Summervibes 2022

Mooiste plekken in Marokko

  • 3 August 2022
  • 1 reactie
  • 229 Bekeken
Mooiste plekken in Marokko
Reputatie 7
Badge +9

Mijn favoriete vakantiebestemming is Marokko. Het is het land dat ik het meest heb bezocht en in dit topic vertel ik je waarom. Ben jij ook benieuwd naar de mooiste plekken in Marokko? Lees dan snel verder!

 

Chefchaouen: The Blue Pearl

Deze stad staat bekend als The Blue pearl vanwege haar prachtige blauwe straten. Het is een van de meest fotogenieke steden in Marokko. Ieder huis is blauw geverfd en je zult hier de meest gastvrije mensen vinden die je een kopje thee aanbieden. Deze prachtige stad is gebouwd op een berghelling in het noorden van Marokko. Chefchaouen is ook echt een aanrader voor mensen die van wandelen of hiken houden in het Rifgebergte. Bij je eerstvolgende Marokko trip mag je deze stad dus niet missen!

Marrakech: the red city

Dit is absoluut één van mijn favoriete steden in de wereld. Ik heb voor mijn buitenlandse stage ook een half jaar in Marrakech gewoond, waardoor ik heel gehecht ben geraakt aan deze stad. Als je aan Marrakech denkt, dan denk je aan het sprookje 1001 nacht. Zo voelen de straten, de riads, de souks en de welbekende Jama Lfna plein aan. Om de 1001 nacht ervaring compleet te maken, raad ik verblijven in een riad echt aan als je Marrakech bezoekt. Deze stad heeft ook veel bezienswaardigheden die je gezien moet hebben. Denk aan Koutoubia moskee, Jama lfna plein, souks (markt), oude medina, Bahia paleis, Jardin Majorelle en nog veel meer. Deze stad dient als de perfecte stedentrip als je een beetje Marokko wilt proeven. Ga jij al boeken? Check deze pagina voor nog meer tips!

Riad in Marrakech

Atlas Mountains

Een van de mooiste plekken in Marokko is de Atlas gebergte. Deze plek moet je gezien hebben als je voor een roadtrip door Marokko gaat. Je ziet kuddes kamelen langs de weg lopen, nomaden die hun kamp hoog in de bergen hebben opgezet en adembenemende rotsformaties die voor de mooiste foto’s en uitzicht zorgen. Zet hem op je must visit list als je dus voor een roadtrip gaat.

Merzouga (Sahara): Desert Night

Als je aan Marokko denkt, dan denk je natuurlijk ook aan de Sahara oftewel de grootste woestijn van de wereld. Vele mensen die de Sahara willen bezoeken, gaan dan ook naar de stad Merzouga. Hier kun je genieten van een kamelenrit, traditioneel diner bij het kampvuur en overnachten in een van de meest rustgevende plekken op aarde. Mijn tip is dan ook om in een traditionele berbertent te slapen om je Sahara ervaring zo compleet mogelijk te maken. Dit wordt gegarandeerd een bezoekje die je niet snel zult vergeten.

Sahara

Essaouira: Surf City

Essaouira staat bekend als het visserstadje in het zuiden van Marokko. Bij surfers staat het vooral bekend als surf city. In de jaren ´60 en ´70 was het the place to be voor kunstenaars, muzikanten en hippies. Jimi Hendrix bezocht deze stad dan ook graag. Tegenwoordig wordt deze stad ook vaak bezocht door surfers vanwege de langgerekte zandstrand en de perfecte golven. Ben jij niet zo into surfen? Geen zorgen deze stad heeft nog meer te bieden. Zo kun je genieten van heerlijk vers gevangen vis en vind je hippe strandbarretjes, sfeervolle boetiekhotels en echt goede restaurants. Fun fact: hier zijn ook een paar scènes van Game of Thrones opgenomen.

Ouarzazate: Film City

Over filmlocaties gesproken... Wist je dat in de prachtige stad Ouarzazate veel films zijn opgenomen? In de stad Ouarzazate ligt de allergrootste filmstudio ter wereld, genaamd de Atlas Film Studios. Meer dan tweehonderd films en televieseries zijn opgenomen in deze studio’s. Denk aan iconische films en series zoals The Gladiator, Kingdom of Heaven, The Mummy, The Passion of the Christ, Game of Thrones en Aladdin. Deze stad is dus een must visit voor alle filmliefhebbers!

 

Welke stad of land is jouw favoriet? Deel het in de comments! In Marokko kun je ook goed bereikbaar zijn. Check dit topic en zorg ervoor dat je toestel vakantieproof is! 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Mmmmm dat ziet er aangenaam uit! 
Dank voor het delen! 
 

Reageer