Deze 3 apps gaan jou helpen om fitter te worden!

  • 22 March 2022
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken
Deze 3 apps gaan jou helpen om fitter te worden!
Reputatie 7
Badge +8

De zomer komt steeds weer een stapje dichterbij en dat betekent ook weer dat we aan onze summerbody gaan werken! Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik deel graag mijn ervaringen met de apps die ik gebruik om mezelf helemaal fit te krijgen voor de zomer!:muscle:

 


Ommetje

Sinds kort maak ik gebruik van deze app. Ik kende deze app voorheen niet, totdat onze @Sander hierover begon. Om meer beweging in het team te krijgen tijdens de thuiswerkperiode, hebben we met ons team een groep opgericht, waamee we elkaar kunnen uitdagen om meer te bewegen.

Hoe werkt de app precies?

De bedoeling van de app is eigenlijk om je te motiveren om dagelijks minimaal 20 minuten een ‘ommetje’ te doen. Je kan met collega’s of vrienden een groep aanmaken en zo met elkaar de strijd aan gaan om zoveel mogelijk ommetjes te doen, punten en medailles te verdienen.

Nu ben ik van mezelf best competitief, dus dit is zeker een goede app voor mij! Ik merk dat ik ook sinds het begin dat ik de app gebruik ook elke dag minimaal 20 minuten ben wezen wandelen. Inmiddels is dit ongeveer 60 minuten per dag. Want ja, ik moet @Johrick onze koploper verslaan! Mocht jij ook meer willen bewegen? Dan is deze app perfect om mee te beginnen!

Android

Apple

 


Fitbit

Om mezelf nog meer te motiveren, heb ik voor mezelf de Fitbit Luxe cadeau gedaan in het goud met wit bandje. Super mooi design en niet gelijk een grote klok aan je pols. Maar er zijn verschillende soorten, dus voor ieder wat wils! Bij de Fitbit hoort ook de app en bij aankoop van een fitbit is het ook inclusief premium functies.

Wat kan je doen met de fitbit?

Met de fitbit kan je al jouw wandelingen/stappen inclusief routes en workouts tracken. Daarnaast houdt de fitbit ook jouw hartslag in de gaten en meet al jouw actieve uren. Ook zelfs tijdens je slaap meet de fitbit jouw slaapscore en krijg je uitgebreide slaapanalyses te zien in de app én kan je een gezondheidsrapport laten maken wanneer je minimaal 30 dagen gebruik maakt van de fitbit. Super handig toch!

Verder kan je in de fitbit app ook het aantal liter water bijhouden dat je op een dag drinkt en het voedsel dat je binnenkrijgt. Zelf vind ik deze functie niet prettig werken. Ik gebruik hiervoor de MyFitnessPal app. Gelukkig kan je deze app koppelen aan de fitbit app en heb je toch alle functies uiteindelijk in één app!

Android

Apple

 


MyFitnessPal

De app die ik gebruik voor voeding is de app: MyFitnessPal. Deze app werkt voor mij top, omdat ik alles wat ik eet en drink hierin bij kan houden. Ik ben bezig om fitter te worden en om af te vallen. Daarom is het ook belangrijk om alles wat ik binnen krijg te registreren. Soms denk je dat je wel goed bezig bent, maar snel zit je toch aan te veel calorieën of heeft een product toch iets meer suiker of vetten. Ik gebruik dit vooral om te controleren of ik echt in een calorietekort kom, dit helpt namelijk in het proces om af te vallen.

Hoe werkt de app precies?

Deze app is als het ware een soort logboek waarin je alles wat je eet en drinkt, maar ook beweging kan registeren. Je kan alles bijhouden in dagdelen. Dus ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes, training en water. Het fijne hieraan is dat je voor voedsel nauwkeurige porties kan invoeren en kan zien hoeveel calorieën ergens in zit. Wat ook super handig is, is dat je barcodes kan scannen! Want het kan zijn dat het ene merk meer calorieën bevat dan het andere. Wanneer je het logboek aan het einde van de dag compleet hebt ingevuld, krijg je ook een overzicht van alle calorieën, voedingsstoffen en macro’s. Daarnaast krijg je ook een melding over het doel wat je wil behalen. In mijn geval is dit dus afvallen. Ik zie dan elke keer na het invoeren van het logboek, hoeveel ik zou wegen na zoveel weken als ik zo door zou gaan met mijn voeding. Het motiveert erg goed als je dan ziet dat je richting jouw doel werkt. Ik heb dit ook echt nodig om gemotiveerd te blijven.

Zoals ik ook onder het kopje fitbit uitlegde, kan je deze app dus ook koppelen aan de fitbit app. Ik maak hier dan ook zeker gebruik van. De optie training houd ik dan eigenlijk ook niet bij in de MyFitnessPal app, hier gebruik ik Ommetje en de fitbit app voor!

Android

Apple

 


Heb jij nou nog super handige apps die jij wil delen en jou helpt om je doelen te behalen? Laat het mij zeker weten in de comments. We gaan dit samen doen. Sharing is caring!:heart:


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Strava als social sharing van activiteiten. Dat werkt motiverend. Zeker als je elkaar oppept om toch te gaan en de resultaten van een ander ziet.

Reputatie 7
Badge +8

@TAVL Goeie!😀 Ik ga ook eens even naar Strava kijken. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik wandel mij rot, maar alles voor de winst. 😎

Reputatie 7

Woehoe super leuk geschreven! Op naar die summerbody. 🔥😜

Reputatie 7
Badge +9

Elk jaar ga ik voor een summerbody, maar heb hem nog nooit gehad. Dit jaar nieuwe kansen en ik zou het moeten kunnen halen. Ik gebruik ook Fitbit. Kan en wil niet meer zonder!

Ommetje met het team klinkt heel tof, maar ik hoorde al van @Lisa dat ik niet mee mag doen. Denk dat het voor jullie ook niet meer leuk en motiverend is als ik meedoe, hehe! 😂

Reageer