Magenta Must-Sees

Magenta Must-Sees

Toon eerste reactie

151 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Netflix ®️

Feel the Beat

Een zelfzuchtige danseres verpest een Broadway-auditie en keert tegen haar zin naar huis terug. Ze gaat een ​​team jonge buitenbeentjes coachen voor een grote wedstrijd.

Deze film is zo leuk ik moest gewoon huilen 😂😂😂

Echt een aanrader en weer eens iets anders dan oorlog en Virussen 😊

 

Reputatie 7
Badge +14

Als we documentaires of music legends gaan delen dan kan de documentaire van Frank Sinatra niet ontbreken. Ik heb gelachen en gehuild, maar vooral heel erg genoten van zijn levensverhaal. They don't make 'em like that anymore, the most charming performer who truly did it His way! 

I present to you Sinatra’All or Nothing at all nu te zien op Netflix! :heart_eyes:

 

Dank die ga ik zeker kijken. 

Reputatie 7
Badge +15

ABCD (Any Body Can Dance) (2013) ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Dit is een hele leuke dansfilm. 😉

Deze film gaat over een choreograaf die dreigt weg te gaan bij een hele grote dansclub omdat hij wordt vervangen door iemand anders en hij wilt gewoon niks anders doen dan choreograferen. De choreograaf zegt te gaan laten zien wat hij echt kan met behulp van een groep jongens/meisjes die hij zelf zal trainen, zijn oude club en nieuwe doen beide mee aan een grote danscompetitie. Om de rest te zien raad ik je aan deze film zeker eens te bekijken. 👍🏼

 

Reputatie 7
Badge +15

ABCD 2 (2015)

Dit is de tweede film van ABCD.

Deze film gaat over een groep dansers die hun tegendeel willen bewijzen in de World Hip-Hop Dance Competition door deze competitie te winnen omdat ze eerder beschuldigd werden van valsspelen. De choreograaf gaat eigenlijk voor zijn eigen familie als leider mee met de groep naar Las Vegas, zelf vind ik het een hele leuke film en is zeker aan te raden!

Reputatie 7
Badge +9

Deze week is er wederom een mooie filmtip "binnengewaaid"! Wie houdt er nou niet van een waargebeurd verhaal? De Magenta Must-See van deze week is de inspirerende film The Boy Who Harnessed the Wind. Deze tip komt van @CrisTien en de film is nu te zien op Netflix. Congrats met je win! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen!:heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 5

Aanleiding om deze film te promoten is een artikel in de Telegraaf.

Anno 2020 passen er in RUSSELL CROWE met gemak wel DRIE ’gladiators’! Twintig jaar geleden maakte hij - o, ironie - als Maximus furore in hitfilm Gladiator, toen nog strak afgetraind als een jonge hond. Twee decennia en een kilootje of zestig later is er van die Adonis weinig meer over... 

 

De film is nog steeds te zien op #Netflix  i
Hij was een mooie man, daar is baar weinig van over. Gelukkig zal hij in de film niet veranderen. 🤪😅👍🏻 Veel kijk plezier de film is de moeite waard!

 

 Mijn favoriete film is The Godfather maarrrrrrr Gladiator is absoluut mijn nummer 2! Ik luister nog regelmatig naar de soundtracks van de film. Vind de scène mooi wanneer ze op het eind zegt’ He was a soldier of Rome, honor him!’’ Het is btw @Mitch zijn favoriete film! We hebben die samen 2 jaar geleden in de bios gekeken toen je bij Pathé ook klassiekers kon bekijken. :heart_eyes:



Deze film is niet normaaaaaal! Hier zit alles in. Tip voor de muziekliefhebber: Hans Zimmer Live in Prague op Netflix en dan de Gladiator Medley. Kippenvel! 

Reputatie 7
Badge +14

Als groot fan van Queen mag dit niet ontbreken.

“The Show Must Go On”


Was vanavond te zien op NPO 3) Herkansing op Netflix

Het deed mij echt iets om Queen zonder Freddie Mercury te zien, maar deze documentaire moet je gezien hebben om Queen weer in je Muziek-hart te sluiten en deze keer met de fantastische zanger Adam Lambert  Queenonline.👍🏻

In mei 2021 komen ze naar NL helaas uitverkocht 🙈 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wie is… de Mol? - NPO1 en NPOstart

Deze legendarische woorden zijn al 20 jaar lang een begrip in Nederland. Dit van oorsprong Vlaamse programma (KIJKTIP!!!!) is nog altijd mateloos populair en dat moet gevierd worden. Het 20ste seizoen eindigde onverwacht met de aankondiging van een extra seizoen. Dit seizoen is afgelopen zaterdag gestart en kent een line up van oud kandidaten, waaronder 1 mol. De vraag blijft: “Wie is… de Mol?”. 

