Summervibes 2022

De beste vakanties in eigen land

  • 23 August 2022
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken
De beste vakanties in eigen land
Reputatie 7
Badge +9

Twee weken vrij, wie wil dat nou niet? Ik ben net terug van twee weken vakantie – dit keer geen reis naar een mooie stad in het buitenland, maar heerlijk vakantie in eigen land!

 

Dit keer geen vakantie in Brugge of Venetië, maar lekker in eigen land! Stad kan ik eigenlijk beter zeggen, want ik was voornamelijk op het strand in Scheveningen te vinden. Eigenlijk stond er een vakantie naar Valencia gepland, maar deze is niet doorgegaan. Toch wil ik jou een recap geven van wat ik in mijn vakantie allemaal heb gedaan en wat jij deze zomer ook nog kunt gaan doen!
 



Highlights van mijn vakantie

Als ik niet écht op vakantie ga, bestaat mijn vakantie eigenlijk altijd uit mijn normale activiteiten, maar dan een niveautje hoger. Denk hierbij aan uiteten gaan, naar het strand, sporten, tijd voor mezelf, events en foodtruck festivals.

Ook de afgelopen twee weken stond mijn agenda bomvol met dit soort plannen – en ik hou ervan! Om er geen boekwerk van te maken som ik ze voor je op. Mijn vakantie bestond uit:

  • 1x Amsterdam Pride
  • 1x game night
  • 5x bij vrienden en familie eten
  • 6x uiteten
  • 6x strand
  • 7x sportschool
  • 14 dagen genieten

Nu ben je natuurlijk benieuwd naar waar en wat ik allemaal heb gegeten. Klik snel hieronder om alles uitgebreid te lezen!
 

Wings & Flats in Rotterdam en Den Haag

Op maandag 1 augustus heb ik met mijn neef bij Wings & Flats in Rotterdam gegeten. Dit was voor ons allebei de eerste keer in dit restaurant. Ik kwam dit tentje tegen op Instagram (aangezien mijn hele feed volstaat met eten) en ze hebben hier maar liefst 11 smaken hotwings (ook boneless en vegetarisch)!

Op woensdag 10 augustus lag ik met twee vrienden op het strand. We zouden eigenlijk met andere vrienden naar een pizza proeverij gaan, maar dit ging niet door. Een van mijn vrienden kende Wings & Flats toevallig ook – en het mooie is, dat het op woensdag onbeperkt kip eten is! De keuze was snel gemaakt en man... Wat was het lekker! In totaal hebben we 8 smaken kunnen proeven. #foodie

 

 

 

Hamburg in Rotterdam

Op maandag 8 augustus was het weer tijd voor mijn wekelijkse food date met m’n neef. Dit keer zijn we in Rotterdam naar Hamburg gegaan. Je raadt het al, hier eet je hamburgers! Een crispy chickenburger voor hem, een classic Hamburg(er) voor mij en een portie loaded fries om te delen – ideaal! Wat ik erg grappig vond aan de menukaart was dat bijna alles een stoute naam had; filthy sweet potato fries, freaky stuff en dirty shakesIf you ain’t dirty, you ain’t here to party!

Pluspunten voor degene die raad waar ik deze quote vandaan heb gehaald.

 

 

 

Pasar Malam Istimewa in Dordrecht

Op dinsdag 9 augustus ging ik met mijn huisgenoot naar de Pasar Malam Istimewa in Dordrecht. De Pasar is een grote Indische markt met allerlei kraampjes, live muziek, podia en vooral veel eten. In Dordrecht is deze Pasar altijd gezellig, buiten en midden in de stad. Mijn pa stond daar met z’n Happy Indo foodtruck en dat is altijd genieten! Vraag maar aan de moderators. 😉

 

 

 

Vitesse in Scheveningen

Normaal gesproken ga ik niet binnen een maand naar dezelfde restaurants. Deze vakantie was echt een uitzondering. Op vrijdag 12 augustus had ik weer een stranddag en in de avond zou ik met een andere vriend nog even lekker zwemmen. Daartussen heb ik met mijn huisgenoot bij Vitesse gegeten. Alle dagen hiervoor liep ik elke keer langs de restaurants en zag ik een 3-gangen-menu staan voor maar € 19,95 – makkelijke keuze!

