[Praat mee!] Top 2000

  • 1 December 2020
  • 31 reacties
  • 1300 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

 

Mijn top 2000 lijst.

Ik ben erg benieuwd naar jullie muziek keuze.

Dat wordt weer een week genieten op NPO2 TV en Radio.

Veel plezier 

 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wat een leuk idee @CrisTien, mooie lijst ook! 😄

Mijn lijst:

Dat wordt zeker weer een week genieten, zin in!

Reputatie 7

Allebei mooie lijstjes @CrisTien & @Jason! Blijft altijd lastig kiezen, want zodra ik op ‘Verzenden’ heb geklikt denk ik al “Oh ja, die vergeten en die had er ook wel bij gemogen..” :smile: Wordt in ieder geval weer genieten! :notes:

Hierbij mijn stemlijst: 

 

Reputatie 7
Badge +14

O @Jason @David Jullie zijn goeddddd staan heel veel nummers op die ik ook zou kiezen.. Bij deze dank😂

Reputatie 7
Badge +4

Oh @David wat een heerlijk lijst. :heart_eyes:

Ben nog bezig met samenstellen, maar de volgende komen er zeker op:

  • Rammstein - Du Hast, Deutschland, Engel
  • Bowie - Heroes
  • Metallica - One, whiskey in a jar
  • Led Zeppelin - Stairway to Heaven
  • Rag ‘n’ Bone Man - Skin, Wolves (laatste gaat het niet halen, maar het blijft een heerlijk nummer)
  • Marylin Manson - Beautiful people
  • Depeche Mode - Personal jesus
  • Queen - Innuendo
  • Shaffy - We zullen door gaan, Huil, zing… (laatste past goed in dit jaar)
  • Animals - House of the Rising Sun
  • Christine & the Queens - Christine
  • Johnny Cash - Hurt
  • Rolling Stones - Pain it Black
  • Within Temptation - Ice Queen
  • Nightwish - Ghost Love Score
  • The Doors: Riders of the Storm

Nu rest nog bedenken.

Reputatie 7
Badge +7

Wat een origineel idee @CrisTien ,

Hier is Mijn top2000 lijst

En dan heb je je keuze gemaakt en ……. ben je er toch weer een paar vergeten. Als ik dan naar de lijst van @TAVL  kijk, zoals The Doors en Rolling Stones met Paint it Black:thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +14

O ja the Doors @soepkip67 Mooie lijst👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +16

Darnittt ben ik toch gewoon één van mijn all-time favorites vergeten, Stones met Sympathy for the Devil. Eigenlijk mag ook Rammstein niet ontbreken in mijn lijstje, maar ja keuzes @TAVL. Prachtige lijst @TAVL en @soepkip67! Toch maar een tweede lijstje aanmaken straks! 😋

Hoog Queen-gehalte hier, nice! Wat hebben jullie ook een heerlijke muzieksmaak zeg.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in je @Jason , maar dat zul je ongetwijfeld snappen. ;)

Nee, ik zie mooie nummers voorbij komen. Vroeger kon je later je lijst toch nog editten? Klaarblijkelijk kan dit niet meer. :(

Thanks @soepkip67 . Gelukkig heb ik voor je gestemd, maar ben niet zo bang dat die in de lijst komen. :muscle_tone1:

Reputatie 6

Superleuk dit @CrisTien

Ik denk dat ik moet concluderen dat ik minder van ‘nieuwe’ muziek houd. :sweat_smile:
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Supergave lijst @Maurice! Denk dat we in het verkeerde decennium geboren zijn! 😉🤘

Reputatie 7
Badge +7

Wat een fantastische lijst @Maurice .👌🤘

Reputatie 6

@Jason Misschien wel hè, haha! 

Muziek is sowieso geweldig! Echt bizar wat bepaalde noten, woorden, whatever, met je kunnen doen. Ook zo leuk dat jullie allemaal de lijst delen hier! Muziek verbindt, dus @CrisTien geweldig topic! :metal:

@soepkip67 Mooi dat jij ook BLØF erbij hebt staan, Paskal heeft echt een chille stem!

 

Reputatie 7

Leuk topic, Cristien! 

 

Ik luister niet al teveel naar Radio2, maar ik moest wel veel nummers zelf invoeren. Die Top2000 mag op de schop! 

