290 kcal
Reputatie 7
Badge +9

@Manes1 Chocoladeaardbeien zijn absoluut mijn favoriet! Ik ga dit recept binnenkort uitproberen. 😋

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Manes1, poeh dat klinkt echt heerlijk! Ik ga deze ook onthouden en binnenkort (voor me laten) maken. 😂 Wat goed ook om te horen dat je ex je ex ex is, haha. Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten!

Al deze lekkere dingen en ik heb zelf toch iets anders gemaakt: voorgerecht was een simpele, maar heerlijke carpaccio. Na het voorgerecht gingen we, zoals ik hierboven ook had beschreven, zwemmen. Daarna hadden we zoals we al dachten zo veel honger dat we een lekker hoofdgerecht op konden: gebakken kippendijfilet met een lekker zelfgemaakt sweet & spicy sausje, witte bonen en loaded fries (met truffelmayo en parmezaanse kaas), yum! 

@Hajar was het bij jou nog leuk? En weet je al wanneer je de chocoladeaardbeien gaat maken? Dan kom ik ze proeven! 😋

Reageer