[Topic Tuesday] Groene vingers, moestuintjes en plantjes

  • 8 June 2021
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken
[Topic Tuesday] Groene vingers, moestuintjes en plantjes
Reputatie 7
Badge +8

The green journey has started

Vroeger was ik nooit echt van de planten en al helemaal niet van het in leven kunnen houden van de plantjes. Dit heeft er onder andere ook mee te maken met dat mijn katten de planten ook ‘iets’ te interessant vonden. Sinds ik in oktober verhuisd ben, heb ik planten tóch maar een kans gegeven. Zo begon het bij één plant die ik kreeg als housewarmingcadeau. Vervolgens volgden er meer en vind ik al dat groen toch wel erg gezellig zo in huis. De katten vonden het natuurlijk spannend opeens al dat groen en konden er niet van af blijven. Gelukkig waren ze snel eraan gewend en konden de plantjes ook wennen aan hun nieuwe huisje, zonder lastig gevallen te worden. Toen ik merkte dat ik wél voor planten kon zorgen en ze zag opgroeien, besefte ik toch dat ik groene vingers heb. Wie had dat gedacht!

 

Moestuintjes

Niet veel later na mijn plantverzameling kwam Albert Heijn met een actie waarmee je moestuintjes kon sparen bij je boodschappen. Nou vind ik het altijd wel tof om dingen te sparen en collecties compleet te maken en kwam deze actie op het perfecte moment tijdens mijn plantobsessie! Ik wilde dan ook dolgraag alle moestuintjes verzamelen. Zo gezegd, zo gedaan! Nu was ik niet van plan om er echt wat mee te doen, maar ook toen dit groeide, kon ik mezelf niet in houden en heb ik de moestuintjes verpot in grotere bakken. Zie hieronder hoe groot ze inmiddels zijn geworden!

 

Eigen kruiden kweken

Je zou denken dat je door de moestuintjes wel voorlopig zoet bent met het kweken van planten. Verkeerd gedacht! Ik liep op een dag door de Intratuin en kwam hier een super mooie moestuinset tegen, waar je kruiden in kon kweken. Basilicum, dille, oregano, bieslook, peterselie en tijm. Je raad het al, dit MOEST Demi mee naar huis nemen! Ik ben dol op verse kruiden, dus dit was perfect voor mij om te testen! Het pakket komt met plastic kapjes, waarmee je je eigen ‘kas’ creëert. Erg leuk! Het duurde eerlijk gezegd wel lang, vergeleken met de AH moestuintjes. Maar goed, geduld is een schone zaak. Uiteindelijk ben ik trotse mama van deze kruiden plantjes!

 

Hebben jullie weleens plantjes gekweekt en zo ja hoe zijn ze nu? Laat het weten in de comments, ik ben onwijs benieuwd!:grinning:


2 reacties

Reputatie 7

Jaaa, ik heb sinds kort een klein kruidentuintje en drink nu elke dag water met verse munt, citroenmelisse en ook de andere kruiden kan ik lekker gebruiken tijdens het koken of in thee. Mijn vriend is plotseling begonnen met een Bonsai hobby, dus die gaat er ook lekker op - hahaha. Zo  kneuterig, maar ik hou ervan!

Reputatie 7
Badge +8

@Jaimy De Bonsai staat ook nog op mijn lijstje! :grinning:

Reageer