 

Reputatie 7
Badge +14

Eens @Sander Mooie lijst!

Mooie lijstjes allemaal, zal mij er morgen en zondag even in verdiepen om de lijst te maken, elk jaar weer een strijd, alleen weet ik al dat ik @soepkip67 zijn U2 - Sundy bloody Sunday er niet inzet, goed nummer maar ze hebben veel betere vind ik, is ook de enige band waar ik alles van in de kast heb staan en gelukkig bij de laatste toer aanwezig mocht zijn, The Joshua Tree is 1 van hun beste albums overall vind ik, terwijl er veel Albums zijn waar nog meer pareltjes op staan.

Nou zware bevalling en veel vergeten of paste niet, heb er in totaal een 150 op de lijst waar er maar 35 van door konden naar de definitieve lijst dus wat op de gok en wat bewust gekozen.

https://stem.nporadio2.nl/top2000-2020/share/341d983fa779858f72b932a9288bb224b2ae637d

Reputatie 7
Badge +14

@Doornekamp33 pfff waarom ben ik die nu vergeten. 😂 plaat is actueel 

Boudewijn de Groot

Welterusten, Mijnheer De President

En deze dan. Geweldig

Pat Benatar

Love Is A Battlefield 

 

Ik kijk nu Top 2000: The Untold Stories NPO3

Volgende week weer met de  THE DOORS 

De grootste successen boekte de band in de originele bezetting met Jim Morrison als leadzanger.

 

 


 

@CrisTien , Je kunt geen platen vergeten, je denkt er hooguit even niet aan, ik had in no-time een lijst van 150 platen, en nu denk ik weer, o jee, die had er ook nog in gekund.

En The Doors, helemaal nog niet aan gedacht, daar had er ook 1 van in gemoeten, en The Doobie Brothers, ook helemaal vergeten, en nu kan ik wel een forum volschrijven als ik er eenmaal aan begin.:astonished:

En dan krijgen we de uitzending nog, denk dat er 900 in komen die ik ook wel had kunnen kiezen, ik heb een veel te brede muzieksmaak, hou er van, tot soms zelfs klassiek aan toe.:sunglasses:

Reputatie 7

En, wat vinden jullie van de nieuwe #1?

 

Reputatie 7
Badge +14

En, wat vinden jullie van de nieuwe #1?

 

Wat een geweldige eer voor deze man. Dat is er een die niet naast zijn schoenen gaat lopen.

Danny verstoot Queen

 

Reputatie 7
Badge +14

Jammer dat  @kensingtonband niet in de top 10 staat.🤫😎

Dit is de top 10 van de top 2000 van 2020:

1. Roller Coaster - Danny Vera (4)
2. Bohemian Rhapsody - Queen (1)
3. Hotel California - Eagles (2)
4. Piano Man - Billy Joel (3)
5, Stairway To Heaven - Led Zeppelin (5)
6. Black - Pearl Jam (7)
7 Avond - Boudewijn de Groot (6)
8. Fix You - Coldplay (8)
9. Wish You Were Here – Pink Floyd (10)
10. Heroes - David Bowie (27)

Tussen haakjes de notering van vorig jaar.


Top a go go zal totaal anders zijn komend jaar.

Top 2000 tv uitzending

Reputatie 7
Badge +14

Staat jouw favoriete nummer in de top 2000?

Klik hier en vertel wat de uitkomst is! 

 

Reputatie 7

 

Mijn nummer 1 staat er in ieder geval in! :military_medal: Niet heel verrassend, maar toch fijn! :wink:

En die van jou @CrisTien

 

Danny Vera had ik zelf overigens niet voor gekozen (zoals je in m'n lijstje ziet), maar dat is het mooie natuurlijk aan een democratisch gekozen lijst. Je bent het er niet altijd mee eens, maar als dat wel zo zou zijn hadden we jaar in jaar uit dezelfde Top 2000! :smile:

Reputatie 7
Badge +14

Mijn nummer 1 kan ik niet vinden (nog niet) Kensington “Sorry”

 Danny Vera had ik ook niet gekozen maar wel blij voor de man.

Ben ook fan van Amy dus toch een beetje 🙃 

 

Reputatie 7

Goed nieuws, @CrisTien:confetti_ball:

Reageer