Op zondag 14 augustus – de laatste dag van mijn vakantie – lag ik weer heerlijk met een vriend op het strand. Van al dat zonnen en zwemmen kregen we weer honger en datzelfde 3-gangen-menu vond m’n vriend ook erg goed klinken.

 

 

Carpaccio – Kogelbiefstuk met pepersaus – Dame blanche

 

Wat doen we de rest van de zomer?

Werken. 😪

Naast fulltime werken, ben ik absoluut alweer plannen aan het maken voor de komende tijd. Ook deze zet ik graag voor je op een rijtje. Laat je inspireren!

  • Organiseer een BBQ in het park
  • Ga ook naar het strand als het 16-21 graden is voor een potje Beach ball of volleybal
  • Organiseer een gamenight met bordspellen en/of videogames, zoals Mario Kart
  • Ga langs familie voor een lunch of dinner
  • Ga op avontuur in een dierentuin
  • Bezoek Madurodam, Sea Life of het Omniversum
  • Baantjes trekken of sporten
  • Prop je vol op een Foodtruck Festival
  • Cultuur snuiven op de Pasar Malam
  • Ontspan met je favoriete games

Dit zijn alle dingen die ik nog op de planning heb staan. Doe er je voordeel mee!


Wat zijn jouw favoriete plekken in Nederland om je vrije dagen door te brengen? Laat het me weten, misschien voeg ik die dan toe aan mijn lijstje!


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nederland is zoveel mooier dan mening mens weet.
Wij waren in Normandië maar slecht weer en niet helemaal onze smaak en ziek worden, anderhalve week gebleven was niet mijn ding.


 


Toen ik weer beter was een weekje Epe geboekt.

Midden in het bos. Het was genieten. Heel veel leuke dorpjes in de omgeving ik had het helemaal naar mijn zin. Prachtige grote caravan met BBQ meer smaken zijn er niet voor mij😂

 

Bezoek gebracht aan de Floriade.

Alles slecht geregeld, wel de moeite  om te bezoeken.

Floriade

Harderwijk 

Vandaag ben ik in de Kaapse bossen geweest in Doorn. Bijna naast mijn deur maar nog nooit eerder geweest. Ik kan je dat zeker aanraden. Trek wel je wandelschoenen aan.

In het  Doornse Gat  mag je gezellig met de hele familie feest vieren en BBQen 

Wij vieren er elk jaar een paar verjaardagen in juni. Niets is leuker dan buiten 🍖 eten

 

 

onze Agenda: September 

Helpen op Food festivals (family) 

Dierentuin Rhenen (mijn  favoriet) Tip voor gezinnen!met punten van de Jumbo of de AH 2 de kaartje gratis dat kan aardig oplopen.

Dierentuin Amersfoort 

Sept. Bruiloft in Zeewolde. 

Dagje strand in Zeeland, veel terrasjes aandoen.

En wat er op ons pad komt de komende dagen.

Geniet van jullie zomer doe ik ook volop!🎁😊

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @CrisTien,

Ik zag laatst nog een reclame van de Floriade, lijkt me wel mooi om een keer heen te gaan!

Kaapse bossen zal ik eens in de gaten houden. Ik heb altijd m’n wandelschoenen aan en van een BBQ ben ik ook zeker niet vies. 😉

Wat tof dat je ook familie hebt die op Food Festivals staan. Wat voor eten hebben ze? 

Reputatie 7
Badge +14

@Marciano  Hij maakt wat op de BBQ kan en verder alles wat de klant wil. Doet ook bruiloften verjaardagen 🎉 schoolfeesten. Jij roept hij maakt 

Floriade is echt wel de moeite. Dagje uit hapje eten ( dat eten is mega duur😳 dat wel! 
Ik maak veel gebruik van tweede kaartjes gratis via AH en Jumbo. 
Vorige week in het panbos wezen lopen. Ook mooi maar zwaar door zand. 
 

geen kleine BBQ 😂

 

Reageer