Beantwoord

[Music Monday] Community playlist deel en win!



Toon eerste reactie

133 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is natuurlijk maar 1 cover die alle anderen verslaat! De Nine Inch Nails cover Hurt uitgevoerd door Johnny Cash. Dit nummer gaat door merg en been. Wow. Staat volgens mij al fier in de lijst der lijsten, maar er is geen mooiere cover die ik kan benoemen, zonder deze eerst te benoemend. Hoe een zeer persoonlijke nummer nog persoonlijker werd en het origineel overtrof.

https://www.youtube.com/watch?v=8AHCfZTRGiI

Een imaginary friend; konijntje. De cult classic Donnie Darko bracht een solide soundtrack met zich mee. Daarmee ook de cover van Tears for Fears nummer Mad World. Dit maal door Gary Jules.

https://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

Bowie is natuurlijk een muzieklegende, maar wat als je de rauwe stem van Kurt Cobain het nummr unplugged ten gehore laat brengen? Het nummer The man who sold the world werd tijdens het legendarische Nirvana concert ten gehore gebracht en wat is dit een prachtige versie. Het rauwe, instrumentale en live laat muziek pas echt leven. Zouden veel van de huidige ‘artiesten’ nog wat van kunnen leren. Daar waar overgeproduceerde, te gepolijste en autotune de standaard vormen en de ziel uit muziek halen. Laat dit nummer daarvoor inspiratie zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8

Als bonus een andersoortige cover; parodiekoning Weird Al weet altijd weer een feestje te maken met zijn melige en inventieve woordgrappen. Meestal met goedkeuring van de band, maar soms gaat dat niet helemaal goed. Zo ook met Coolio. Gelukkig is dit goed gekomen en kunnen we nog steeds luisteren naar Amish Paradise (Gangta's Paradise).

https://www.youtube.com/watch?v=lOfZLb33uCg

Reputatie 7

Hier mijn lijstje om de maandag swingend en zingend te beginnen, woehoe:

 

Frenna & Lil Kleine - Verleden Tijd

 

Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun (ik weet nog niet eens heel lang dat dit dus een cover is hahah, wie wist dat wel al jaren?)

 

Miley Cyrus - Jolene

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik schaam mij diep. Natuurlijk mag de honorable mention van Co3 niet ontbreken. De band van communityrocker @Jason:

https://www.youtube.com/user/Kensloos

Al genoeg covers, waaronder highway to hell! Wat een gave stem.

Reputatie 7
Badge +8

Het is weer tijd voor een nieuwe Music Monday! Deze week gaat het dan ook om ‘Scary Music Videos’. Lekkere hits, met een toffe scary video. Hoe kan het ook anders met Halloween voor de deur!:wink: Ik trap hem af met mijn scary top 3. Laat in de comments ook zeker jouw top 3 weten, ik ben benieuwd!:grinning:

 

1. Michael Jackson - Thriller

 

2. Rihanna - Disturbia

 

3. Beyoncé - Haunted

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Wat is jouw top 3 van de week? Deel het in dit topic en geef ons een seintje als je ze hebt toegevoegd aan de playlist. :heart_eyes:

Deze week laat ik de keus helemaal aan jullie!

Ik kies voor

Adele - Easy On Me


Kensington - Riddles
 

 

AC/DC - Highway to Hell
 

 

Nu jullie! Gewoon omdat het mag en kan bij T-mobile! 

Reputatie 7
Badge +9

Wat is jouw top 3 van de week? Deel het in dit topic en geef ons een seintje als je ze hebt toegevoegd aan de playlist. :heart_eyes:

Deze week is het thema; Foreign music! Heerlijke nummers uit verschillende landen. 

Ik trap af met een Marokkaans lied van een van de grootste arabische artiesten Saad Lamjarred. Ik vind de clip heel cool omdat je Marokko ziet. :heart_eyes:

Saad Lamjarred- LM3ALLEM

 

I love Bollywood! De prachtige filmsets, kleding en kleuren maken mij happy! Dit is een lied van een van mijn favoriete Bollywood films. Het nummer speelt zich af tijdens het bekende Holi feest. 

Balam Pichkari

 

In de auto vind ik het lekker om Franse nummers te draaien. Vaak hebben ze een goede beat waar ik lekker op ga. Hieronder een van mijn favorieten!

Soolking feat. Ouled El Bahdja - Liberté

 

Luister jij ook naar foreign music? Ik ben heel benieuwd naar jullie favo’s! 

Reputatie 7

Oeh ik vind het echt heerlijk om soms Duitse, Franse of Spaanse nummers op te zetten. Houd je vast voor mijn top 3:

Aya Nakamura - Copines

 

Alvaro Soler - La Cintura

 

Nicole - Ein Bisschen Frieden

 

Reputatie 7

Leuk thema! 

 

Ik kwam deze John tegen op een fenomenale verzamelaar van Blue Flamingo. Fantastisch gitaarwerk en melancholische stem. Erg fijn!

