Holiday Spirit 2022

Reis met ons mee naar New York!

  • 21 December 2022
  • 8 reacties
  • 201 Bekeken
Reis met ons mee naar New York!
Reputatie 7
Badge +9

Altijd al naar New York gewild? Nu kan het, en ook nog eens tijdens het Holiday seizoen! Wij nemen je mee naar dé hotspots!
 

New York is absoluut een plek waar je een keer geweest moet zijn. Geniet je ook zo van de feestdagen? Dan is The Big Apple in december écht iets voor jou. In dit topic neem ik je mee op mijn reis naar NYC. Mijn reis duurde 7 dagen en ik kan er een half boek over schrijven, maar in dit topic zal ik alle highlights uitlichten!
 


 

#1 New York Knicks vs. Sacramento Kings 🏀

Iets wat ik echt wilde meemaken was een basketbalwedstrijd in Madison Square Garden. Lees snel meer om te zien waarom dit op nummer 1 staat!

Wil je een echte Amerikaanse experience? Ga naar een basketbalwedstrijd in Madison Square Garden. De beste experience: The New York Knicks! Ik ben niet de grootste basketbal fan, maar vond het verder altijd wel een toffe sport. Ik kreeg stiekem ook wel dat Space Jam-gevoel. Waarom is dit dé highlight van mijn reis? Hierom:

Vanaf het moment dat je binnenloopt voel je de hype. Je loopt even door de giftshop om te kijken of je nog een basketbalshirtje of foam finger kunt scoren. Dan loop je naar boven tussen alle fans in hun basketbalshirts voor een hotdog en een drankje. Terwijl je wacht speelt het jeugdteam van de New York Knicks. De avond wordt gestart met het National Anthem. ‘Oh say can you see’ zat de rest van de avond in m’n hoofd.

Een basketbalwedstrijd heeft veel time-outs en pauzes. Deze werden uiteraard allemaal opgevuld; spanning en sensatie. Cheerleaders en dansgroepen deden hun dansjes, ze schoten gratis T-shirts het publiek in met rookmachines en kanonnen en natuurlijk was er de karaoke cam, waarbij iedereen meezong met het nummer Livin’ On A Prayer. Onvergetelijk!

Als dat nog niet genoeg was; ik heb celebrities altijd al interessant gevonden en het voelde echt even als mijn geluksdag. Met mij in het publiek zaten o.a. Kenan Thompson, Tracy Morgan en Michael J. Fox. #fanboymoment

En oh ja, de New York Knicks hebben ook nog eens gewonnen. Helemaal mooi!

 

 

 

#2 New York CITY 🚕

De straten van Manhattan, Brooklyn, Chelsea en Queens zijn op zichzelf al een hele ervaring. Lees snel meer!

Zoals ik al zei; ga de straat op en laat New York je overvallen (niet letterlijk). Ik keek m’n ogen uit; de hoge gebouwen, de vele lichten, de drukte van mensen, eetkraampjes op elke hoek van elke straat en de metrorails die door en over de straten hangen. Je ziet altijd wel iets.

Door de straten lopen is één ding, maar bezoek ook zeker de hotspots. We zijn uiteraard naar alle trekpleisters geweest; Empire State Building, Times Square, Dumbo, Brooklyn Bridge, Chrysler building, 9/11 Memorial, Coney Island en nog zoveel meer. Een plek die je ook zeker niet mag overslaan is het Museum of Natural History. Je weet wel… Night at the Museum!

 

 

#3 Picture perfect 📸

Times Square, Dumbo, Brooklyn Bridge, Top of the Rock, Little Island, The Edge; meer dan genoeg plekken om toffe foto’s en video’s te schieten. Lees snel meer!

Waar moet ik beginnen? Ik ben gek op fotografie en video’s maken. Op straat of 100 verdiepingen in The Edge; New York heeft hier ontelbaar veel mooie plekken voor. Times Square is simpelweg geweldig om te lopen. Alle schermen, reclameborden, winkels, straatartiesten en bezoekers zorgen echt voor een onvergetelijke herinnering. Trek je (touchscreen)handschoenen aan (thanks @Ginny) op de Brooklyn Bridge, want je kunt hier prachtige foto’s maken, maar het is ijskoud!

Dumbo is dé plek voor toeristische kiekjes. Die ene straat met de Brooklyn Bridge op de achtergrond; ook wij hebben daar natuurlijk de nodige foto’s gemaakt. Vanaf The Highline heb je een prachtig uitzicht over Chelsea en loop je gemakkelijk naar Little Island. Een heel gezellig… klein eiland. Ook het uitzicht vanaf Top of the Rock en The Edge waren heel bijzonder.

 

 

 

#4 The Big Appetite 🍎

New York zit vol verleiding, je loopt heel de dag langs foodtrucks en je ruikt overal heerlijk eten. Tip: plan de restaurants die je wil bezoeken en zorg dat je altijd nog een snack op kan. Lees snel meer!

