[Gaming] Regenwormen speel je zo!

  • 24 September 2021
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken
[Gaming] Regenwormen speel je zo!
Reputatie 7
Badge +8

Deze keer een iets ander gaming topic dan jullie gewend zijn. Zelf ben ik niet zo’n online gaming fanaat, maar ik ben altijd in voor offline gezelschap games! In dit topic gaan we één van mijn nieuwste en favoriete aanwinsten bespreken; Regenwormen!

 

Het klinkt misschien niet heel aantrekkelijk of het ziet er kinderlijk uit, maar laat de naam en de look van dit spel zeker niet de pret bederven! Het is voor alle leeftijden en heel erg veel fun!


 

Regenwormen - inhoud doos

 

Doel van het spel

Regenwormen is een dobbelspel waarmee je zoveel mogelijk wormen moet verzamelen.

Je hebt 8 dobbelstenen en 16 stenen met de cijfers 21 tm 36 met een aantal regenwormen. Het aantal regenwormen op een steen verschilt van één regenworm tot vier regenwormen. En je raadt het misschien al, hoe hoger het getal, hoe meer regenwormen. Wie aan het einde de meeste regenwormen heeft, wint! Maar hoe verzamel je deze stenen met regenwormen?

 

Spelregels

Een dobbelsteen heeft zes kanten. Met de nummers 1, 2, 3, 4, 5 en in plaats van een 6, zit er een regenworm (deze is ook 5 waard). De bedoeling is dat je met de dobbelstenen zo hoog mogelijk scoort. 5 ogen is in dit geval het hoogst. Maar ook de regenwormen tellen voor 5 ogen!

Na elke gooi, kies je wat je opzij wil leggen. Dus stel je gooit 4x5 ogen dan leg je alle dobbelstenen met een 5 opzij. Hiermee heb je dan al gelijk 20 punten verzameld. Woehoe! Als we kijken naar de stenen, zien we dat de reeks loopt van 21 tot en met 36. Je hebt dus minimaal 21 nodig om een worm te verdienen. Maarrrr…. Om uberhaupt wormen te kunnen winnen, dien je minimaal één regenworm te hebben gedobbeld. Gelukkig mag je zo vaak dobbelen als je wil. Wél moet je bij elke gooi een getal weer opzij leggen.

Stenen met regenwormen van 21 t/m 36

 

Dus stel óf je hebt in alle worpen géén regenworm óf je haalt niet de 21 punten óf je kan niks meer opzij leggen omdat je de getallen die je gooit al eerder opzij hebt gelegd en nu alleen dubbele getallen overhoudt, dan is dit een mislukte worp. Je wint dan geen regenwormen én je moet een steen die je hebt verzameld weer inleveren en de hoogste steen in de rij omdraaien. Niemand mag deze steen meer winnen. Het blijft dus een beetje een gokspelletje of je moet doorgaan of stoppen!

Voorbeeld: wat je zou kunnen dobbelen in de eerste worp

 

Dus stel je gooit wat je hierboven op de foto ziet. Dan is eigenlijk de beste keus om gelijk voor de wormen te gaan. Zo ben je safe en heb je meer kans om wormen te winnen.

 

Addertje onder het gras

Maar wat nou als je bijvoorbeeld 30 punten hebt verzameld, maar de steen met ‘30’ is al door een andere speler gepakt en ligt bovenop zijn stapel? This is the best part! In dit geval mag je de steen van de andere speler stelen. Het spel kan dus alle kanten op gaan! Ligt de steen met 30 bijvoorbeeld bij de andere speler onder een andere steen? Dan mag je deze niet stelen en pak je uit de rij de steen die het hoogst is onder de ‘30’.

Mocht je nog vragen hebben of een beeld willen hebben bij hoe dit spel werkt? I got you! Check hier deze mega handige uitleg van de makers van dit spel:

 

Zelf ben ik dus groot fan van dit spel! Super leuk voor een spelletjesavond met vrienden of familie of om mee te nemen op vakantie. Stiekem vind ik dit soort games dus vééél leuker en gezelliger dan online games.

 

Wat vinden jullie van dit spel en hebben jullie nog toffe aanbevelingen? Laat het weten in de comments, ik ben reuze benieuwd!:grinning: 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga dit spel ook proberen! Ik heb vanavond game night, wie weet heeft iemand dit spel toevallig. Zou wel grappig zijn! :heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +14

Genoteerd op mijn kerst-verlanglijst(je) het lijkt mij echt een leuk spel.😇

.

 

Reputatie 7
Badge +16

Superleuk geschreven en lijkt me oprecht een leuk spel! 😁 Ik ga het zeker een keertje spelen, thanks voor het idee. 

Bord- en dobbelspelletjes zijn ook erg gezellig en brengen echt een geweldige sfeer. Ben al benieuwd naar de volgende aanbeveling! 😊

Reageer