[Topic Tuesday] Expeditie Oester

  • 20 April 2021
  • 0 reacties
  • 29 Bekeken
[Topic Tuesday] Expeditie Oester
Reputatie 4
  • Voormalig T-Mobile Medewerker
  • 9 reacties

Vervelen tijdens Corona? Nieeeets ervan! Heb je al die Netflix series al gezien en heb je zin om iets te ondernemen? Jawel, het kan nog steeds. Er zijn nog steeds dingen die je kan doen tijdens Corona. Je moet soms alleen een beetje creatief nadenken. Ik vertel je graag alles over mijn top activiteit! Heb jij ook zo’n leuke activiteit ontdekt? Deel ‘m!

 

OESTERS PLUKKEN!

Oesters: you hate them, or you love them. Ik ben er dol op, vooral als je ze GRATIS kan plukken! In een restaurant betaal je gauw €3,50 per oester. In Zeeland kan je dezelfde oesters gratis meenemen. Tot wel 10kg per persoon! De tip hoorde ik via via en ik had meteen mijn trip gepland naar Goes. Mijn vriend en ik hebben er meteen een weekendje van gemaakt, zodat we na het vangen van de oesters konden relaxen in het hotel.

 

HOE, WAT EN WANNEER?

Wat heb je nodig? Niet veel! Een emmer, hamer, beitel/platte schroevendraaier en kaplaarzen. Ook is het goed om te weten dat het oesterseizoen tussen september t/m april valt. Dus sla je slag en ga snel naar Goes deze maand!

 

Oesters pluk je bij eb. Kijk hier wanneer het eb is.  Aan de voet van de dijk liggen de oesters letterlijk voor het oprapen. Ze zitten vast op de stenen. Tik ze er voorzichtig van af met je beitel en hamer. Let er wel op dat je alleen gesloten oesters meeneemt - je wil niet ziek worden!

 

 

Wil je de oesters meteen opeten na het vangen? Neem dan een oestermesje mee en een theedoek. De theedoek is om je handen te beschermen als je bijvoorbeeld uitschiet met het oestermesje. Soms zijn die krengen moeilijk open te krijgen! 😉 Mijn favoriete combi bij een oester is een fijn gesneden sjalotje, rode wijn azijn en peper. Een glaasje campagne ernaast maakt ‘m helemaal af. Ik zeg cheers!

 

Heb jij een leuke hobby of een top activiteit? Laat het weten in de comments!

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer