back2reality

Met deze 5 budgettelefoons kun je er weer tegenaan!

  • 20 September 2022
  • 8 reacties
  • 365 Bekeken
Met deze 5 budgettelefoons kun je er weer tegenaan!
Reputatie 7
Badge +6
  • Odido Superuser
  • 1528 reacties

’t Is weer voorbij, die mooie zomer. Het was genieten met dat prachtige weer, even heerlijk ontspannen. Nu is iedereen terug van verre oorden om vol energie weer naar school of naar het werk te gaan. Maar geldt dat ook voor je telefoon, of zit hij bomvol vakantiefoto’s, is hij bezweken onder de hitte of verzopen toen je iets te dicht bij de zee een strandselfie probeerde te maken? Dan is het tijd voor een nieuwe! Maar wat als je al je vakantiegeld aan de andere kant van de wereld hebt uitgegeven? Ook dan is er keus genoeg.

 

Begin deze zomer mocht ik de Oppo A77 5G uitproberen. Oppo probeert met de Find-serie de grote jongens te evenaren, maar zijn de mensen die niet zo veel geld over hebben voor een telefoon niet uit het oog verloren. Voor een zacht prijsje krijg je een goedgevuld doosje met niet alleen het strak vormgegeven toestel, maar ook een hoesje, oplader en screenprotector. 5G, Android 12, gezichtsherkenning, het zit er allemaal op. Met 64GB is de opslagruimte van het goedkoopste model niet zo groot, maar met een micro-SD-kaart kun je die makkelijk uitbreiden. Ideaal voor als je veel foto’s gaat maken. Qua scherm is voor LCD gekozen. Daardoor lever je iets in op de beeldkwaliteit als je AMOLED gewend bent. De camera’s zijn eenvoudig met beperkte opties, maar binnen de mogelijkheden ben je verzekerd van prachtige plaatjes. Perfect dus voor wie foto’s wil maken zonder al die ingewikkelde instellingen.

Mijn uitgebreide bevindingen lees je in deze review: [REVIEW] Oppo A77 5G | T-Mobile Community

 

Met 6,67 inch is het scherm van de Xiaomi 11T royaal te noemen. Als je OLED en 120 Hz in de specificaties ziet staan, zou je niet denken dat de prijs best meevalt. Toch heeft hij ook nog drie camera’s op de achterkant, waarvan één van 108 megapixel. Daarnaast vind je een ultragroothoek- en een macrolens en de frontcamera komt met 16 megapixel niets te kort. Ze zijn dus bepaald niet zuinig geweest. Natuurlijk mag 5G niet ontbreken en WiFi 6 is ook present. De accu van 5.000 mAh helpt je de dag wel door en met een oplader van 67 Watt zit hij binnen de kortste keren weer vol. Verder was er binnen het prijskaartje ruimte voor 5G, dual sim en WiFi 6. Je bent dus van alle gemakken voorzien, terwijl je niet eens zo diep in de buidel hoeft te tasten.

 

De OnePlus Nord 2 5G is nu ruim een jaar op de markt en kort na de release mocht ik hem testen. Ondertussen is hij wat goedkoper geworden en het is nog niet te laat om toe te slaan: je kunt nog zeker twee jaar op beveiligingsupdates rekenen en met 8GB werkgeheugen en WiFi 6 ben je op de toekomst voorbereid. Het scherm is Full HD en van prima kwaliteit, met de camera er subtiel linksboven in verwerkt. Zelfs het geluid is voor een smartphone niet slecht. Draadloos opladen wil in dit segment nog wel eens ontbreken, maar dat is hier niet het geval. En laad je hem bekabeld op, dan kun je na een halfuur alweer door. De software is lekker overzichtelijk en nagenoeg vrij van onzinnige apps. De Nord 2 heeft twee lenzen minder dan zijn voorganger, maar die hoef je niet te missen. Met de overgebleven camera’s kun je kleurrijke en haarscherpe foto’s maken, ook van jezelf met een selfiecamera van maar liefst 32 megapixel. Wil je een telefoon zonder gekkigheid, dan ben je hier aan het juiste adres.

Meer weten? Mijn review vind je hier: [REVIEW] OnePlus Nord 2 5G | T-Mobile Community

 

Als je het over prijs-kwaliteitverhouding hebt, weet Samsung er met de Galaxy A33 het maximale uit te halen. De camera’s stijgen ver boven het prijskaartje uit. Er zitten maar liefst vier lenzen op de achterkant, waarvan één met 48 megapixel, een groothoeklens en één voor macrofoto’s. Hij heeft een 6,4 inch OLED-scherm dat met 90 Hz zorgt voor een soepele ervaring. Daar draagt het werkgeheugen van 6GB ook aan bij. De 128GB opslagruimte kun je uitbreiden. Doe je dat niet, dan is er plaats voor een tweede simkaart. Er zit een riante 5.000 mAh-accu in die je snel kunt opladen en zowel de vingerafdrukscan als gezichtsherkenning zijn aanwezig. Je hoeft niet bang te zijn dat snel tijd is voor een nieuwe: Samsung belooft nog minimaal drie jaar updates. Bij uitstek geschikt voor wie wil experimenteren met foto’s en toch op de kleintjes wil letten.

 

Je kunt Apple met de beste wil van de wereld geen budgetmerk noemen, maar als je iOS-fan bent, kun je niet om ze heen. Daarom noem ik hem toch: de iPhone SE (2022). Wil je wel de betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid, maar niet de hoofdprijs betalen of een toestel van drie jaar oud, dan kom je bij de SE uit. Er zit maar één camera op de achterkant, dus voor ultrawide foto’s zul je letterlijk en figuurlijk een stapje terug moeten doen. Daar staat tegenover dat hij dezelfde processor heeft als de 13, dus je kunt topsnelheden verwachten voor een flink lagere prijs. Dat geldt ook voor je internet: er zit 5G op en WiFi 6. Het scherm is wel een stukje kleiner, maar dat maakt hem ook compact en het biedt ruimte voor de ‘ouderwetse’ thuisknop met vingerafdrukscan, die sommigen prettiger vinden dan Face ID. Met deze voor Apple-begrippen goedkopere telefoon krijg je niet de luxe van de toptoestellen, maar wel de premium look en feel en kwaliteit die je mag verwachten.

 

Zo zie je maar dat er ook met een kleine portemonnee genoeg te kiezen is. Voor welk toestel ga jij? Of heb je zelf nog een aanrader? Laat het hieronder in de reacties weten!


8 reacties

Reputatie 7

Weer heel tof geschreven @TMTV! 😁 Erg leuk om te lezen. Het is dat ik net weer een nieuwe telefoon heb, maar ik ga deze informatie zeker in mijn achterhoofd houden. 

Reputatie 7
Badge +9

Super netjes en tof geschreven! Erg duidelijk ook met die mooie visuals. Thanks hiervoor! 😄

kan ik iphone 13 pro in dezelfde aanbieding krijgen?

kan ik iphone 13 pro in dezelfde aanbieding krijgen?

ik denk erover om iphone 13 of iphone 13 pro te kopen techzpod download mobdro
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pasterzop,

Allereerst tof om te horen dat je voor de iPhone 13 Pro wil gaan! Klik hier om naar de webshop te gaan. Als je nu besteld ontvang je gratis Apple TV+ voor 3 maanden én 6 maanden Apple music cadeau. Als ik het goed heb is de prijs van de 13 Pro ook een stukje gedaald, sinds de 14 uit is, dus dit is het moment om ervoor te gaan! 😎

Ikzelf ben ook een echte budget telefoon fan. Heb dan ook een samsung a2 van 80 euro met een prepaid sim kaart van een tientje. Van de 10 euro beltegoed heb ik in 3 jaar tijd voor 2 euro en 65 cent gebeld; kortom gemiddeld 2 euro en 29 cent kosten per maand. Meer budget dan dat kan ik het bijna niet meer maken :D

Nu valt me in deze budget reviews op dat er geen prijs te vinden is, en dat vind ik eigenlijk best wel een beetje jammer; er wordt steeds over ‘het goedkoopste model’ en ‘deze prijsklasse’  gesproken zonder dit (ongeveer) te specificeren. Het was leuk geweest als er in ieder geval een indicatie van prijsklasse geweest was, zeker juist als je het over -budget-  telefoons hebt!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Shilka, wat leuk dat je ook een fan bent van budgettelefoons! Wat je hier aangeeft, ben ik volledig met je eens. Echter, worden in reviewtopics bijna nooit prijzen vermeld. Dit topic is ook aangemaakt door onze Superuser @TMTV en ik vermoed dat hij de prijzen bewust niet erbij heeft vermeld. Je kunt de prijzen van een aantal telefoons natuurlijk wel terugvinden op onze website: https://www.t-mobile.nl/shop/alle-telefoons of het simpelweg gewoon even te Googelen! 😁

 

Groetjes, 

Pharwin 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Shilka Dat is echt wel next-level budget!

Ik heb er inderdaad bewust geen prijzen bij vermeld. Bij reviews is dat sowieso niet gebruikelijk, maar in dit geval was de gedachte ook dat prijzen snel kunnen veranderen, zeker in deze tijden. Om het topic zo lang mogelijk actueel te houden heb ik ze daarom maar achterwege gelaten. Maar alle genoemde telefoons zijn in de webshop van T-Mobile te vinden en op vergelijkingssites. Daarnaast hangt de prijs die je uiteindelijk voor het toestel betaalt volgens mij ook af van of je hem los koopt of in combinatie met een abonnement. En, eerlijk is eerlijk, van abonnementen en prijzen heb ik weinig verstand...

Reageer