Beantwoord

[Prijsvraag] Voorspel de uitslag van de Super Bowl 2021!

  • 5 February 2021
  • 14 reacties
  • 264 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

De 55e editie van de Super Bowl is zondag live te zien op ESPN (gratis bij T-Mobile Thuis op kanaal 150). Het grootste eendaagse sportspektakel ter wereld is dit jaar meer dan ooit een affiche om van te smullen: Quarterbacks Tom Brady (Tampa Bay Buccaneers) en Patrick Mahomes (Kansas City Chiefs) gaan de strijd met elkaar aan.
 

Quarterbacks Mahomes en Brady

Het bloed, zweet en stof van het naseizoen is neergedaald, en zoals meestal het geval is, blijven er twee geweldige quarterbacks staan om elkaar te ontmoeten in de Super Bowl. Tom Brady van The Buccaneers zal zijn tiende (!!!) Super Bowl-optreden in het algemeen maken en hoopt op een zevende carrièreoverwinning. Deze keer zal hij het doen op het thuisveld van het team waar hij afgelopen maart zijn thuishaven vond. Ondertussen maakt Patrick Mahomes van de Chiefs zijn tweede reis op rij naar de titelwedstrijd na weer een spectaculair seizoen en uitstekende prestaties in de AFC Championship Game tegen de Bills.

Zondag op maandag is het alweer tijd voor de grote finale van een American Footballseizoen. Het jaarlijkse, gigantische marketing- en sportevenement, beter bekend als de Super Bowl, staat voor de deur. Je kunt een waar spektakel van snelheid en actie verwachten dat ongeëvenaard is!

Naast het sportspektakel staat de Super Bowl natuurlijk ook nog bekend om iets anders: the halftime show! Geen dollar wordt bespaard tijdens deze knallende pauze en menig superster heeft al opgetreden tijdens de rust in de Super Bowl. Van Stevie Wonder tot U2 en van The Rolling Stones tot Katy Perry, ze hebben allemaal het entertainment voorzien tijdens de break in al het footballgeweld. :notes:

The Weeknd

Dit jaar neemt The Weeknd de honneurs waar en zal hij een spetterend optreden verzorgen! The Weeknd is bekend van Starboy, Can’t Feel My Face en Blinding Lights. Het is ieder jaar de vraag of en wie er nog meer aanhaakt, maar in de wandelgangen worden onder andere Beyoncé, Ariana Grande en Daft Punk genoemd. Het wordt hoe dan ook weer een spektakel!

 

De prijsvraag

Voor de echte voorspellers onder ons: de eerste twee die de eindstand exact goed voorspellen, winnen een Bol.com bon ter waarde van €20,-. Zet jouw uitslag hieronder, dan maken we de winnaar(s) maandag bekend! :tada:

 

De voorspellingen van onze Moderators

Nu hoor ik je al denken: “Maar wie zal er dan aan het langste eind trekken op Super Sunday en de almachtige titel van Super Bowl Champion 2021 over de streep trekken?” Onze eigen Moderators Jason en David geven je hun voorspellingen mee!


Jason

Ik verwacht een geweldige finale waarin de Kansas City Chiefs uiteindelijk de winnende touchdown afleveren. Tampa Bay heeft als mega pre de enorme staat van dienst van ene Tom Brady, maar de Chiefs zullen hiertegen bestand zijn. De Chiefs zijn niet voor niets de titelverdediger en bij de bookies ook nog eens (licht) favoriet. 

Dat gezegd hebbende, zou de Super Bowl de Super Bowl niet zijn zonder de aanvoer van geweldige passes en mooie aanvalsstrategieën, maar ook de defensie speelt een minstens zo belangrijke rol. Houd hierbij een oogje op de defensive liners en defensive backs zoals Willie Gay en Ben Niemann. Willie Gay noteerde vorig jaar tegen de Raiders zijn eerste sack tegen Derek Carr en is aardig op dreef in de verdediging! :no_entry:

“Het doel is om zoveel mogelijk Super Bowls te winnen en elk jaar de finale te spelen'', zei Mahomes woensdag toen hem werd gevraagd of hij aan het einde van zijn carrière gelukkig zal zijn met tien Super Bowl-optredens en zes overwinningen. Hij kan veel leren van Brady’s suprematie, maar oogt in zijn mentaliteit al supersterk.

Gevraagd of hij speelt voor zijn nalatenschap en om als de beste ooit te worden beschouwd, zei Mahomes: "Als je kijkt naar jongens als Tom, Michael Jordan, Kobe Bryant, LeBron James, A-Rod, al deze speciale jongens, ik denk dat je uiteindelijk inziet dat hun werkethiek en hun drive om te winnen gewoon anders is dan die van alle anderen. Dat maakt hen speciaal, en hopelijk kan ik proberen om datzelfde werk te doen ethiek en drive in mijn carrière.”

