[GAMING] Zo beëindig je geheid je vriendschap!

  • 15 August 2021
  • 9 reacties
  • 138 Bekeken
[GAMING] Zo beëindig je geheid je vriendschap!
Reputatie 7
Badge +9

Ben jij ook zo’n slechte verliezer en zet jij alles op alles om je vrienden niet te laten winnen tijdens een potje gamen? Volg dan deze 4 sluwe tips om jouw vrienden helemaal gek te maken in Mario Kart 8 Deluxe.

 

Wie kent het niet? Mario Kart, het spel dat zorgt voor gezelligheid, lachen, gieren, brullen, gevloek en frustratie. Als je dacht dat Monopoly erg was dan heb je mij nog nooit Mario Kart zien (horen) spelen. Doe jij er alles aan om je vrienden te verslaan? Look no further en gebruik onderstaande tips!
 

Tip #1: Keep your enemies close and your friends closer

Ik hou van de uitspraak ‘Keep your friends close and your enemies closer’. In Mario Kart draaien we hem even om. Zie de CPU’s als je enemies, maar het doel is hier natuurlijk om je vrienden in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat zij verliezen. Rijdt jouw vriend op de 1e plaats, blijf dan rustig achter hem rijden tot de race er bijna op zit. Op de 2e plaats krijg je namelijk betere wapens dan hij op de 1e plaats. Zo kun je hem net voor de finish aanvallen en die 1e plek claimen! (Hoe vaak ik dit wel niet heb gehad… heel frustrerend!) :triumph:

 

Tip #2: Gebruik van je controller

Was jij ook zo slecht in het besturen van een Wii-controller? Stel jouw controller dan zo in dat je stuurt met het pookje en niet met de hele controller. Wil je echt een heel groot voordeel? Stel hem dan zo in dat je niet van de baan kunt vallen!

 

Tip #3: Place a target on your friend’s back

Focus je op het aanvallen van je vriend. Of je nu voor of achter hem rijdt, zorg dat al je aanvallen alleen op hem gericht zijn. Zelfs als dit betekent dat een CPU de 1e plek verovert. Zolang jij maar boven je vriend eindigt. :smiling_imp:

 

Tip #4: Gebruik de laatste plaats in je voordeel

Sta je laatste? Geen zorgen, want dit kan je een heel mooi voordeel geven, namelijk het item Crazy 8. Deze herken je aan het logo van Mario Kart 8 Deluxe en aan de 8 items om je heen! Vond je drie rode schilden om je heen al gaaf? Wacht maar tot je deze 8 wapens krijgt: een groen schild, rood schild, bom, ster, mushroom, munt, banaan en een blooper. #wauw

 

Crazy 8

Wil je toch liever niet zo petty zijn en op een normale manier winnen? I got you covered! Klik hieronder voor tips om je vrienden te verslaan zonder de vriendschap op het spel te zetten. See what I did there?

Tip #5 Boost, boost boost!
Boost every single chance you get! Gebruik de start boost om de race met een voordeel te beginnen. Lakitu telt af van 3, 2, 1, GO. Houd je gast ingedrukt vanaf 2. Gebruik de jump boost bij elke sprong die je maakt voor een boost zodra je weer op de grond bent neergedaald. Gebruik tot slot bij elke bocht een drift boost. Hoe langer de bocht, hoe langer je kan blijven driften en hoe harder de boost.

Er zijn 3 levels van een drift boost: Mini Turno (blauwe vlammen), Super Mini Turbo (gele vlammen) en Ultra Mini Turbo (magenta vlammen)! Probeer te blijven driften tot je de magenta vlammen ziet voor de beste boost! #teammagenta :fire:

​​​

Tip #6 Gebruik je wapens
Gebruik je wapens op een slimme manier. Bijvoorbeeld door schilden en bananenschillen als verdediging te gebruiken. Rijd je eerste en heb je een goed wapen die je kreeg toen je tweede reed? Gooi hem niet zomaar weg, maar bewaar hem tot je hem nodig hebt.

 

Tip #7 Gebruik shortcuts
Even kort door de bocht… Zoek de short cuts op en snij een stuk van de route af.

