[Breek de Week] Welke game kom (of wil) jij altijd naar terug?

  • 16 February 2021
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 3

Als zelf-betitelde gamer, zijn er veel games die ik speel. Ik speel League of Legends, World of Warships, GTA V, Guild Wars 2 en dan ben ik vast nog een paar games vergeten.

Er zijn echter spellen tussen - zoals League of Legends - die ik soms weken, of zelfs maanden, niet aanraak. Op de één of andere manier word ik er wel altijd weer in teruggetrokken - het zij door eigen interesse, of doordat een vriend of vriendin me er terug in trekt. In mijn geval - is dat League of Legends. De laatste keer was na twee seizoenen (8 en 9 volgens mij?), dat ik het spontaan weer ben gaan spelen. 

Is er ook zo'n spel voor jou? Waar nostalgie, of een andere reden, je terug trekt nadat je het weken, of misschien zelfs jaren niet hebt aangeraakt? Ik ben benieuwd welk(e) spel(len) dit effect op jou hebben!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Roller Coaster Tycoon (2) en een paar N64 games die ik (quasi)-legaal speel op emulators. Ook heb ik talloze keren de NES opnieuw opgestart (NES mini that is) om Super Mario en talloze andere oude klassiekers te spelen. Waar ik verder zo nu en dan nog eens naar terugkeer op de PC zijn Warcraft, Age of Empires en Battelfield. 

Vroegah speelde ik nog intens veel FIFA - vooral toernooitjes met vrienden, bier en veel eten haha. Maar ik kijk tegenwoordig liever naar voetbal dan dat ik het online speel, alhoewel ik dan liever CL en Premier League bewonder, maar dat is hier niet aan de orde! 😛

Het klinkt wellicht superlame maar ik heb altijd al een bepaalde rare obsessie gehad met simpele online spelletjes op Spele.nl en zo. Af en toe speel ik nog eens Swords and Sandals 2 en dingen als Pool Champion of Flash Snooker, maar ook spelletjes als Arkanoid en die verslavende Windows Pinball game.

Reputatie 7
Badge +4

Rolletcoaster Tycoon. Die reeks heb ik verslonden om betere, gavere, gedetailleerdere rides van te maken. Inclusief reclamefilmpjes, logo's en weet ik veel. Man man man wat heb ik daar een tijd in gestopt. Wordt tijd om dat weer eens af te stoffen. Alhoewel…. 

Reputatie 6

League of Legends heb ik ook even gespeeld. Zelfde geldt voor de spin off Team Fight Tactics. 

Skyrim heb ik veel positieve verhalen over gehoord, alleen nog nooit gespeeld. Denk stukje zelfbescherming. :grin:

@JoëlG, het spel dat dit effect heeft op mij, heeft geen verdere uitleg nodig gok ik. 
 

 

Reputatie 7

Hola! 

Voor mij is er in ieder geval zeker één game die deze aantrekkingskracht op mij heeft en dat is The Elder Scrolls V: Skyrim:dragon_face:

Toen deze game in 2011 uitkwam heb ik deze meerdere keren grijs gespeeld op de PC en speelde ik ook weinig andere spellen. Sinds een paar jaar speel ik weinig meer op de PC en vooral op de PS4. Toen ik deze game in de Playstations Store langs zag komen in de aanbieding heb ik deze ook direct gekocht en vorig jaar heb ik weer flink wat uren in de game gestoken en ik blijft het een geweldig avontuur vinden!

Wat ik gaaf vind aan deze game is de wereld waar het allemaal plaatsvindt en de enorme hoeveelheid details en interacties die er zijn. Toen ik na een tijd weer begon met spelen wist ik grote verhaallijnen natuurlijk nog wel, maar van al die kleine sidequests en random karakters was ik echt enorm veel ook alweer vergeten, dus het was bijna alsof ik het spel weer opnieuw speelde. :smile: Tuurlijk zie je ook wel wat dat er bepaalde dingen al wat verouderd zijn, zoals de graphics, de soepelheid van bewegingen en het herhaaldelijke karakter van bepaalde missies, maar dat mag de pret niet drukken!

Ik kijk met smart uit naar The Elder Scrolls VI, maar vermaak me ondertussen nog steeds prima met TES5! 

 

Reageer