[Topic Tuesday] Challenge: Wat denk je dat hier staat?

[Topic Tuesday] Challenge: Wat denk je dat hier staat?
Reputatie 6

“Wanneer een boodschap niet aankomt, ligt dat te allen tijde aan de zender.” Althans, dat houd ik mezelf voor. Ergens ben ik namelijk van mening dat als je echt wilt dat een boodschap aankomt, dan check je dat. Toch? Ik stel mezelf de vraag: Is het zo simpel, of ben ik hier te kortzichtig in? 
 

Hoe je iets interpreteert, hangt volledig af van je referentiekader. Waar je bent geboren, welke taal je spreekt, wat je hebt meegemaakt, noem maar op. Al deze dingen bepalen hoe je ergens naar kijkt en hoe je iets ziet. Kunnen we dan verwachten dat wanneer we een tekst plaatsen, deze door iedereen automatisch wordt begrepen? Hoe duidelijk moet de context zijn, voordat het door iedereen wordt begrepen? 

Thuis heb ik een prachtig boek (Book from the Ground). ‘Geschreven’ door Xu Bing, een kunstenaar uit het Verre Oosten. Het mooie van dit boek is dat er geen letter in staat, het bestaat volledig uit symbolen! Een boek vol pictogrammen dus. Erg grappig om te lezen. Als ik me niet vergis, gaat het over een jongeman die in een grote stad woont. Lekker algemeen, want spoilers. :wink:

Hieronder zien jullie een voorbeeld van 2 pagina’s uit het boek. Ik ben nieuwsgierig, wat denken jullie dat hier staat? :thinking:

Xu Bing's Book from the Ground: From Point-to-Point

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Mijn hemel daar moet ik echt even de tijd voor nemen. 
@Maurice Fijne opdracht 😂 

“Maiko krijgt een brief(mail) dat zijn vriendin genoeg  van hem heeft”  ze heeft een ander!😳

 

nu jullie weer! 

Reputatie 6

@CrisTien Hahaha, jaaa! Ik ga later. Eerst benieuwd wat jullie hiervan maken. :grin:

 

Reputatie 6

Jongeman ziet een e-mail waarin staat dat de liefde tussen hem en zijn vrouwelijke wederhelft verbroken is, hij is er verdrietig van! De vrouw is dubbel zo verliefd op een andere man. 

De gedachten van de man staan zo vast als een rots: er zijn meer vissen in de zee, zijn vrouw is met een andere man aan het zoenen waarna zij de complete Kamasutra afwerken. Het maakt hem boos en verdrietig. 
Maar dan denkt de man: ik heb toch veel meer aan mijn beste vriend, zullen we een biertje gaan doen? Hij huilt bij zijn vriend uit en druipt in zijn eentje weer af.

Reputatie 6

@Maurice, krijgen we nog een verlossend antwoord met wat de tekst inhoudt? :smiley:

Reageer