Wil je nog meer diepgang luister dan vooral naar Trustnobody podcast of voor meer achtergronden dan zeker de officiële NPO WIDM podcast luisteren. Heerlijk.

Undercover seizoen 2 - Netflix

Dé regelrechte hit van Netflix is terug. Iedere week een nieuwe aflevering op Netflix. Dus voor bingewatchen moet je nog even wachten, maar het belooft weer een waar spektakel te worden. Ferry zit achter slot en grendel, maar komt achter een geheim van Bob en dat gaat hem niet in de koude kleren zitten. Hij zint op wraak. 

Reputatie 7
Badge +16

Mooie lijstjes weer en genoeg om de komende avonden zoet mee te zijn! 😁 Jojo Rabbit is hilarisch, bij tijd en wijlen erg tragikomisch, maar bovenal supersterk geacteerd. Echt een enorme aanrader. De film speelt op geniale wijze in op een aantal aspecten van de Hitlermentaliteit die destijds in Oostenrijk en Duitsland heerste, zonder daardoor te Monty Python-esque over te komen - alhoewel ik dat niet per se een slechte kwaliteit zou vinden. Mooi verwoord @TAVL!

 

Night Stalker - Netflix

Waar ik recent mijn oog op heb laten vallen, is het true crime genre. Je hebt op Netflix veel docu's die het hele kat-en-muisspelletje tussen serial killer en afdeling homicide weergeven. Night Stalker is daar een uitstekend voorbeeld van. Wie Night Stalker hoort en enige kennis in pacht heeft van seriemoordenaars moet natuurlijk gelijk aan de naam Richard Ramirez denken. Dit beest heeft mid jaren 80 extreem brute, bloedige en barbaarse moorden gepleegd en tergde LA meer dan een jaar lang.

De docuserie bedraagt vier afleveringen van elk zo'n 45 minuten en is vanaf moment één spannend en sensationeel. We volgen rechercheurs Gil Carrillo en Frank Salerno die samen op zoek gaan naar het verband tussen een reeks verschrikkelijke moorden. De politie gelooft eerst niet dat er een causaal verband kan zijn en gaat uit van meerdere moordenaars/geweldplegers. Ik ga verder niet te veel in op de inhoud want anders spoil ik te veel. Deze serie kenschetst op zeer treffende en alarmerende wijze wat de verhouding tussen verschillende politiebureaus in de staat destijds was en hoe agenten over elkaar en hun onderzoeken denken. 

Enige smetje op het anders voortreffelijke blazoen is het feit dat er slechts één tot twee minuten aandacht besteed wordt aan de jeugd van Ramirez. Hiermee loopt de documaker het gevaar Ramirez te veel te glamorizen door hem enkel vanuit de perskant te belichten. Minuscuul tipje van de nachtelijke sluier: er wordt nauwelijks iets geblurred dus je zult vrij zieke taferelen voorgeschoteld krijgen. Enjoy! 

Reputatie 7
Badge +9

@Maurice 

Ben geen queen of chess, maar na het zien van deze serie zou ik het wel graag willen leren! Dus how about een quick tutorial en dan kan je (maybe) van me winnen?! :grin:

Reputatie 7
Badge +4

Abominable / Everest: De Jonge Yeti - Amazon Prime

Yi is een enigszins teruggetrokken meisje, tot ze ineens een Yeti in haar hut op het dak van het appartementencomplex waar ze woont aantreft. Al snel wordt de Yeti gevonden door een militaire groep en vlucht de Yeti met Yi. Dan begint een reis om de Yeti naar huis te brengen; Mount Everest. 

Een animiatie uit de stal van Dreamworks, die eerder verantwoordelijk was voor onder andere Shrek, Kung Fu Panda en Madagaskar.

Reputatie 4

Warrior Nun - Netflix serie (10/10)

 

Verrassend goed en leuke humor in de serie! Daarnaast is de serie geweldig mooi gefilmd en erg goed geacteerd!

 

De 19-jarige Ava is aan het begin van de serie dood; zij ligt in een mortuarium in Andalusië. Maar de voorzienigheid is nog niet klaar met haar. Tijdens een gevecht tussen duivelse demonen en een groep 'warrior nuns' belandt een aureool dat onsterfelijk moet maken in Ava; dit schenkt haar niet alleen opnieuw het leven, maar geeft haar ook extra krachten die goed van pas komen bij het geheime nonnengenootschap dat haar vervolgens inlijft.

