Goede voornemens 2022

  • 5 January 2022
  • 9 reacties
  • 154 Bekeken
Goede voornemens 2022
Reputatie 7
Badge +9

Goede voornemens! Ieder jaar weer krijg je dezelfde vraag en vaak roepen we allemaal maar wat, maar houden wij er ons zelden aan. Dit jaar wordt het voor mij anders! Ik deel graag mijn 5 goede voornemens met jullie.

 

De afgelopen 2 jaar zijn zwaar geweest voor iedereen zowel fysiek als mentaal. Dus dit jaar ben ik van plan om dingen te doen waar ik happy van word en waar ik veel positiviteit uit kan halen.

1) Meer tijd besteden aan familie

Ik ben echt een familiemens en geniet van elk moment die ik kan besteden met ze. Corona heeft voor veel afstand gezorgd tussen familie en vrienden. Ik ben daardoor gaan beseffen dat ieder moment met je geliefden kostbaar is. Mijn ouders zijn inmiddels bejaard en ik merk dat ik ieder moment met ze echt tot mij opneem. Ik geniet van iedere lach en iedere knuffel die wij samen delen. Ik probeer veel ervan ook vast te leggen zodat ik deze momenten niet snel zal vergeten.

2) Selfcare

Ik ga dit jaar beter voor mijzelf zorgen. Dat houdt in gezondere voeding, meer bewegen en meer lezen. Ik ga mijn lichaam en ziel voeden met heel veel goeds!

3) Creatief bezig zijn

Ik wil nieuwe creatieve dingen proberen. Ik heb nog geen idee wat ik echt leuk ga vinden, maar ik ga op onderzoek uit!

4) Meer offline leven

De afgelopen 2 jaar leefde ik vooral online. We werken thuis en besteden al onze vrije tijd ook thuis. Ik merk dat ik dan de hele dag op mijn telefoon zit of voor de tv te Netflixen. Prima tijdverdrijf hoor, maar dat houd je ook niet lang vol. De tijd is voorbij gevlogen en ik heb echt goede films en series gezien, maar ik kan niet wachten om weer buiten af te spreken met vrienden en meer genieten van de real world.

5) Koken en bakken

Ik kan aardig koken, maar er zijn nog zoveel gerechten die ik wil uitproberen. Thuis ga ik al snel voor iets makkelijks dus ik wil meer experimenteren in de keuken. Oja, en bakken daar bak ik niks van dus als jullie tips hebben, deel ze graag met me!

 

Ik ga heel erg mijn best doen om mij hier echt aan te houden. Jullie mogen mij ook anytime aanmoedigen. Laten we er samen een top jaar van maken! Wat zijn jullie goede voornemens en hoe gaan jullie die realiseren?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat zijn goede voornemens, @Hajar! Hieronder 4 van mijn goede voornemens:

#1 Gezond leven

Vorig jaar ben ik begonnen met gezond leven en ook dit jaar blijf ik hiermee doorgaan. Voor mij was en blijft dit: 10.000 stappen per dag, gezond (en minder vlees) eten en twee keer per week sporten. 

#2 Boek afmaken

Ook ben ik zo’n 7 jaar geleden begonnen met m’n boek te schrijven. Deze bestaat nu uit 100.000 woorden, maar bij het laatste hoofdstuk bleef ik hangen. Het doel is om deze dit jaar af te maken!

#3 Quality time

Ook dit doe ik al jaren, dus 2022 is niet anders: quality time met vrienden en familie. Samen lunchen, dineren, game nights, weekendjes weg en gewoon samen genieten.

#4 Nieuw project starten

Tot slot wil ik dit jaar minstens twee nieuwe creatieve projecten starten. Iets met Photoshop of Illustrator en misschien een tweede boek schrijven.

Reputatie 7
Badge +14

Goede voornemens,   

Ik doe er meestal niet aan, ik leef elke dag zoals ik denk dat goed is voor mij en mijn familieleden.

Ooit als voornemen besloten om te stoppen met roken zonder al die hulpmiddelen. Dat is uiteraard  gelukt!

Dit jaar wilden ik klant worden van TM thuis. Gisteren ook gelukt.

Echt ik krijg het niet verzonnen dus ik heb ze niet 

Ik vraag mij altijd af waarom mensen iets voornemen op 1 januari als ze het al veel eerder hadden kunnen doen. (Soms) en ja dat geldt ook voor mij.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Dat zijn mooie voornemens @Hajar !