Hieronder alle plekken waar ik heb gegeten. Don’t judge me; ik was er zeven dagen, dus dit is ontbijt, lunch en avondeten:

  • Chipotle (Burrito’s, niet heel bijzonder, wel lekker!)
  • Pumpernickel Bagels (lekkere en simpele bagels)
  • Nuts4Nuts in Central Park (staan verder in letterlijk elke straat)
  • Peachy Keen ⭐ (een echte aanrader; 70s themed restaurant)
  • Max Brenner (warme chocolademelk)
  • Starbucks (breakfast muffin + mocha)
  • Time-out Market & Chelsea Market
  • Bluebell Café ⭐ (Ceasar Salad)
  • Chote Muya (Spicy honey cauliflower)
  • Black Seed Bagels ⭐ (Turkey, Cheese & Egg Bagel, de bagels hier zijn geen grap!)
  • The Cauldron (snack plate voor 4-5 personen met zn tweetjes opgegeten)
  • Court Square Diner ⭐ (Ceasar Salad, Onion rings + Iced Coffee, goedkoper ga je niet vinden!)
  • Hotdogs (Madison Square Garden)
  • The Market Line (Underground Food Community)
  • Dragon Bing ⭐ (Chicken Teriyaki wraps, dumplings, loempia’s)
  • Kyuramen ⭐ (Pork bao, spicy chicken ramen)
  • Friedman’s (Avocado toast)
  • Kyuramen, yep, nog een keer! (pork bao, dumplings, chicken popcorn)
  • Shake Shack (Spicy bacon cheese fries)
  • Levain’s Bakery ⭐ (Chocolate chip cookie)
  • Ralph's Coffee (Hot chocolate)
  • Black Seed Bagels #2 (Spring onion cream cheese bagel)
  • $1 Dollar Pizza Slice (laat de prijs je niet beetnemen, ze zijn best lekker!)

 

 

#5 The Subway & street performers 🎷

Je zet ongetwijfeld veel stappen in New York, maar je ontkomt niet aan de Subway en geloof me; die wil je ook niet missen. Lees snel meer!

Een metrokaartje die 7 dagen geldig is, is hier je beste vriend! Je reist ongetwijfeld heel wat af; van Queens naar Manhattan en van Brooklyn naar Chelsea. Ook de Subway geeft je echt die Amerikaanse experience. Er gebeurd altijd wel iets (misschien niet altijd positief). Wat ik zelf altijd heel tof vind, zijn straatartiesten. Ook hier in de gangen van de metro staan bandjes en muzikanten op te treden. Daarnaast zijn ze ook in de metro te vinden; (paal)dansers, zangers, noem het maar op!

 

 

 

#6 Holiday Spirit 🎄

Last but not least… de Christmas vibes in NYC. Lees snel meer!

Ik had persoonlijk meer Christmas vibes verwacht. In elk hotel, restaurant, café of ander gebouw waar je naar binnen keek stond er wel minstens één kerstboom en hadden ze versiering binnen en buiten. Bij alle trekpleisters was er genoeg kerstsfeer en natuurlijk stonden er ook alle grote Kerstbomen, zoals de Rockefeller Christmas Tree. Door de straten reden er karretjes met keiharde kerstliedjes en ook op straat stonden er mensen geld op te halen voor goede doelen onder het genot van kerstmuziek. Conclusie; de Holiday Spirit is zeker overal om je heen aanwezig, maar voor mij had het nog iets meer gemogen.

 

 

 

Ik probeerde het kort te houden, maar als je alles uitklapt staat er nog best een heel verhaal. Het kan ook niet anders met New York. Echt een aanrader of je nu binnen of buiten het feestseizoen gaat. Heb je vragen of andere tips nodig? Laat een reactie achter en ik vertel je met alle plezier meer.

Helemaal in de kerststemming gekomen? Bekijk snel dit topic, doe mee met onze winactie en win een bluetooth speaker van Ultimate Ears!
 

Fijne feestdagen! 


8 reacties

Reputatie 7

Woehoe, zo leuk om te lezen! 🎈 New York staat ook echt heel hoog op mijn lijstje om eens naar toe te gaan. Fijn dat je zo hebt genoten. 

Wij willen graag naar usa! Zo lang geleden dat we op vakantie zijn geweest. 

Reputatie 7
Badge +9

Als je dat reizen straks nog niet zat bent, moet je zeker gaan @Lisa ! Ik ben nog bezig met m'n video te editen, dus dan zal ik het nog even herbeleven en dan krijg je hem ook te zien. 😎

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Capone666, zijn jullie er ooit geweest? New York is een absolute aanrader, zeker in de kerstperiode! Ik hoop dat jullie snel een keer kunnen gaan. 🙌🏻 

Nee, nooit geweest, lijkt me geweldig 😍

Reputatie 7
Badge +9

@Capone666 Absoluut een aanrader!

Ik vind Amerika ook echt helemaal geweldig! Al ben ik nog nooit in NY geweest ben ik wel meerdere keren in Texas geweest en hebben we afgelopen zomer een roadtrip gemaakt van Dallas, TX naar Orlando, FL. 😇 Onwijs tof was dat. 

 

Het enige minpuntje vindt ik alleen het eten. Ik was waarschijnlijk sowieso al veel te hyped voor bepaalde fast-food ketens en veel te hoge verwachtingen.. Maar ik moet toch tot de conclusie komen dat ik het eten over het algemeen gewoon niet lekker vind? Zowel voor fastfood als “normale” restaurants.. Er zit vaak helemaal geen smaak aan of het is juist te zoutig of overwhelming? 🥲

 

Reputatie 7
Badge +9

@Avocadorable Ik zou je dan echt aanraden om New York te bezoeken. Het eten is daar juist geweldig, vooral de streetfood is echt heerlijk. Je zal daar de lekkerste hotdogs, bagels en pizza’s vinden. Voor pizza moet je absoluut langs Joe’s Pizza. Een bekende eettent waar vele celebrities hebben gegeten. Vergis je niet het is geen fancy tent waar je voor moet reserveren. Je gaat daar gewoon langs voor een heerlijke slice en je kan het binnen of buiten staand opeten. Het is absoluut de beste pizza die ik heb gegeten zelfs beter dan in Italie. 😁

Dus mocht je ooit gaan bezoek dan deze pizzatent en wie weet denk je anders over eten in de VS. 

Reageer