[Topic Tuesday] Verras je vader met Vaderdag! Maar waar te beginnen?

  • 15 June 2021
  • 0 reacties
  • 23 Bekeken
[Topic Tuesday] Verras je vader met Vaderdag! Maar waar te beginnen?
Reputatie 3

Het EK is nog geen week oud en de spanning en sensatie zijn met de wedstrijd steeds meer te voelen! Als voetbalfanaat denk ik op het moment nergens anders meer aan. Na de gewonnen wedstrijd tegen Oekraïne neem ik het programma van het Nederlands elftal door toen mij plots iets te binnen schoot: zondag 20 juni is het Vaderdag. Bijna vergeten! Misschien herken jij je wel in de worsteling om elk jaar een (origineel) cadeau uit te zoeken. Zeker voor diegenen heb ik een aantal handige tips om de zoektocht te vereenvoudigen naar de ‘ideale’ verrassing! 

Je bent in het ouderlijk huis en je hoort je vader vast wel eens zeggen dat er iets is dat hij goed kan gebruiken. Verras hem daarmee! Denk aan nieuwe pantoffels, omdat de oude versleten zijn, een nieuwe set bier- of whiskyglazen of een scheerset. Is zijn favoriete luchtje toevallig op? Hoe leuk is het dan als je hem een nieuw geurtje geeft? Denk er maar eens over na en voor je het weet komen er een paar ideeën boven water drijven. Op deze manier geef je een persoonlijk cadeautje en is je vader ook nog eens geholpen. Een win-winsituatie! 

 

 

Beleving 

Zelf ben ik een enorme voorstander om mijn vader een beleving cadeau te doen. Voor mij geldt dat ik mijn vader niet elke dag zie. Een beetje ‘quality time’ kan dus zeker geen kwaad! Ga op deze dag met hem op stap en trakteer hem op een lunch/diner en praat lekker bij met elkaar. Wil je toch liever iets anders doen? Dan kan ik je in deze tijd het huren van een sloep zeker aanbevelen. Neem wat eten en drinken mee en vaar willekeurig ergens naartoe! Dit is echt heerlijk en ontspannend wanneer het weer gunstig is. Vergeet vooral niet om zonnebrand mee te nemen en goed te smeren!   

Mocht je dit idee niet zien zitten, laat dat dan varen! Denk dan eens aan het doen van een workshop. Die heb je tegenwoordig in alle soorten en maten. Van een “Schilder als Bob Ross”-workshop tot aan drone vliegen. ‘Sky is the limit’. De site waar ik persoonlijk inspiratie opdoe wanneer ik op zoek ben naar een workshop, is: https://www.1001activiteiten.nl/workshops. Let er wel op dat sommige workshops voor meerdere personen zijn. Heb je een wat grotere familie dan is het zeker leuk om dit gezamenlijk te doen op Vaderdag! 

Houd het simpel 

Ben je wat meer budget gebonden of heb je een vader waarvan je zeker weet dat hij al ‘alles’ heeft? Daarvoor geldt de gouden regel: ‘Less is more’. Houd het gewoon simpel. Schrijf bijvoorbeeld een kaart en verras hem met iets kleins, zoals een plantje, een gebakje, bonbons of zijn favoriete borrel. Ook cadeaukaarten doen het nog altijd goed! De moeite die je neemt om hem op deze dag te verrassen zegt genoeg. Zo krijg ik elk jaar te horen dat het gewaardeerd wordt dat ik überhaupt langskom op deze dag. Vergeet dus niet dat een klein gebaar voor iemand anders iets groots kan betekenen.    

Laat in de comments weten hoe jij jouw vader dit jaar verrast! Wij zijn erg benieuwd. Heb je zelf nog suggesties die in dit topic niet zijn besproken? Laat dat dan zeker weten!  


0 reacties

Geen reactie

Reageer