Keuze van de redactie

Halloween top 5 films

  • 29 October 2021
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken
Halloween top 5 films
Reputatie 7
Badge +9

Halloween is niet meer weg te denken uit Nederland. Van Walibi fright nights tot verkleed langs de deuren gaan voor trick and treats. Maar de meeste van ons griezelen liever thuis met een eng boek of een scary movie. En deze scary holiday wordt nog enger met de films die ik jullie ga aanraden! :scream:

 


 

Doctor sleep op Netflix

Wie heeft geen nachtmerries gehad van The Overlook hotel in The Shining? In Doctor sleep zien we hoe kleine Danny 32 jaar later in aanraking komt met de mysterieuze sekte The True Knot. (Iets met kinderen opofferen enzo. ) Super eng! Check it out! 

The Conjuring collectie op Netflix

Ik krijg oprecht de kriebels van het idee van duivelse entiteiten en duistere energieën in een huis. Voeg daar een regenachtige avond aan toe en je hebt een fright night in huis! The Conjuring collectie is daarom aan te raden voor een scary movie night!

Pet Semetary op Netflix

Een landelijk huis in the middle of nowhere, een dierenkerkhof en dode dieren die tot leven komen. Als dat geen formule is voor een griezelige film dan weet ik het ook niet. Checken dus! 

Hocus Pocus op DisneyPlus

Voor een griezelige familie avond kun je Hocus Pocus opzetten. De ultieme Halloween film! Maak het extra scary door ‘’I smell children’’ te fluisteren in de oren van je kids.. Of ga ik weer te ver met deze tip? :no_mouth:

Ghostbusters op Netflix

Als een gekke Moderator je zojuist een belachelijke tip heeft gegeven, you know who you should call? Ghostbusters! :ghost: Een gegarandeerde Halloween hit voor de kids! Hajar heeft zojuist jullie familie avond gered met deze tip. Of naja de Ghostbusters hebben jullie gered. Hoe dan ook, deze klassieker is niet te missen en gelukkig nu te zien op Netflix!

 

More movies please

Dit zijn films die op dit moment niet op Netflix, Videoland of Disney staan, maar wel echte must sees!

  • The Exorcist
  • Practical magic
  • The Shining
  • Orphan
  • Gremlins

Met welke films ga jij griezelen dit Halloween weekend? Laat het ons weten en deel vooral ook je eigen tips!


4 reacties

Reputatie 7

Altijd een goed idee, een enge film tijdens Halloween of een andere donkere, mistige herfstavond! :ghost:

The Shining staat bij mij wel echt op #1 in dit genre, al zo vaak gekeken! Doctor Sleep was ook niet verkeerd, maar kon er wat mij betreft niet aan tippen. Pet Semetary staat ook nog op m’n lijstje, dus wie weet, wordt die het wel! 

Ik weet niet of en waar deze suggesties te streamen zijn, maar here we go!

  • Psycho - Klassieker van Hitchcock en een must-see! :knife:
  • Midsommar - Freaky horror in Zweden :flag_se:
  • The Lighthouse - Beklemmende en soms wat maffe film in zwart-wit :rotating_light:
  • Sinister - Het gebruik van “home videos” is wat deze film grimmig maakt :video_camera:
  • Dead Snow - Tik over the top, maar wel vermakelijk! :snowflake:

En tot slot, niet echt een klassieke horrorfilm, maar ook een absolute topper met zombies: Shaun of the Dead! :icecream:

 

Reputatie 7
Badge +4

Mooi rijtje, maar onderstaande mogen natuurlijk niet ontbreken:

Tim Burton’s Nightmare Before Christmas (Disney+)

Frankenweenie (short en remake op Disney+)

Addams Family / Addams Family Values (huren via Amazon Prime Video)

Beetlejuice (huren via Amazon Prime Video)

Sleepy Hollow (huren via Amazon Prime Video)

Muppet's Haunted Mansion (Disney+)

Corpse Bride (huren via Amazon Prime Video)

Coco (Disney+)

Dark Shadows (Netflix/Amazon Prime Video)

Mars Attacks (huren Amazon Prime Video)

Ja, ja… veel Tim Burton, maar hij is meester in het thema. Love it!