Ook ik heb een paar voornemens opgesteld en ik hoop dat dit me gaat lukken dit jaar! Dit is mijn top 3:

  1. Schilderen

Vorig jaar april ben ik begonnen met het schilderen op nummer. Lekker tijdverdrijf dacht ik zo tijdens de lockdown. Uiteindelijk toen er meer mogelijk was, heb ik dit niet veel meer kunnen doen en zijn er zo maanden voorbij gegaan dat ik mijn kwast niet meer heb aangeraakt. Sinds dit weekend ben ik dit weer gaan oppakken en ik hoop dit voor april 2022 af te hebben. Dan staat mijn lijst ook niet meer zo te verstoffen zonder schilderij erin. Zodra het kunstwerk af is, zal ik dit ook met jullie delen! :grinning:

  1. Gezonder eten en meer bewegen

Normaal gesproken ging ik ook naar de sportschool en dans ik daarnaast nog een dag in de week. Door de maatregelen én aanpassingen van de openingstijden van de sportschool, beweeg ik veel minder dan dat ik zou willen. Gelukkig was ik al op de gezondere tour met eten, maar ook dit wil ik nog beter volhouden. Mijn voornemen is dan ook wel om voor de zomer, mijn lichaam summerbody proof te hebben!

  1. Minder online shoppen

Dit klinkt als een onmogelijke opgave, maar ik ga hier toch mijn best voor doen. Ik heb afgelopen jaar zoveel gekocht en of gehouden of weer geretourneerd. Nu zag ik laatst een documentaire over wat er precies gebeurt met alles wat je retourneert. Zo wordt het vaak vernietigd of komt het terecht in een outlet. Super zonde als alles vernietigd wordt, als je het mij zou vragen! Om dit een beetje te voorkomen, is dan ook mijn voornemen om minder te online shoppen en meer fysiek te gaan shoppen. Maar dan moeten de winkels uiteraard wel weer open zijn!

Reputatie 7
Badge +16

Wat een mooi topic! 

Dit jaar heb ik drie goede voornemens:

  1. Stoppen met roken
    Ik rook al vanaf mijn zestiende. Ben inmiddels zo vaak gestopt geweest dat het bijna komisch begint te worden. Maar dit jaar moet het echt gaan gebeuren. Ik ben een echte ervaringsdeskundige als het om stoppen met roken gaat dus eens wordt de allerlaatste keer! 😄
  2. Meer muziek maken
    Meer tijd met mijn gitaren en in de band spenderen. Is er vorig jaar een beetje bij ingeschoten met alle maatregelen en dergelijken. 
  3. Meer tijd spenderen met familie en vrienden
    Het spreekt voor zich en zou eigenlijk geen voornemen moeten zijn, maar ik wil dit jaar nog meer tijd met mijn familie en vrienden doorbrengen. Met alle heisa van de afgelopen jaren is er niet altijd evenveel ruimte en tijd geweest - alhoewel je tijd voor familie en vrienden ALTIJD moet maken, vind ik dan. Afijn, genoeg om mee aan de slag te gaan!

Op naar een gezonder, gelukkiger en gezelliger 2022! 🎉🐱🏍️🎁💐💚

Reputatie 7
Badge +14

Wat leuk om alles te lezen en @Jason je kan het maar je moet het wel echt willen.
Wanneer stop je? Noem een datum! 😅👍🏻

@Demi zolang de winkels dicht zijn is online shoppen best fijn. 
Ik stuur weinig terug maar annuleer wel veel omdat ik eerst koop en soms dan pas de  reviews lees.

@Marciano Ik kijk uit naar jouw boek 📕 waar gaat het over? 

@Hajar Gezond leven is altijd fijn. 
creatief bezig zijn  bvb. Fotografie er zijn overal heel veel cursussen.
Sla je de 3 vliegen in één klap. Ga de natuur in, maak mooie foto’s en sport je door veel te bewegen
Succes met jullie voornemens. 
🙏👍🏻

Reputatie 7
Badge +4
Aankomst na 50KM hardlopen; nog altijd fris en fruitig

 

50 KM: Goede voornemens of gewoon doen?

 

Afgelopen jaren heb ik mezelf voorgenomen om mentaal en fysiek fit te worden en in tijde van lockdowns is dit barre noodzaak. Daarom wil ik graag delen wat ik gedaan heb om mijzelf in vorm te krijgen en houden. Ik post geregeld op LinkedIN over hardlopen en over de wereld van privacy en security, Nu dus over de wijze waarop een “voornemen” iets actiefs werd; gewoon doen! Die 50KM is gelukt en dus een mooi begin van het jaar.

Al jaren modderde ik wat aan met hardlopen en steeds pakte ik het wat meer op, maar altijd met pieken en dalen en de nodige blessures. Begin december 2019, net voor we te maken kregen met Corona, begon ik een traject om te excelleren. Inmiddels had ik al 2 keer een halve marathon gehaald en aanvankelijk was het doel om dat gemakkelijker te lopen en zonder blessures. Tijdens deze training ging de knop om en besloot ik om toch voor een marathon te gaan. Een traject dat niet zonder slag of stoot ging. De marathons werden afgelast of verplaatst en zo ook degene waarvoor ik ingeschreven stond. Ik had alles al opgebouwd toen het onvermijdelijke bericht kwam. Bovendien moest ik een spoedoperatie ondergaan. Al met al ging het qua trainen lekker en zeker in de enorme drukke tijden op het werk hielp het mij om mijn hoofd te legen. Broodnodig om mentaal op de been te blijven en zelfs te groeien.