 

Tip #8 Spaar munten

Zorg dat je ten allen tijde 10 munten hebt. Dan ga je automatisch iets harder! :red_car::dash:

 

 

 

Heb jij nog sluwe tips om je vrienden gek te maken in Mario Kart of heb jij een leuke (frustrerende) herinnering aan dit spel? Laat hem dan zeker achter in de reacties en stem op onze poll! :point_down_tone2:

 

Willen jullie een Mario Kart Toernooi op T-Mobile HQ?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Elke seconde die je in je leven besteed aan dit soort onzin is verloren tijd, en verloren tijd is een nimmer wederkerend fenomeen

Reputatie 7
Badge +9

Elke seconde die je in je leven besteed aan dit soort onzin is verloren tijd, en verloren tijd is een nimmer wederkerend fenomeen

Hey BeMu, waarom vind je dit onzin? Tussen het werkleven, huishoudelijke taken en sociale contacten onderhouden door, vind ik het heerlijk om tijd voor mezelf te hebben. Sterker nog, dat is ook nodig. Ik kan dus erg genieten van videogames (zoals Mario Kart). Dit weekend waren m’n broertjes op bezoek en hebben we wat potjes gespeeld. Die vinden dat ook geweldig om samen te doen. Maar ieder z’n ding natuurlijk! :wink:

Reputatie 6

Interessante perceptie.

In Japan is er een gezegde (vertaald naar het Engels):

“Time spent laughing is time spent with the gods.”

Ik denk persoonlijk dat we iets prioriteit maken. Een persoonlijk waardeoordeel over een activiteit kan je niet opleggen aan een ander. Net zoals niemand jou niet kan vertellen wat jij belangrijk moet vinden.

Waar geef jij prioriteit aan, @BeMu?

Reputatie 6

 @Marciano, en als je niet verliest? :wink:

Alle gekheid op een stokje, Mario Kart is awesome! Speel dit regelmatig met vrienden. Bij ons is de regel dat wie de eerste race van een grand prix wint, alles moet winnen. De anderen moeten deze speler dan beschermen en zorgen dat deze overal eerste wordt. Alles voor die drie :star2:!   

Reputatie 7
Badge +9

 @Marciano, en als je niet verliest? :wink:

Alle gekheid op een stokje, Mario Kart is awesome! Speel dit regelmatig met vrienden. Bij ons is de regel dat wie de eerste race van een grand prix wint, alles moet winnen. De anderen moeten deze speler dan beschermen en zorgen dat deze overal eerste wordt. Alles voor die drie :star2:!   

@Maurice  Als je niet verliest, dan doorgaan met wat je aan het doen bent! :muscle_tone2:

Deze regel is wel heel cool! Met hoeveel vrienden spelen jullie dan tegen CPU’s? Ik wil dit ook proberen! Thanks voor het idee! 

Reputatie 6

Wij spelen het dan met 3 spelers, de rest is CPU (200CC). Dus in de eerste race is alles geoorloofd, daarna rijd je in dienst van de nummer een. Is redelijk te doen met split screen

Als GP’s te lastig waren om te halen, probeerden we het daarna solo. Enorm verschil qua reactievermogen ten opzichte van split screen. Je beeld is immers vier keer groter dan. Dat merk je wel!

Reputatie 7
Badge +14

Gek op Mario maar kart nee dank ik vlieg werkelijk steeds uit de bocht!🤫

Reputatie 7
Badge +9

Wij spelen het dan met 3 spelers, de rest is CPU (200CC). Dus in de eerste race is alles geoorloofd, daarna rijd je in dienst van de nummer een. Is redelijk te doen met split screen

Als GP’s te lastig waren om te halen, probeerden we het daarna solo. Enorm verschil qua reactievermogen ten opzichte van split screen. Je beeld is immers vier keer groter dan. Dat merk je wel!

Ik ga dit z.s.m. eens proberen!! :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +9

Gek op Mario maar kart nee dank ik vlieg werkelijk steeds uit de bocht!🤫

Haha, ik had dat vroeger ook altijd! Kon ik heel slecht tegen. Bij de nieuwere Mario Kart kun je dus instellen dat je niet meer uit de bocht vliegt. Je rijd dan automatisch weer terug naar het midden van de baan! Ik merkte dat nadat ik Rainbow Road speelde en ik was er nog niet 1 keer afgevallen, dus dat vertrouwde ik niet. Bleek dat die instelling aanstond! :joy:

Reageer