De drie beste telefoons van 2021

  • 20 January 2022
  • 0 reacties
  • 96 Bekeken
De drie beste telefoons van 2021
Reputatie 7
Badge +6
  • Odido Superuser
  • 1549 reacties

Met de oliebollen nog maar net achter de kiezen is deze tijd van het jaar hét moment om terug te kijken op wat het afgelopen jaar ons allemaal heeft gebracht. Zo was 2021 voor mij het jaar waarin ik mocht toetreden tot de geweldige club van Superusers, medeklanten die hier op Community graag hun kennis delen en andere klanten helpen. In die rol mocht ik ook de nieuwste telefoons een tijdje uitproberen en daar iets over schrijven (waarvoor dank @Hajar!). Alle reviews vind je hier. In dit topic licht ik de drie meest opvallende telefoons uit van vorig jaar.

 

 

Begin september was ‘ie daar ineens: de Oppo Reno6 5G, een telefoon die me vooral door zijn bijzondere uiterlijk is bijgebleven. Deze eyecatcher heeft een achterkant van glas met een klein beetje reliëf, waardoor het zacht aanvoelt terwijl het toch stevig is. Dat geeft dit toestel een luxe look en feel, ook door de mooie kleuren. Ik kreeg de blauwe versie om te testen, al doet alleen het woord blauw geen recht aan de melange van kleuren. De ‘50 tinten blauw’ worden afgewisseld door witte accenten die je ook terugziet in het glas rond de camera’s, die vooral uitblinken in schitterende portretfoto’s. Verder is hij voorzien van een prima scherm, oortjes en een doorzichtig hoesje. Met zo’n mooi design wil je niet anders!

 

 

De Xiaomi 11T Pro blonk vooral van binnen uit. Deze telefoon bleek een ware snelheidsduivel. Niet alleen als je hem gebruikt, maar vooral wanneer je ‘m aan de oplader legt. Slechts 17 minuten had hij nodig om na een lege accu de 100 procent weer aan te tikken. Dat is met afstand het snelste van de vijf telefoons die ik het afgelopen jaar in mijn handen heb gehad. Ook het uiterlijk mag er zijn. Met name de camera’s zijn mooi vormgegeven als één geheel en je kunt ze helemaal naar je hand zetten met de vele instellingen in de Pro-stand. Het scherm is prachtig en zelfs het geluid klinkt voor een telefoon heel aardig. Xiaomi geeft drie jaar lang updates, dus je kunt hem met een gerust hart meenemen naar 2022 (en 2023)!

 

 

Met de Galaxy S21 laat Samsung zien dat een telefoon uit het topsegment niet altijd het duurste van het duurste hoeft te zijn, als je maar de juiste keuzes maakt. Door prioriteiten te stellen biedt dit toestel het beste van twee werelden: op de cruciale onderdelen is niet bezuinigd, maar ze hebben zich ook niet blindgestaard op de specificaties van bijzaken. Het resultaat is een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding waarbij het scherm en de camera’s het belangrijkst zijn. Bij die laatste is vooral de nachtstand verbluffend. Er zitten niet veel accessoires bij, maar dat heeft als voordeel dat je die naar eigen smaak bij elkaar kunt shoppen, met de S21 als stralend middelpunt!

 

Hoewel het afgelopen jaar op tech-gebied geteisterd werd door chiptekorten zijn er veel mooie telefoons van de band gerold. Laten we hopen dat in 2022 die lijn wordt doorgezet en we verwend worden met mooie gadgets. De volgende review komt eraan en ik kan vast verklappen dat de eerste voortekenen goed zijn. Binnenkort meer, dus hou de Community in de gaten!


Tot slot nog een eervolle vermelding voor de leukste gimmick van 2021: de microscoopcamera van de Oppo Find X3 Pro. Omdat je die nou eenmaal niet iedere dag nodig hebt, viel hij net buiten deze top 3, maar ik wilde ‘m wel genoemd hebben. Bij dezen!
TMTVreviews


0 reacties

Geen reactie

Reageer