Wijze woorden van een zeer bescheiden Mahomes die nu al geroemd wordt om zijn kwaliteiten en ongetwijfeld in de toekomst zijn zevende Super Bowlring om de vingers mag doen. Wat dat betreft zitten de Chiefs gebeiteld. Een mooie overwinning wacht op hen zondag. Go Chiefs! You, You, You! (in Chief-style chant gescandeerd).:muscle:
 

David

Waarom ik denk dat de Tampa Bay Buccaneers gaan winnen? Simpel!
Tom Brady, Tom Brady, Tom Brady! De man, de levende legende, de GOAT en degene die aan het eind van de rit voor de zevende keer in zijn carrière met de Lombardi Trophy in de handen staat! :sunglasses:

Naar mijn mening gaat deze vedette er eigenhandig voor zorgen dat de Bucs de Super Bowl zullen winnen. Brady heeft deze finale 10 keer gespeeld en maar liefst 7 keer winnend afgesloten! (Voor de voetbalfans onder ons: Dit zou je kunnen vergelijken met Messi die 10 keer een Champions League finale speelt en deze 7 keer wint.)

Brady is weliswaar al 43 jaar oud, maar hij beleeft één van z’n beste seizoenen in de NFL: hij gooide maar liefst 40 touchdownpasses, het meeste aantal passes sinds 2007. Daarnaast heeft hij om zich heen een sterk en solide team, waar hij zijn plays op los kan laten, dus dat moet goed komen.

Naast Brady hebben de Bucs ook een enorm taaie defensie en een veelzijdige aanval. Deze combinatie zal aankomende zondag dodelijk blijken en onder aanvoering van Tom Terrific kan de zege bijna niet meer door de handen van de Buccaneers glippen! 

Tuurlijk, Mahomes is ook een geweldige quarterback en misschien kan hij ooit in de voetsporen treden van Brady, maar deze zondag nog even niet. Go Bucs! :raised_hands:'’

 

Jason & David in actie
Met dank aan onze eigen Photoshopwizard @TAVL 

Super Bowl LV is in de nacht van zondag 7 op maandag 8 februari om 00.30 uur  Nederlandse tijd te zien op gratis bij T-Mobile Thuis op ESPN op kanaal 150 of op ESPN6 of BBC One.


Wie denk jij dat er gaat winnen? Laat het ons weten in de comments! :football:

 

PS: Dit topic is een samenwerking van @Jason & @David 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 February 2021, 09:57

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Blond gokje! Ik ga met @Jason  mee! En ja pure gok want ik heb zelfs nog nooit gekeken.

Met andere woorden ik heb er geen BAL verstand van maar zo’n Bol bon kan ik goed gebruiken. 
 

Reputatie 7
Badge +4

Sorry @David . Ik ga toch voor @Jason . It's in the detail. ;)

@CrisTien 

Met andere woorden ik heb er geen BAL verstand van maar zo’n Bol bon kan ik goed gebruiken. 

 

Je weet toch wel dat de bal niet rond? Dus de Cruijf uitspraken werken niet.

Reputatie 7
Badge +16

Oehhhh Chiefs zijn in de meerderheid hier, ik merk het al! 😁👍

 

Kleine toevoeging aan de prijsvraag: het gaat er echt om wie de exacte uitslag (score) goed voorspelt! Tip voor de American Football-leken: check de scores van andere Super Bowls om een kleine gok te wagen! 🏈

Reputatie 7
Badge +16

Voorspelling: 33-24 voor de Chiefs

Reputatie 7
Badge +14

Wel ja maak het nog erger. Oké ik ga voor Kansas City Chiefs 30-24 Zo goed? 

Reputatie 7
Badge +16

Haha heel netjes! Go Chiefs!

Reputatie 7

Mijn voorspelling: 31-28 voor de Bucs!

MVP: Tom Brady natuurlijk!

 

 

Disclaimer: Medewerkers zijn natuurlijk uitgesloten van deelname, maar het is altijd leuk om mee te doen! :grin:

Reputatie 7
Badge +4

34-25

Ik denk dat het afgelast gaat worden.

Reputatie 7
Badge +14

Iedereen kan een gokje wagen! 
Succes

Reputatie 7
Badge +14

De man die alles heeft!
 

SUPER BOWLTom Brady is de absolute vedette van de komende Super Bowl, de finale van de American Football-competitie. De quarterback van de Tampa Bay Buccaneers wordt door velen gezien als beste speler ooit. Zijn naam mag moeiteloos prijken op het lijstje met sporticonen als Tiger Woods, Roger Federer en Lionel Messi, maar wie is dit buiten de Verenigde Staten toch vrij onbekende fenomeen?

Reputatie 7

Het is bijna zover! Ik deel hier nog even het programma voor vanavond/vannacht. 🏈

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen Footballers! 

Jammer genoeg werd het een aardige slachtpartij in het voordeel van de Buccaneers. Gefeliciteerd @David! Een geweldige overwinning en zevende (!!!) Super Bowlring voor Terrific Tom Brady! 🏈😄

31-9 is een enorme uitslag en geeft ook het beeld van de match goed weer. Jammer dat de Chiefs er niet echt aan te pas zijn gekomen, maar wie weet wat komend seizoen brengt. We kijken alweer uit naar een volgend evenement en daar hoort ongetwijfeld weer een mooie prijsvraag bij! 😉

 

Reputatie 7
Badge +14

Gefeliciteerd @David  Wie had dat kunnen denken 😂⛄️Wat een uitslag!

Reageer