[Breek de Week] Wat speel jij?

  • 8 April 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties

Met de lockdown zie ik mijzelf steeds vaker een avond achter de PC of console kruipen, om me met een avondje gamen te vermaken. Hangend op de bank of geconcentreerd achter het bureau zijn veel games de revue gepasseerd. Van jongs af aan is mijn voorkeur altijd uitgegaan naar het shooter-genre. In 2021 daaraan geen gebrek! Na uitstapjes in Verdansk, Dust 2.0 en Tarkov, heb ik eindelijk mijn soulmate gevonden in Apex Legends. Wat speel jij op dit moment het liefst? Laat het weten in de comments.

In mijn jonge jaren (ik word langzaam ook een dagje ouder) zijn er veel FPS games langsgekomen. Ik hield bijvoorbeeld heel erg van de snelheid van Quake. De nostalgie en snelheid lijk ik in Apex Legends opnieuw te hebben gevonden. Een Battle Royale, waarvan het shooter-genre scheel ziet, maar met de juiste afstemmingen waardoor de ‘gunplay’ van een oude shooter wordt herleefd. 

Apex Legends laat je in duo’s, trio’s of met z’n vieren strijden op verschillende mappen tegen tientallen andere teams. Last man standing, so to speak. Wapens vindt je overal op de mappen, waardoor er voor iedereen gelijke kansen zijn. Een gemis, vind ik, in andere BR’s zoals Warzone. Daarnaast kies je voor de potjes altijd een Legend, elk met unieke gaven. Hoe je deze het best kan gebruiken, leert de tijd en veel oefening.

Wat opvalt, is het rechttrekken van de skills. Een level 1 kan een level 100 verslaan. Ook de support die de game, zo’n twee jaar na release, nog steeds krijgt, is enorm goed. Updates en patches worden regelmatig gebracht. 

Al met al, ben ik helemaal hooked. Mocht je dus ooit een potje willen spelen, laat het mij vooral weten! Ik en m’n team zijn er klaar voor. 

 


1 reactie

Reputatie 7

@Boris,

Ik ben nooit in Apex Legends gerold, omdat ik met Warzone en CoD online al genoeg verslavende shooter-mogelijkheden had... :sweat_smile:  Wellicht toch het overwegen waard, als ik jouw bericht zo lees! 

Bij mij komt het gamen vaak in golven, dan ben ik weer even helemaal into een spel en dan speel ik weer een tijdje alleen maar wat potjes Rocket League of FIFA. Ook leuk, maar het onderdompelen en mee laten sleuren in een spel is toch wel het leukste! Dit had ik eerst intens met Red Dead Redemption 2 en later ook weer met Skyrim, dus ik was weer op zoek naar een dergelijk spel en toen ben ik m’n bibliotheek maar eens in gedoken, aangezien ik flink wat spellen heb gekocht zonder ooit te spelen (bekend fenomeen, gamers?:grin:).

Daar vond ik Middle-Earth:Shadow of Mordor, een actie-avonturen game uit 2014 die gebaseerd is op Lord of the Rings (favoriete films en boeken van mij). Je bent een Ranger van wie de familie wordt geofferd door een slechterik uit Mordor. Jouw taak is om wraak te nemen en het kwaad uit te schakelen, classic verhaal dus! 

Wat tof is, is dat je sowieso jouw eigen skillset uitbreidt en dat de vijanden ook echt bewuste keuzes maken (vluchten als ze verliezen, wraak willen nemen, etc.). Het spel is niet heel lang, maar alsnog flink wat uren in stuk kunnen slaan! :muscle: 

Als iemand nog een dergelijke aanrader heeft, dan hoor ik het graag van jullie!

 

Reageer