SUMMERVIBES 2022

Ik ga op vakantie en ik neem mee...

  • 9 August 2022
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken
Ik ga op vakantie en ik neem mee...
Reputatie 7
Badge +8

Zon, zee, strand en een lekkere koude cocktail in de hand. Dit is hoe voor mij een vakantie eruit hoort te zien. Misschien ben je al op vakantie geweest deze zomer of ga je er nog lekker tussenuit. Maar om goed voorbereid op vakantie te gaan, mag een paklijst naar mijn idee zeker niet ontbreken!

 

Er zijn twee soorten mensen met inpakken. De ene die alles maar in de koffer gooit en het zo wel prima vindt zolang de koffer dichtgaat of de ander die een paklijst maakt met hoeveel ondergoed, welke kleur shirtjes en de omschrijving van elk kledingstuk op de lijst zet. Jullie raden het denk ik al, ik ben de tweede persoon! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ken mezelf… dan ben je onderweg en kom je er toch nog achter dat je iets vergeten bent! Dit voorkom je dan met een paklijst.


 

Laten we samen een paklijst maken, met wat we écht niet mogen vergeten op vakantie. Dit mogen de gekste, maar ook kleinste dingen zijn die altijd vergeten worden. Zo kunnen we elkaar op nieuwe ideeën brengen en vergeten we niks voor onze welverdiende vakantie.

 

Ik begin!

  1. Paspoort
  2. Zonnebril met brillenkoker
  3. Nagelsetje

 

Paspoort

Het zal je maar gebeuren, het belangrijkste wat je nodig hebt om op vakantie te gaan, vergeet je mee te nemen! Dat kleine boekje vergeet ik toch vaak met inpakken en komt altijd last minute in mijn handbagage, top dat ik dan een paklijst heb gemaakt! 

Zonnebril met brillenkoker

Hoe vaak ik wel niet heb gehad dat ik mijn brillenkoker heb meegenomen op vakantie zonder een zonnebril erin, dat wil je niet weten! Check daarom altijd ook de brillenkoker voor je deze in je bagage stopt.

Nagelsetje

Een nagelvijl of een schaartje, altijd handig! Ik koop voor de vakantie vaak nieuwe dingen. Vaak zit er nog een kaartje aan vast. Je kent vast wel die vervelende touwtjes met kaartjes die er gewoon niet af te scheuren zijn met je blote handen. Voorkom dit en neem altijd een nagelsetje mee voor noodgevallen (of om je nagels te knippen natuurlijk)!

 

Maak deze lijst af met wat je nog meer zou meenemen! Verder ben ik ook reuze benieuwd of jullie nog op vakantie gaan en wat de vakantiebestemming is. Laat het weten in de comments! 😁

 

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Superleuk en al gelijk in de vakantiesfeer! 😁

Ik ga op vakantie en neem mee…

  1. Paracetamol
  2. Onderbroeken
  3. Tandpasta

Paracetamol

Het is me echt al meermaals gebeurd dat ik dit vergeten ben op een tripje en dan noodgedwongen naar zo’n hyperdure hotelsupermarkt moet gaan om voor € 14,99 een doosje Para te halen waar je normaliter € 2,50 voor betaalt. Heel handig voor wanneer je onverhoopt ineens hoofdpijn krijgt of een kwetsuur oploopt tijdens het wandelen of whatever.

 

Onderbroeken

Klinkt heel logisch en banaal, maar ook boxers of slipjes worden vaak zat vergeten juist omdat ze zo voor de hand liggend zijn. Het zijn de belangrijke kledingstukken die het vaakst vergeten worden. Ooit in Macedonië een aantal boxers moeten kopen en geloof me dat is lastiger dan het lijkt wanneer je 1.92 bent en daar de max ongeveer L is (wat in Nederland een M is). 

 

Tandpasta

Dit spreekt voor zich. Je wilt wel schoon en hygiënisch op vakantie zijn en wat is schoner dan lekker gepoetste tanden? Ben het zelf nog nooit vergeten, maar kan me goed voorstellen dat dit zo'n typische: “Ach chips, had ik die toch maar in mijn toilettasje gedaan”-ding is. 

 

Genoeg om niet te vergeten en tipje: maak altijd een vakantielijstje met items die jij en je partner/maatje/familielid dienen mee te brengen. Afgelopen mei nog drie keer doorgenomen voordat ik naar Griekenland ging en dat hielp enorm! 

 

Fijne vakantie allemaal! 😍

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga op vakantie en neem mee….