 

“The blind couple from Mali”. Afro-blues is een prachtige beschrijving van het genre. Dol op deze twee. 

 

Sakamoto behoeft geen introductie meer. :notes::musical_note:

 

Reputatie 7
Badge +9

Nieuwe week, nieuwe kansen! Deze week is het thema: Anime Theme Songs! Waarom doe ik dit mezelf aan? Net als Hans Zimmer en TV Theme Songs, is mijn liefde voor Anime Theme Songs té groot voor maar 3 nummers, maar daar gaat ‘ie!

My middle name is Nostalgia, vandaar dat ik de Engelse versies heb gekozen.

Shaman King


Yu-Gi-Oh (Season 2)

 

Beyblade


Ik weet wat jullie denken… Waar is Pokémon? Die staat al in m’n top 3 TV Theme Songs van een paar weken terug! Ik ben benieuwd naar jullie Top 3. Gaan jullie voor de originele Japanse of Engelse versies? Deel ze hieronder!

Reputatie 7
Badge +4

Ik kom eigenlijk niet veel verder dan Studio Ghibli met films als Totoro, Spirited Away, Nausica en Princess Mononoke. Toch mijn Blu Rays er weer eens bij pakken. Doe in dat geval de main themes van Totoro, Spirited Away en Nausica maar. Mijn favoriete Ghibli films.

Reputatie 5

Pain theme (Naruto Shippuden)

 

Vegeta’s theme (Dragonball Z)

 

Gohan’s anger theme (Dragonball Z)

 

‘Honorable mention’ voor Sasori’s theme (Naruto Shippuden)

Reputatie 7
Badge +16

Dragonball Z Frieza saga theme

 

Digimon theme

 

En natuurlijk de allergaafste: Pokémon theme

 

Reputatie 7
Badge +9

@Mitch @Jason Dragonball Z & Digimon, goeie!! :heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +9

Zijn we weer klaar voor een nieuwe Music Monday? Deze week is het thema: Favoriete film componist!

Het is geen geheim i love movies! En wat maakt films compleet? De perfecte film score! Hieronder 3 van mijn favoriete film componisten die mijn lievelingsfilms onvergetelijk hebben gemaakt.

In dit rijtje mag de maestro John Wiliams niet ontbreken. We kennen hem natuurlijk van de meest populaire scores zoals Starwars, Indiana Jones of Jaws, maar mijn hart begint sneller te kloppen als ik de muziek van Home Alone hoor. :hearts:

John Wiliams - Home Alone

 

‘’He was a soldier of Rome, honor him. ‘’ Een powerful quote gevolgd door een van de prachtigste film scores door Hans Zimmer. Ook weer een legend die niet mag ontbreken in mijn top 3. 

Hans Zimmer - Gladiator

 

Als je into Italiaanse cinema bent dan ken je Ennio Morricone ongetwijfeld. Zijn hit Love Theme staat bij mij op repeat. Absoluut een van de mooiste filmscores die ik ooit heb gehoord.

Ennio Morricone - Cinema Paradiso

 

Welke film componisten hebben jouw film ervaring beter gemaakt? Share your favs!

Reputatie 7
Badge +9

Ai ai ai, weer zo’n leuk thema met veel te veel goede opties! Hieronder mijn Top 3 en duidelijk drie van m’n favoriete movie franchises! :heart_eyes:

John Powell - Phoenix Rises (X-Men: The Last Stand)


Alexandre Desplat - Lily’s Theme (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2)​​​​​​​


John Williams - End Credits (Jurassic Park)

 

Reputatie 2

Ik ga voor Phil Collins - In the air tonight (live) prachtig nummer met heerlijke drum. My all time favorite. Mijn eerste CD die ik gekregen heb toen ik nog heel jong was en dit nummer is “mijn” nummer.


 

Reputatie 7
Badge +14

Wat is jouw top 3 van de week? Deel het in dit topic en geef ons een seintje als je ze hebt toegevoegd aan de playlist. :heart_eyes:
 

Deze week gaan voor jouw favoriete vrouwelijke artiest.

Amy Winehouse - You Know I'm No Good
 

Anouk - Run Away Together
 

Kylie Minogue - Can't Get You Out Of My Head

Succes!

Reputatie 7
Badge +9

 Heerlijke top 3 @CrisTien 

Ik hou van live optredens en dit zijn 3 optredens die ik niet snel vergeet.

Shakira - Whenever, Wherever

 

Adele - Skyfall

 

Diana Ross - Do you know

https://www.youtube.com/watch?v=Uf4P6rGMxWs 

 

Reputatie 6
Badge +3

Dit jaar is TikTok nog groter geworden dan dat het al was, dus daarom heb ik voor deze week de top 3 mee dansers voor als je een echte TikTok-baas wilt worden! 

 

Op nummer 3 heb een nummer die onder andere groot is geworden door TikTok, namelijk: Good 4 u door Olivia Rodrigo.

