Eurovisie Songfestival: La Grande Finale!

  • 21 May 2021
  • 9 reacties
  • 130 Bekeken
Eurovisie Songfestival: La Grande Finale!
Reputatie 7
Badge +9

Bijzondere muziek met extravagante optredens daar staat Eurovisie Songfestival voor als je het mij vraagt. Het is alweer de 65ste editie, maar de laatste Eurovisie songfestival hit waar ik echt van heb genoten is Waterloo van Abba. Maar Mamma Mia dan hebben we het ook over legends!

Dit jaar mag Nederland de beruchte Songfestival hosten in het prachtige Ahoy, Rotterdam. De eerste halve finale heeft dinsdagavond plaatsgevonden en daar hebben 16 landen aan meegedaan waaronder Nederland. Er zijn 10 landen geselecteerd voor de finale en de tien finalisten zijn; Noorwegen, Israël, Rusland, Azerbeidzjan, Malta, Litouwen, Cyprus, Zweden, België en Oekraïne.

Gisteravond tijdens de tweede halve finale van het Songfestival hebben 17 landen meegedaan en zijn er tien finalisten door naar de grote finale op zaterdag. De finalisten zijn; Albanië, Servië, Bulgarije, Moldavië, Portugal, IJsland, San Marino, Zwitserland, Griekenland en Finland. Fun fact: de prachtige jongedame en jongste deelneemster Stefania Liberakakis die voor Griekenland heeft gezongen komt uit Utrecht! Go (Rood) Wit Blauw! :flag_gr:

Big finale :tada:

Zaterdagavond is het zover! De tien geselecteerde landen uit deze eerste halve finale mogen opnieuw optreden tijdens de grote finale van het Eurovisie Songfestival 2021. Zij nemen het dan op tegen de tien kandidaten van de tweede halve finale, gastland Nederland en de 'grote vijf': Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Groot-Brittannië. Op basis van wat ik heb gezien, zou ik zeggen Go Azerbeidzjan! Heerlijke beat, daar zie ik mezelf wel op los gaan.

Maar als ik heel eerlijk ben de beste Eurovisie Songfestival performance komt van de Will Ferrell film Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga. Dat was pas een epic performance! Double trouble staat tot op de dag van vandaag nog in mijn playlist.

Geloof je me niet? Check de video hieronder! :point_down_tone3:

 

Ga jij zaterdagavond kijken? Laat mij dan weten wie je favoriet is! (De slechtste optredens mag je ook delen hoor!) :yum: Eurovisie Songfestival 2021 is te zien op NPO 1 via T-Mobile thuis. 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hahahahahaha @Doornekamp33 clown wat een geweldig plaatje.

Ik kijk nooit omdat het altijd saai en dom is. Hoewel de puntentelling wil nog wel eens leuk zijn. 
Een grote geldverslindende poppenkast.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Doornekamp33 hahah dat plaatje! Als topicstarter mag ik dit geloof ik niet zeggen, maar inderdaad wat een herrie! :sweat_smile:

Ik heb even gekeken, waarom vind er namelijk weinig aan, omdat KPN het uitzond in Dolby Atmos op een speciaal opgetuigd kanaal, en dan klinkt het nog valser dan gewoon, dus na twee nummers was ik er klaar mee en ben weer mijn gewone leven verder gegaan, ook omdat ik dit te zien kreeg.😱😱😁😁😁

 

@CrisTien , Euphoria is idd 1 van de weinige goede nummers, maar van NL zijde vond ik Birds van Anouk ook een goed nummer, beter dan Ilse en Walon, maar ik heb een vreemde smaak soms.

Reputatie 7
Badge +14

Echt niet, Ja leuk nummer en iedereen kan het meezingen maar hè wat denk je dan van 

‘Loreen, ze komt uit Zweden’ en werd wereldwijd bekend met de single Euphoria, waarmee ze het Eurovisiesongfestival in 2012 won. Dat was pas een sterk nummer😅

Reputatie 7
Badge +9

Haha uhm Italie heeft gewonnen en ik blijf bij mijn standpunt. Waterloo is het beste Songfestival nummer ooit! 

Reputatie 7
Badge +14

En is er  niemand/ iemand die heeft gekeken en een mening wil geven?

 

Reputatie 7
Badge +14

@Hajar Nee! Erger mij enorm aan de puntentelling en de politieke vriendjes die elkaar knuffelen maar morgen weer oorlog voeren

Reputatie 7
Badge +9

Mijn favo is Rusland omdat ze een boodschap uitdragen maar ik kijk niet omdat ik het een geldverslindend gedoe vind.

Lees nu inderdaad dat het ons veel geld kost. :open_mouth: Zou je wel kijken als dat niet het geval was? 

Reputatie 7
Badge +14

Mijn favo is Rusland omdat ze een boodschap uitdragen maar ik kijk niet omdat ik het een geldverslindend gedoe vind en oer saai! 
Rusland
 

Reageer