Holiday Spirit

Top 5 favoriete kerstfilms!

  • 21 December 2021
  • 7 reacties
  • 331 Bekeken
Top 5 favoriete kerstfilms!
Reputatie 7
Badge +9

De feestdagen staan voor mij in het teken van kerstfilms kijken. Zoveel mogelijk please! Hieronder kun je 5 van mijn favorieten terugzien en nog wat bonus films, because we love to give!

 

Home Alone 2: Lost in New York (Disney+)

Als je mij vraagt naar mijn favoriete kerstfilm allertijden dan is er maar één antwoord mogelijk; Home Alone. En nee, niet het eerste deel, maar deel 2: Lost in New York a.k.a de beste film ever! Van de meest legendarische quotes zoals ‘Merry Christmas you filthy animal’’ tot aan de beste film locaties in New York.

Tijdens mijn bezoek aan NYC moest ik de cheese pizza (Kevin’s fav!) proberen en eten tegenover het Plaza hotel. Vervolgens ben ik gaan rond rennen door Central Park alsof de pigeon lady achter mij aan zat.

Aaah memories! :heart_eyes: En daarom is Home Alone 2 een film die ik ieder jaar weer met veel enthousiasme en plezier kijk en ik kan niet wachten om dat nu weer te doen. Doe jij mee?

Elf (Netflix)

Will Ferrell in een te strak elfenpak die rondrent in New York? Add to watchlist! :ballot_box_with_check:

The Holiday (Netflix)

Wat zou jij kiezen? Kerst vieren op het Engelse platteland of in een dikke L.A mansion? Ik zeg L.A, maar moet ook zeggen dat haar cottage er wel cozy uit zag hoor. Dus voor cozy vibes check out The Holiday! :hugging:

Office Christmas party (Netflix)

Ik denk dat we allemaal wel kerstborrels op kantoor missen. Maar heb je ooit zo’n chaotische party meegemaakt als in deze film? Zo ja, nodig mij volgend jaar uit, cuz this looks awesome! :sunglasses:

Love Actually – Netflix

Zoveel verhaallijnen die toch mooi samen komen. Maar ik kijk vooral ieder jaar weer voor Hugh Grant’s epic dansje op Jump. He's got some serious moves! :man_dancing_tone1:

 

:star:All I want for Christmas is more movies…:star:

 

Heb je na deze top 5 nog niet genoeg kerstfilms gezien? Check dan mijn bonus tips hieronder!

 

You’ve Got Mail

Dit is misschien wel één van mijn favoriete films allertijden. Een heerlijke romcom die zich afspeelt in New York tijdens de feestdagen. Iedere film die zich afspeelt in New York is voor mij al een plus, voeg daar Meg Ryan aan toe en christmas vibes? I’m sold!

The Family Stone (Disney+)

Wie geniet er niet van familie drama’s met een twist? Helemaal al ze draaien om een kerstdiner. The Family Stone is een film met Hollywood’s beste acteurs van Diana Keaton tot aan Sarah Jessica Parker. Een must see die je deze kerst niet mag missen met de familie!

Jingle All The Way (Disney+)

The Terminator in een kerstfilm?! It doesn’t get more 90s than this! #jeugdsentiment

 

Dat was mijn top 5! Welke films ga jij zeker kijken? Deel ook jouw tips met ons! 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik ga kijken naar Netflix:

(deel 1 al gezien) A California Christmas en A California  Christmas City light.

Midnight Magnolia en Holiday Calendar

Allemaal kerst zoet maar relax leuk🥰🎅

 

Reputatie 7
Badge +15

Heeeey @Hajar 

Wat toevallig dat Home Alone 2 jouw favoriet is! Ik heb in de afgelopen paar dagen stukjes van deel 1 en deel 2 gezien op SBS6, ik vond deel 2 wel wat leuker dus ik heb hem gisteren helemaal gekeken en ik moet zeggen dat hij superleuk is ⛄️🌲👌

Ik ga in de aankomende dagen de andere delen zeker ook nog checken 😉

Reputatie 7

Goede kerstfilm, altijd welkom! :heart_eyes: De top 5 uit dit topic zijn zeker ook de films die ik hoog op m'n lijstje heb staan. Ligt een beetje aan het moment en de bui welke er op dat moment aan gaat.

Als toevoegingen opper ik: 

  • Home Alone 1 :christmas_tree:
  • The Nightmare before Christmas :skull:
  • Gremlins :full_moon:
  • The Muppet Christmas Carol :frog:


Genoeg om (opnieuw) te kijken deze feestdagen! :grin:

 

PS: @Waqqas, na deel 1 & 2 wordt het wel iets minder. Vraag het maar aan @Mitch.. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +15

@David 

Vanavond staat Home Alone 1 op het programma, ik zie inderdaad dat er nog wel wat meer films zijn in de Home Alone serie maar daar zit Kevin niet meer in volgens mij 🌲⛄️

@David

Vanavond staat Home Alone 1 op het programma, ik zie inderdaad dat er nog wel wat meer films zijn in de Home Alone serie maar daar zit Kevin niet meer in volgens mij 🌲⛄️

https://www.moviemeter.nl/personen/11510/macaulay-culkin

 

Reputatie 7
Badge +14

Fatman via Pathé Thuis  echt leuke film! 

🧑‍🎄😂


 O ja Get Santa is ook een leuke film.

ook bij Pathé Thuis te huur.

Een vader en zoon die samenwerken om Kerstmis te redden zodra ze ontdekken dat de Kerstman in hun garage slaapt nadat hij met zijn slee is gecrasht en op de vlucht is voor de politie.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ach ja het is bijna weer zover, 

Ik heb mijn eerst film al uitgezocht.

Violent nu in de bioscopen

 

Reageer