Sunscreen

Hou wel van een tintje, maar moet wel goed zorgen voor mijn huid. 

Parfum en deo

Moet wel lekker ruiken ofcourse!

Money Money Money

Kan niet reizen zonder money dus ik heb altijd cash of pasje mee. 

Fijne vakantie! 

Reputatie 7
Badge +5

Super handig, want ik mag over twee weken lekker op vakantie. Dit lijstje hou ik er dus zeker naast. Voor mij belangrijke dingen:

Extra setje schone kleding in de handbagage
Het is me nu twee keer gebeurd dat mijn grote bagage niet gelijk aankwam. Sta je dan, met je kleine tasje spulletjes voor in het vliegtuig. Sindsdien neem ik altijd een setje schone kleding mee in mijn handbagage. Mocht het écht misgaan, loop je niet drie dagen in dezelfde kleding!

Spelletjes
Als groot fan van bordspellen mag een spelletje op vakantie niet ontbreken. Om een grote doos Rummikub mee te nemen is ook weer wat, maar kaartspellen heb ik altijd bij me. Als ik lekker laat op het balkon nog een spelletje kan spelen, kan mijn vakantie niet meer stuk!

Briefje met telefoonnummers
Dit klinkt misschien old school, maar toen ik vroeger op vakantie ging met vrienden ben ik een keer mijn telefoon kwijt geraakt. Weet iemand het nummer van zijn ouders of beste vriend uit zijn hoofd? Ik niet! Ik mag nu al een paar jaar gezellig met mijn wederhelft op vakantie, maar toch heb ik 'm standaard bij me, een lijstje met de twee belangrijkste telefoonnummers!

Voor degene die nog lekker mogen gaan, veel vakantieplezier! 😎

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Extra setje kleding is zeker een goede @Cheyenne ! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt toen ik naar Amerika vloog, maar toch vergeet ik dit steeds ook nog te doen, haha. Goeie tip!

Reputatie 7

Woehoe, super leuk om te zien waar iedereen het meeste waarde aan hecht! 😁

Ik ga op vakantie en neem mee…

1: Een waaier / handventilator - dit is vooral super chill als je naar een warm laat en laat ik daar nou net altijd heen gaan. Vorige week was ik in Valencia en iedereen vroeg aan mij of ik even met mijn waaier in hun gezicht wilde wapperen. Kortom een musthave voor in de koffer. 

2: Een strandtas - dit ben ik zelf vergeten afgelopen vakantie. Ik was super trots dat ik twee bikini’s had ingepakt, drie tubes zonnebrand en een mega stranddoek. Toch was ik vergeten dat ik dit ook naar het strand moest sjouwen zonder koffer. Dit is dan ook een tip from me to you. 

3: Een pen - het klinkt misschien voor de hand liggend, maar dit is iets wat mensen gegarandeerd vergeten tijdens het inpakken. Zonder pen heb je natuurlijk niks aan dat puzzelboekje dat je speciaal voor de vakantie hebt aangeschaft. Waar @Cheyenne de spelletjes al aanstipt, vul ik die graag aan met een pen / potlood. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ga op vakantie en neem mee.

HomePod mini 

Dit voor mijn eigen muziek en het aansturen van de verlichting thuis. 
Ik heb een Eufy bel met camera dus ik kan zelfs in Frankrijk bezoekers toespreken en eventueel de schrik van hun leven bezorgen 🤪

IPad 
Mijn laatste vakantie was nat en soms saai dus bij verveling kon ik T-Mobiel TV kijken of een spel spelen

iPhone
Wie gaat er nu naakt op vakantie 😂 Bellen doe ik er weinig mee maar navigeren en leuke plaatsjes opzoeken des te meer

 

Reputatie 3

Wij gaan op vakantie en nemen mee 

Gastel voor onderweg

Onze ontbijt trommel met kaasschaaf, broodmes, schaar, broodplank, zout en peper, kleine koekenpan 

We gaan meestal met de auto en maken onderweg broodjes en hotdogs, soms bakken we zelfs een eitje😂


Nespresso en kleine kopjes

Als we naar het zuiden rijden overnachten we één of twee nachten in een hotel.
Maar wij zijn niets zonder onze eigen espresso ☕️ koffie 🤫

Dekbedden

We huren altijd een grote stacaravan 
Alles goed maar wij gaan niet onder de (zomer)dekbedden van een ander slapen.

Als laatste neem ik ook mijn partner mee😇🫢 (normaal wandelt ze ook hier in de Community rond

 

 

Reageer