 

 

 

Nummer 2, is ook een nummer dat moeilijk uit je hoofd gaat namelijk Flo Rida - Low (feat. T-Pain). Een nummer uit 2009, maar door TikTok heeft het een echte comeback gemaakt!

 

 

 

En natuurlijk kan ik het nummer Dance With Me Tonight van Olly Murs niet vergeten. @Lisa , @Demi en ik danste er (als zeg ik het zelf) goed op mee!

 

 

Voor als je benieuwd bent naar onze dance moves: https://vm.tiktok.com/ZM8Wgsaq1

 

Welk nummer hoor jij vaak op TikTok? Ik ben benieuwd! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Aaaah love it! Geweldige tiktok video van jullie moves! 

Ik gebruik zelf geen TikTok, maar deze 3 hits kon ik niet missen. 

Zoveel dance challenges gezien met dit nummer. Ik kan ze bijna dromen :sweat_smile:

Ckay- Love Nwantiti

 

Dit is zo’n catchy nummer die je maar niet uit je hoofd krijgt. Of ik er blij mee ben is een ander verhaal..

Justin Wellington- Iko Iko

 

Dit nummer hoorde ik voorbij komen bij elke Squid Game edit. Je weet wel die scene met handsome Gong Yoo aka the salesman. :heart_eyes:

Lisa -Money

 

Reputatie 7
Badge +8

Woehoe TikTok! Deze drie nummers zie ik ook de laatste tijd vaak voorbij komen!

 

Deze toch wel op nummer 1, omdat de sound toch wel opvallend is en lekker blijft hangen. Dit is een typisch nummer waarbij je buiten TikTok om zegt: ‘hey dat nummer ken ik van TikTok!’.

  1. Automotivo extradimensional - DJ Erik JP & DJ Patrick R

 

Deze kwam super veel toen de ‘Slow zoom’ filter beschikbaar kwam in Nederland.

  1. Wildest Dreams - Taylor Swift

 

K2 zoekt K3 is ook nog maar net afgelopen, maar het nieuwe nummer ‘Waterval’ wordt al erg veel gebruikt op TikTok. Eerlijk is eerlijk, ook dit nummer is best catchy! :wink:

  1. Waterval - K3

 

Reputatie 7
Badge +8

Heb jij ook altijd dat als je in de gym staat of bijvoorbeeld op de fiets zit met je oortjes in met heerlijke work out songs, dat je je dan ook gemotiveerder voelt om beter je best te doen of harder te gaan trappen? Nee? Dan heb je niet de juiste work out songs opgezet. No worries, ik deel graag mijn top 3 work out hits!:muscle:

 

  1. Acapulco – Jason Derulo

  1. Pepas – Farruko

  1. Out out – Charli XCX & Saweetie

 

 

Ook ben ik mega benieuwd naar jullie work out songs. Welke moet ik zeker toevoegen aan mijn playlist? Laat het weten in de comments!

Reputatie 7
Badge +16

Oehh workout hits, nice! Ik ben al enige tijd niet meer in de gym geweest dus de gains zijn aanzienlijk afwezig de laatste maanden, maar dat mag de pret met zulke songs niet drukken. Extra motivatie in de gym is altijd goed! 💪😎

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit is DE plek waar we iedere maandag onze top 3 songs gaan delen met iedereen zodat we aan het einde van het jaar samen een T-Mobile playlist kunnen maken en iedereen laten genieten van onze/jullie geweldige muzieksmaak. 
 

Het kan bijna niet anders dan dat we deze week voor kerstmuziek gaan.

Ik begin met 

Chante, c'est Noel! Christmas Parade *Full Song* 

Omdat een kerstman mij influisterden dat dit nummer niet mag ontbreken, en ja de kerstman heeft gelijk! Hier wordt je vrolijk van! 

🤝🧑‍🎄 

Ze draaien het 1000 x op de radio toch mag het in mijn kleine lijstje niet ontbreken 🧑‍🎄

Mariah Carey and Michael Buble "All I Want For Christmas Is You” 

En dan nog Let it snow…. Kerst en sneeuw het maakt sommige plaatjes compleet

 Dean Martin - Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!

 

Als toegift een speciaal nummer van mij.
Nee geen kerstnummer maar het past wel erg goed bij mijn kerst dit jaar,  🎅🏼 

Andrea Bocelli Hallelujah with Daughter Virginia,

Allemaal prettige kerstdagen!

Cris

 

Reputatie 7
Badge +4

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa… Chante, C’est noël! Heerlijk nummer en vrij onbekend. Al ben ik alweer bijna klaar mee. Genoeg gehoord. ;)

I'm driving home for Christmas. Die heerlijke rauwe, zware stem. Mooi.

What;s This - Nightmare before Christmas

Thank God It's Christmas - Queen. Ja, want Queen mag nooit ontbreken.

 

Workout hits:

Keine Lust - Rammstein, Even wat doorzettingsvermogen creëren.

Right Here, Right Now - Fatboy Slim. Mooie beat om snelheid te houden.

One More Time - Daft Punk. Nog even volhouden.

 

Reageer