[Food Friday] Hamburgerday

  • 28 May 2021
  • 0 reacties
  • 23 Bekeken
[Food Friday] Hamburgerday
Reputatie 3

Het is vandaag internationale Hamburgerdag! Een mooie aanleiding voor het eerste Food Friday topic. Wie houdt er nou niet van een hamburger? :hamburger::heart_eyes:
 

Een broodje met daarop een rundvlees patty, ketchup,  mosterd, ui, augurken en kaas. Snel en lekker, de wereldberoemde hamburger. Waar de Hamburger precies vandaan komt weet niemand 100% zeker te zeggen. Wel weten we dat de Hamburger vernoemd is naar de Duitse stad Hamburg.

Het verhaal is volgens sommigen dat de hamburger rond 1900 met Duitse immigranten naar de Verenigde Staten is meegenomen. Daarom is de hamburger zo bekend geworden in de Verenigde staten. In deze video nog meer hamburger geschiedenis:
 


Mijn favoriete burger heb ik in New York gegeten. Ik zal het nooit vergeten. Het was een populaire tent en er stond een rij buiten met klanten. Het duurde ongeveer een half uur voordat je aan de beurt was. That makes you hungry! Heerlijke juicy burger was het, met de perfecte verhoudingen. Genoeg sla, saus en de burger was perfect gebakken. Take me back, please. 

Je hebt de hamburger in vele soorten en maten. Alles is mogelijk. Je kan ze kopen in een van de vele fastfood restaurants of gewoon thuis maken op de bbq of in de pan. Wat is jouw favoriete combinatie? Zelf ben ik tegenwoordig heel erg fan van vega burgers. Net zo lekker als gewoon vlees maar dan duurzamer. Beter voor de wereld toch? In ‘Het Grote T-Mobile Receptenboek’ vind je het recept van een lekkere vegaburger.

Fun fact: Onze CEO heeft vorige week deze burger gemaakt, zie foto’s op instagram.

Waar heb jij jouw favoriete burger gegeten? Deel jouw favoriete Hamburger recept in de comments en inspireer de anderen. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer