[Breek de week] Wat was jouw eerste game?

  • 16 February 2021
  • 13 reacties
  • 141 Bekeken
[Breek de week] Wat was jouw eerste game?
Reputatie 3

Voor veel van ons zijn er bepaalde games die jou hebben getrokken naar gaming. Vaak is er één game waar je mee bent gestart waarvan de nostalgische gevoelens overlopen zodra je het erover hebt.

Wat is nou die éne game voor jou, waarvan je kunt zeggen: hier is het allemaal begonnen. Dit is dé game die mij “een gamer” heeft gemaakt - of een liefde voor games heeft ontwikkeld natuurlijk.

Voor mij, is dit Diablo II - Lord of Destruction. Ik kan me nog herinneren dat ik hiervoor vroeger inbelde om online te kunnen spelen, of (later) samen met een klasgenootje van de middelbare school speelde. 

Ik hoor graag welke game voor jou die herinneringen oproept!


13 reacties

Reputatie 6

De NES maakte van mij een gamer. Misschien zelfs de Game Boy wel, maar de NES had ik zelf gekocht. Met dat in het achterhoofd moet ik Mario zeggen.
Mijn liefde voor RPG’s is ontstaan bij Lufia. Man, wat was dat leuk! Ik had de Nederlandse versie dus begreep alles goed. Eerste game waar ik echt heb lopen grinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 6

@JoëlG Maaruh, Diablo 2 is uitgebracht in het jaar 2000. Speelde je daarvoor geen videogames?

Reputatie 7
Badge +15

Runescape is de game die mij een echte gamer maakte, ik begon met dit spel ongeveer rond 2005 t/m 2016? En daarna was ik er van verlost omdat deze online game zoveel niet leuke updates kreeg dat het gewoon saai werd. Ik herinner me dat ik hier weken achter elkaar non-stop hele dagen voor achter de pc zat (nolifer) en er honderden euro's aan heb besteed.

Reputatie 6

(nolifer)

Runescape heb ik dus ook nooit gespeeld, wel toffe verhalen gehoord! Maaruh, het stukje dat ik gequoot heb klopt natuurlijk niet. Gamers have several. :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@Maurice 

Ik werd vooral zo genoemd door vele anderen die het ook speelde, regelmatig kwamen we samen op een "meetpoint" waar vele computers staan waarop iedereen het speelde 😝

Zelfs eten achter de pc 😉

Reputatie 6

@Waqqas Dit vraagt om de (her)introductie van deze legendarische foto/meme: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb je er ook zo bij gehangen? :grin:

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Alleen dan zonder koptelefoon, het was echt gewoon geluid door de hele kamer voor die RuneScape sfeer. Altijd een RuneScape liedje op de achtergrond en geluiden bij activiteiten 🤣🤣🤣

Reputatie 1

Voor mij moet dat Command & Conquer: Red Alert zijn. Ik was nog maar een jaar of 8, maar deze game vond zijn weg naar ons huis en ik heb die game helemaal grijs gespeeld! 

 

Jaren later heb ik nog talloze uren plezier gehad van een andere C&C game; Generals (en de uitbreiding Zero Hour natuurlijk). 

 

Reputatie 3

@JoëlG Maaruh, Diablo 2 is uitgebracht in het jaar 2000. Speelde je daarvoor geen videogames?

Uiteraard wel! rekening houdend dat ik 10 ben geworden in het jaar 2000, zullen dat echter vooral games zijn geweest als A2 Racer en Red Cat! 😉 

Reputatie 7
Badge +16

Mijn eerste game-ervaring was op de NES: Super Mario Bros. Ik was een jaar of vier en kreeg de NES van mijn ouders cadeau, daarna heb ik nog de SNES, N64 en Gamecube gehad en alle Gameboys in between haha. 

Maar waar ik echt verslaafd aan was en wat me gaming helemaal ingetrokken heeft zijn Pokémon (op de Gameboy Color) en vanaf 2005 World of Warcraft. Laatstgenoemde heeft me zo'n vier jaar lang opgeslokt en daarna uitgespuugd. “What do you mean he has no life?” 😉 Ik zat in een top-raiding guild en spendeerde als undead rogue (race en class om in WoW-termen te spreken) uren per dag in dungeons en raids. Heel veel gelachen, veel online vrienden gemaakt, maar dolblij dat ik daar in 2009 mee gestopt ben.

Tussendoor veel Battlefield, Superpower en Red Alert 2 gespeeld (voor het eerst online toen we nog met die heerlijke inbelverbindingen zaten, dat was altijd een waar genot als mijn ma wilde bellen terwijl ik “online” was).

Too long didn't read: ik zou zeggen allereerste gaming experience was Mario op de NES, maar daarna opnieuw geïntroduceerd door (MMO)RPG's en RTS games.
 

 

Reputatie 7

Supertof om al deze reacties te lezen, ook heel herkenbaar! Veel games van Davilex (RedCat, A2 Racer, Competitie Manager) zijn hier ook regelmatig gespeeld @JoëlG:smile:

Ik denk dat voor mij de eerste twee games waren die het echt allemaal hebben aangericht zijn Super Mario Land en TMNT: Fall of the Foot Clan:turtle: De Game Boy was de eerste spelcomputer die ik kreeg en daar was ik niet van weg te sleuren! Later kwam daar natuurlijk ook (net als bij @Jason) ook Pokémon nog bij. Die oude Game Boy heb ik overigens nog steeds in de kast liggen, maar ik betwijfel of ‘ie het nog doet… :grin:

De eerste games waar ik herinneringen bij heb op de PC zijn Lemmings en Dune. We hadden ook floppy's met allerlei verschillende kleine spellen erop, maar dit waren wel de eerste grotere games. Ik denk dat Command & Conquer en Settlers uiteindelijk de eerste spellen waren die ik echt helemaal grijs heb gespeeld op de PC! :smile:

Overigens ook even een speciale shout-out naar Goldeneye 007 op de N64! Dit is voor mij één van de eerste spellen waar de multiplayer echt begon te leven. Je had natuurlijk wel Mario Kart enzovoorts, maar dit was voor mij toch wel een hele nieuwe ervaring toentertijd! 

 

 

Reputatie 2

De grote passie voor gamen begon bij mij bij het spelen van de eerste Fifa die als ik mij goed kan herinneren rond 1994 uitkwam en ik destijds het Mastersystem van Sega had. De bugs in het spel met de scheidsrechter waarvoor je kon wegrennen was te lachwekkend en heb ik veel humor van gehad. Daarna ging het eigenlijk rap, het mastersystem heb ik nog lang in mijn bezit gehad, en gaandeweg de N64 steeds meer gaan waarderen destijds met Zelda die ik elk spel wat er van is gespeeld heb. Hopelijk dat net als de mario 35th editie voor de Switch ook een knappe 35th editie van Zelda met Ocarina of Time, the Windwaker en Twilight princess komt. Dan ben ik weer even zoet naast de Huidige Hitman 3.

Reputatie 1

Ik zou het niet eens meer weten…

Ik game sinds ik me kan heugen, had het geluk dat ik altijd omringt was door PC’s door mijn vaders werk

 

Commander Keen?

Queen the Eye?

Prince of Persia?

Ik denk dat het Prince of Persia was, via MSDos. 

Maar ik heb ook vage herinneringen over Clic and Point Adventures/Horrors. Text Base adventures dus het zou nog ouder kunnen zijn dan PoP 

Reageer