 

@Hajar Ghosterbusters Afterlife komt eraan! Na deel 1 en 2 kunnen we het belachelijk slechte deel vergeten en terugpakken op het idee van Dan Aykroyd voor een deel drie. Binnenkort…. you can call ghostbusters again.

https://www.youtube.com/watch?v=AbtzKaQKiA0

Reputatie 6

Persoonlijk hou ik van een freaky factor, achtervolgingen, slashers en true crime. Daarom ook daarvan het één en ander om in jullie wishlist te zetten:

 

 

Een top 5 al had ik een top 100 kunnen vullen, dit is mijn favoriete genre! 😍

Reputatie 7
Badge +16

Horror is echt bij uitstek mijn favoriete genre dus ik heb zat suggesties, maar probeer het te beperken tot mijn persoonlijke top 5 (op de films na die reeds genoemd zijn natuurlijk)! 👻👹

 

  • The Ritual 

    Prachtige horror-flick die in eerste instantie aanvoelt als een b-film, maar zich gradueel ontwikkelt als hoogwaardige horror-thriller. Zit veel spanning in, met degelijk acteerwerk en een synopsis die weliswaar voor de hand ligt ("help ik ren weg voor het enge monster”), maar uitermate sterk uitgevoerd wordt. De grillige sfeer en spannende flashbacks laten je op het puntje van je stoel trillen.

     

  • Event Horizon

    Een heerlijke sci-fi horrorfilm die je niet heel vaak laat schrikken met de gebruikelijke jump-scares, maar je gedurende de hele film in ijzingwekkende spanning laat verkeren. Dit is absoluut de beste sci-horror die ik heb gezien. Met de briljante kop van Sam Neill kun je sowieso weinig verpesten, maar deze is er echt één om te checken als je into the science fiction bent. 

     

  • Insidious 1 

    Deze soort van kopie van de Exorcist is één van de weinige recente horrorfilms die me daadwerkelijk vanaf minuut één tot het allerlaatst grepen. Je zou misschien niet direct verwachten dat dit heel veel leent van klassieker Exorcist, maar als je alle jump-scares en grillige momenten bijeen legt, zie je hoeveel er op slimme wijze gejat is. Behoudens het belachelijke stuk in “the further” een puike vertoning die zeker aan de basis staat van een reeks vervolgen; die overigens allemaal niet kunnen tippen aan de eerste variant - as usual.

     

  • The Descent 

    Een groep vriendinnen besluit om hun band nieuw leven in te blazen door een survivaltocht door grotten te ondernemen. What can possibly go wrong? Ik ga niet te veel spoilers geven, maar dit is één van de weinige flicks waarin het monster, of beter gezegd de monsters, daadwerkelijk scary-as-shit zijn. Deze film maakt slim gebruik van practical effects en een donkere sfeer waardoor alles sowieso akeliger overkomt. Het is natuurlijk fysiek onmogelijk wat zich afspeelt, maar door het achtervolgingselement waan je je toch in de realiteit. Echt een absolute topper!

     

  • Requiem for a Dream 

    Dit is de allerengste film die ik ooit gezien heb en dat zegt in mijn geval een hoop, trust me. Het is geen horrorfilm, zelfs niet eens een thriller, maar een psychologisch drama dat overgaat in een realistisch trauma. De teloorgang van vier individuen die zichzelf steeds dieper in de afgrond werken dankzij een verslaving aan verdovende middelen. Het is misschien niet griezelig, schrikwekkend of spookachtig, maar zeker angstaanjagend en bepaalde scenes zetten de toon voor wat een deprimerende ervaring wordt. Ik heb zelden een film gezien die je zo bij je lurven grijpt en over het leven doet nadenken als deze. Megavette props naar Ellen Burstyn, die net als in The Exorcist, een grandioze rol vertolkt. Enige smet op het blazoen: doodzonde dat Burstyn de Oscar niet won, schandalig zelfs. Zoek maar eens op “red dress scene Requiem” en vertel me dat dat niet het allerbeste acteerwerk is dat je ooit gezien hebt.

     

Shout-out naar mijn absolute favoriet: The Exorcist! 

Reageer