 

Na het lezen en horen van de beschrijving van de serie was ik niet overtuigd, maar toen ik het keek, kon ik niet meer stoppen. Hieronder de trailer om een beetje sfeer te proeven. Als je 'm wilt kijken, zal ik de trailer niet helemaal af kijken! 😉

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is zomer, het zonnetje schijnt en we voelen ons goed! Laten we dat gevoel nog éxtra versterken met de Must-See van de week. De Magenta Must-See van deze week is de feelgood serie Atypical. Deze tip komt van @Emmaatje en de serie is nu te zien op Netflix! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen! :heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Super leuk topic! Ga alle tips checken. Mijn huidige favoriet is Queen of the South 😍 Een serie over powervrouwen die overleven in een mannenwereld. De serie heeft 4 seizoenen op Netflix dus zo kom je wel de tijd door.  Ik ben helaas al klaar dus ga nu jullie tips checken.

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je echt wil kan je alles. 👏🏻👍🏻

L'Ascension is nu te zien op Netflix.

Een jonge Senegalees-Franse man van bescheiden komaf wil de Mount Everest beklimmen om indruk te maken op de vrouw van zijn dromen en wordt langzaam een mediafenomeen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Vikings

Canadese serie op Netflix

Dit harde drama volgt de avonturen van de Vikingheld Ragnar Lothbrok, die het rijk van de Noormannen uitbreidt door zich te meten met een ongeschikte leider zonder visie.

Deels gebaseerd op sagen, deels op waargebeurde verhalen. Ik vind het een mooie serie met een goede inkijk hoe de Vikingen leefden.

Hoofdrollen:Travis Fimmel,Katheryn Winnick,Clive Standen

 

Ik heb hier zoveel positieve dingen over gehoord, maar nooit aan toegekomen om ook echt te checken. Is het te vergelijken met Game of Thrones? Zo’n must see serie waar ik pas 7 jaar later aan ben begonnen?:yum:

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb nog veel in te halen zo te lezen. 
Mooi tijdverdrijf op de camping

Reputatie 7
Badge +16

Superveel mooie kijktips en Must-Sees! 😁 

Een paar dagen geleden heb ik stiekem best wel hard genoten van de spannende thriller Stepfather (2009).

***Kleine spoiler onder de verborgen content***

Behoudens de openingsscène, is het op eerste gezicht een vrij onschuldige, B-film-esque ogende misdaadthriller. Dit wordt echter vrij snel weerlegd wanneer het losbarst en all hell breaks loose! ☠️

 

Penn Badgley, bekend van onder meer You (ook een huge aanrader op NETFLIX), levert prima acteerwerk als Michael. Michael is een wat onrustige tiener met een verleden vol agressie die thuiskomt na een tijdje gebivakkeerd te hebben op een militaire school. Zijn moeder Susan (gespeeld door Sela Ward) is sinds een halfjaar hoteldebotel op haar nieuwe vriend David (Dylan Walsh) en ze wonen sinds kort samen in haar huis. Naarmate Michael en David elkaar leren kennen, wordt Michael steeds wantrouwiger naar de man die altijd klaarstaat voor zijn nieuwe gezin. Is David echt de man van Susans dromen of verbergt hij een duistere kant?

De film is een remake van de jaren 80 thriller met dezelfde naam. Over het algemeen kun je bij een remake weinig aan originaliteit verwachten, maar dat is ook best logisch. De overdreven en vaak onnodige puberdialoog, neigen ertoe de kwaliteit van Stepfather naar beneden te halen. Als je voorbij dat en het gebrek aan originaliteit kunt kijken, dan zul je een zeer vermakelijke film vinden die de 1 uur en 41 minuten speeltijd absoluut waard is.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Weekend kijktip 

The Challenge ETA

Te zien bij:Amazon Prime Video

The Challenge ETA is een docuserie van acht afleveringen over het gevecht van de Guardia Civil tegen de Baskische terreurbeweging ETA. Een strijd die een halve eeuw duurde en leidde tot het opheffen van de terreurbeweging en het definitief neerleggen van wapens. The Challenge ETA is een ambitieuze productie die een mijlpaal wil bereiken in dit belangrijke hoofdstuk van de Spaanse geschiedenis.

Trailer

Veel kijk plezier! 
 

Reputatie 7
Badge +15

Gefeliciteerd @Mitch 💐💐💐

Reputatie 7

Narcos

Plata o Plomo? Bij velen waarschijnlijk al bekend, maar de serie ‘Narcos’ is ook een absolute must-see. Deze dramaserie vertelt het waargebeurde verhaal van de beruchte Pablo Escobar over het geweld en de macht van de beruchte drugskartels in Colombia.