Uiteindelijk heb ik mijn eerste marathon wel in 2020 gelopen. De tweede poging op locatie werd wederom last minute afgelast en kwam er de mogelijkheid om deze virtueel te lopen. Dat laatste heb ik dus gedaan. Ik liep in mijn eentje een zelf uitgestippelde route in het lokale binnenveld. Wat een prachtige omgeving blijft dit toch. Mijn eerste prognose voor mijn marathon was 4:45 uur, maar met het langer trainen liep ik deze in circa 3:54 uur. Afgelopen jaar heb ik mijn eerste marathon op locatie gelopen. In aanloop daarvan heb ik mij wederom gericht op versnellen en dat lukte met een eindtijd van circa 3:24 uur. Om mijn motivatie hoog te houden besloot ik met mijn coach om door te pakken. Niet om verder te versnellen, maar om een andere wijze van lopen te trainen; nog langere afstanden lopen. Dit weekend liep ik mijn eerste ultra marathon. Dat is minimaal 50KM. Weer in mijn eentje, maar wat was dat genieten. Wat kent Nederland toch verrekte mooie landschappen. Nu wil ik kijken of ik naar mijn ouders kan hardlopen. Een ambitieus doel, maar vooralsnog met ca 90 tot 100KM het maximale dat ik wil lopen. Ik heb immers ook nog een gezinsleven met 3 kleine kinderen en een vrouw die in deze net een flinke omscholing naar de zorg achter de rug heeft. Toch lukt het om met het zetten van prioriteiten te kunnen lopen. Misschien wel dankzij Corona.

Dat wil allesbehalve zeggen dat je – net als ik – als een gek moet gaan sporten. In tegendeel; te veel is het andere uiterste van te weinig. Ik doe dit niet voor niets met een coach, zodat het gebalanceerd en dus verantwoordelijk blijft. Juist nu we lockdowns hebben is het belangrijker om te kijken wat we wel kunnen doen om te blijven bewegen. Bewegen is in deze meer dan zorgen dat er geen buikje ontstaat en je een bepaalde lichamelijke conditie hebt. Het helpt overigens wel, getuige de 20 kilo die ik afgevallen ben. Ook mentaal werkt dit door en dat is mijn grotere winst. Het leert mij enorm veel over mijn lichaam en geeft ruimte tot denken. Inspiratie. Creativiteit. Enz. Dat ik zo ver zou komen had ik een paar jaar geleden als couch potato niet durven dromen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jij doet? Of gaat doen natuurlijk! Want met deze post wil natuurlijk voornamelijk inspireren en activeren. Ter inspiratie heb ik een serie korte vlogs gemaakt en ik ben van plan om dit door te zetten naar mijn volgende doel; richting 100KM. Één dezer dagen komt mijn vlog over mijn 50KM run online. Kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCNncssAj3i1XnWbekjpaJHw

Reputatie 7
Badge +9
Aankomst na 50KM hardlopen; nog altijd fris en fruitig

 

50 KM: Goede voornemens of gewoon doen?

Dat wil allesbehalve zeggen dat je – net als ik – als een gek moet gaan sporten. In tegendeel; te veel is het andere uiterste van te weinig. Ik doe dit niet voor niets met een coach, zodat het gebalanceerd en dus verantwoordelijk blijft. Juist nu we lockdowns hebben is het belangrijker om te kijken wat we wel kunnen doen om te blijven bewegen. Bewegen is in deze meer dan zorgen dat er geen buikje ontstaat en je een bepaalde lichamelijke conditie hebt. Het helpt overigens wel, getuige de 20 kilo die ik afgevallen ben. Ook mentaal werkt dit door en dat is mijn grotere winst. Het leert mij enorm veel over mijn lichaam en geeft ruimte tot denken. Inspiratie. Creativiteit. Enz. Dat ik zo ver zou komen had ik een paar jaar geleden als couch potato niet durven dromen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jij doet? Of gaat doen natuurlijk! Want met deze post wil natuurlijk voornamelijk inspireren en activeren. Ter inspiratie heb ik een serie korte vlogs gemaakt en ik ben van plan om dit door te zetten naar mijn volgende doel; richting 100KM. Één dezer dagen komt mijn vlog over mijn 50KM run online. Kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCNncssAj3i1XnWbekjpaJHw

Wauw heel inspirerend dit! Ik kan nogal een luilak zijn als het gaat om sporten en daarom wil ik daar nu ook verandering in brengen. Zulke motiverende verhalen helpen mij daar wel bij. Ik zal je vlog zeker checken! Keep us updated!

Reputatie 7
Badge +14

Ik volg je blog voor inspiratie
Wie weet van de zomer ga ik ook 1 km lopen🛼 zoveel bewondering voor mensen die dit kunnen. Respect  @TAVL 

Reputatie 7
Badge +4

Goede voornemens voor dit jaar: 

Actie:

Doorgaan op de inmiddels ingeslagen weg.
Grenzen blijven bewaken, werk & privé

Leren:

Kijken naar wat wel kan, i.p.v. wat niet (meer) kan, met andere woorden denken in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. 

:relaxed:

Reageer