Gaming

Download GRATIS Apex Legends en ga het gevecht aan!

  • 19 November 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken
Download GRATIS Apex Legends en ga het gevecht aan!
Reputatie 1

Het 11e seizoen van Apex Legends is net uit en wij gaan het erover hebben! Met een nieuwe Legend én een nieuwe map zijn er genoeg toffe nieuwe dingen om te ontdekken.
 

Ik hoor de meeste van jullie denken: ‘ik heb echt nog nooit gehoord van dit spel’. Komt goed, ik ga je er alles over vertellen, zodat je als beginner kennis kunt maken met de game!
 


 

Wat is Apex Legends?

Goede vraag, laten we daarbij beginnen.. Het is een free-to-play online Battle Royale game. Je speelt dus gratis tegen andere spelers van over de hele wereld. Het is een first-person shooter, dus bereid je maar voor op een hoop schieten. Je speelt in teams 3 (of 2) tegen een lobby van 20 teams. The last team standing; wins!

Het is speelbaar op de PlayStation 4 en 5, Xbox One en X, PC en zelfs (sinds kort) op de Nintendo Switch. En het fijne is: je hebt hier geen online abonnement voor nodig, het spel is dus volledig gratis. Ik zie dus geen reden om het niet te proberen! :joystick:

 

Wat is het speelveld?

Momenteel zijn er 4 verschillende maps waar het gevecht kan plaatsvinden. Onlangs is het 11e seizoen uitgekomen en kwam er ook een nieuwe map bij: een tropisch eiland genaamd Storm Point. Het ziet eruit als een leuke vakantiebestemming, maar niets is minder waar. Op het eiland lopen namelijk ook beesten rond die je ook kunnen aanvallen. Je bent dus niet alleen een target voor je vijanden! Durf jij het aan om een kijkje te nemen? :mountain:
 

Storm Point

Wie speel ik?

Dat is helemaal aan jou! In totaal zitten we al op 19 karakters die je kunt spelen. Elke Legend heeft aparte krachten die kunnen helpen in het gevecht. Mijn favoriet is vanaf het begin Octane, zijn kracht ligt bij snelheid. Je kunt ‘health’ inleveren voor een sprint, waardoor je 30% sneller bent dan je vijanden én teamgenoten. Daarnaast kun je ook een ‘Launch Pad’ neerleggen waardoor je als het ware door een katapult gelanceerd wordt. Handig als je je vijanden wil verrassen met een aanval!

Als je net begint met het spel, dan raad ik je aan om te beginnen met ‘Bloodhound’. Deze Legend heeft namelijk de kracht om ‘door muren heen te kijken’. Zo kun je voor een bepaalde tijd precies zien waar jouw vijanden precies zijn. Zo ben je hen altijd net een stapje voor.

Het zijn er teveel om ze allemaal af te gaan, maar hieronder kun je alvast even checken hoe ze er allemaal uit zien! De enige die hierop ontbreekt is de nieuwste Legend. Laat weten wie jouw favoriete Legend is en waarom, ik ben benieuwd! :muscle_tone2:
 

The Legends

Welk wapen kan ik het beste kiezen?

Zodra je gaat spelen zie je dat de keuze reuze is. Er zijn behoorlijk wat wapens en de 1 is natuurlijk beter dan de ander. Ik raad je aan om te starten met de Flatline of de R-301. Dit zijn automatische wapens die niet heel moeilijk zijn om te bedienen. Een automatisch wapen betekent ook dat er ruimte is om je vijand te missen, als het richten nog niet helemaal lukt. Ik kies zelf vaak voor een Sniper. Dan kan ik lekker op afstand blijven en vanaf ver mijn enemies irriteren. :skull_crossbones:


Ik speel dit spel al, heb je ook nog tips voor mij?

Oh, for sure! Teamwork makes the dream work.. Super cliché, maar 100% waar. Je speelt in een team, dus houd daar ook rekening mee. Ga dus niet alleen op pad en zorg ervoor dat je je teamgenoten kunt beschermen waar dat nodig is. :handshake_tone2:
 

Als je nog een teamgenoot zoekt: stuur mij een berichtje! Wie weet kunnen we eens samen het gevecht aangaan. De beste tip, want ik ben natuurlijk MEGA GOED. :grin: 


3 reacties

Reputatie 1

Oeh, ik ben wel benieuwd hoe die game eruitziet en wie dit allemaal spelen! 

@Danisha van Tele2, heb je ook een video van de gameplay? Ben wel nieuwsgierig! :grin:

 

Ofcourse! Ik heb hier een recente gameplay video van een streamer die ik volg op Twitch. Hij is wel insane goed, dus het zal net iets anders gaan als je net begint met spelen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Reputatie 7
Badge +9

Sinds kort ook voor Nintendo Switch? Dat klinkt goed, ga ik een keer proberen!

Thanks voor de duidelijke uitleg @Danisha van Tele2 ! :sunglasses:

Reputatie 6

Oeh, ik ben wel benieuwd hoe die game eruitziet en wie dit allemaal spelen! 

@Danisha van Tele2, heb je ook een video van de gameplay? Ben wel nieuwsgierig! :grin:

 

Reageer