 

Reputatie 7

De meningen over de Duitse serie ‘Dark’ zijn in mijn omgeving nogal wisselend, maar persoonlijk ben ik groot fan! Op 27 juni staat seizoen 3 op Netflix (het laatste seizoen) en ik kan niet wachten! 

Aangezien de serie in het Duits is, is het sowieso al wat extra opletten (je kunt ook kiezen voor Engelse audio) en het verhaal is ook vrij gecompliceerd. Het is dus “niet verstand op 0 en lekker bankhangen”, je moet echt geconcentreerd blijven opletten! :wink:

Achtüng! Onderstaande trailer van het derde en laatste seizoen bevat spoilers, dus niet kijken als je seizoen 1 en 2 nog niet hebt gezien!

 

Reputatie 7
Badge +4

De Mol (België)

Zijn hier ook Molloten aanwezig? :smile:  Laat ik eens met een niet al te bekend pareltje starten. Onlangs heb ik de Belgische versie van dit programma ontdekt en ik durf het bijna niet toe te geven, maar het programma is nóg veel beter dan de Nederlandse variant! Zo goed dat ik zelf weekenden “ondergronds” ben gegaan en de laatste 3 seizoenen in één ruk heb uitgekeken!

Waar de Nederlandse versie meer een leuk reisprogramma is met popiejopie BN’ers en vermakelijke opdrachten, is de Belgische variant een heel goed doordacht spelprogramma met psychologische dilemma's en opdrachten waar je van gaat smullen.

 

Jajajaja!!! Die Belgische versie is zoveel beter dan de Nederlandse versie. Briljant. Je kunt het laatste versie ook rechtstreeks op vier.be bekijken. In HD. Wat een verslavende geheel vol plottwist op plottwist is dat. Het zit zo ontzettend goed en slim in elkaar. En dat camerawerk… WOW!
Vond de opening van Mexico en Vietnam fenomenaal.

Volgens mij is de Mol deels ook beschikbaar op NPO start/plus of hie die app tegenwoordig ook heet. ;)

Trustnobody podcast is hierbij trouwens ook heerlijk om nog meer verdieping uit zowel de Nederlandse als Belgische seizoenen te halen. Verslavend. 

Reputatie 7
Badge +4

Joker - Amazon Prime

Deze film staat hoog op mijn rijtje. Nu heb ik hem al op 4k Blu Ray liggen (nog steeds de beste kwaliteit), maar voor diegene die dit harde drama willen zien; Prime biedt de titel nu aan. 

Als gefaald comedian vecht Arthur Fleck om zijn bestaan en tegen zijn depressie. De wereld is hard en vormt daarmee de alom bekende figuur the Joker. Een keer niet als gierende bad guy en aartsrivaal van Batman, maar de man achter the Joker. Al is er een kort moment dat Bruce Wayne en Arthur Fleck elkaar ontmoeten. Een mooie knipoog.

Een stapje opzij voor de liefhebbers van the Joker; deze parody trailer met Jack Nicholson is fan-tas-tisch! 

https://www.youtube.com/watch?v=kqpak5lFxvs

 

Reputatie 7
Badge +4

Onward - T-Mobile Thuis Videostore

Deze Pixar - Walt Disney Studio's animatie film heeft de pech om zijn release net voor de totale lockdown te krijgen. Al vrij snel werd hij in de USA gereleased op Disney+, maar in Nederland moesten we langer wachten. Deze film is wel beschikbaar via de T-Mobile videotheek van T-Mobile Thuis. 

De film draait om 2 broers; Ian & Barley. Zij zijn outsiders in een mythische wereld. Ian krijgt op zijn 16de verjaardag een cadeau van zijn overleden vader. Met dit cadeau kunnen de broers hun vader voor 1 dag terugbrengen. Een vurige wens die in vervulling gaat. Bij het uitvoeren gaat het mis en moeten ze alles op alles zetten om hun fout recht te zetten. Ze bevinden zich zo in een roadtrip waarin ze zichzelf en elkaar moeten leren kennen om hun vader te kunnen ontmoeten en hem nog 1 keer spreken. Zijn zij op tijd?

Een mooie aanvulling op het Pixar portfolio, van waaruit eerder klassiekers als Toy Story, Finding nemo en Monsters & Co kwamen. Deze film verdient meer dan een halve Covid release. Zeker omdat ik met een brok in mijn keel achter bleef.

Reageer