Love is in the air

Valentijnsweekend in Venetië

  • 22 February 2022
  • 6 reacties
  • 169 Bekeken
Valentijnsweekend in Venetië
Reputatie 7
Badge +9

Altijd al willen weten hoe het voelt om Valentijnsdag in een romantische stad als Venetië te vieren? Tips nodig om niet één, niet twee, maar drie valentijntjes tevreden te houden?

 

Ja, je leest het goed. Dit jaar had ik niet één, niet twee, maar drie valentijntjes om de dag mee door te brengen in een hele mooie stad. Hieronder neem ik je mee op mijn reis naar Venetië!
 


 

Hoe ga je van 0 naar 3 valentijntjes?

Stiekem hecht ik toch wel waarde aan Valentijnsdag. Liefde is namelijk erg belangrijk voor mij. In 2020 had ik een hele liefdevolle Valentijnsdag met (inmiddels) mijn ex. In 2021 werd mijn hart gebroken op 13 februari. Juist, één dag vóór Valentijnsdag. Dit jaar? Een mooie City Trip naar een stad die al jaren op mijn lijstje stond. En dat ook nog met drie speciale mensen in mijn leven.

‘Hey Mars, hoe krijg je het voor elkaar om drie valentijntjes te krijgen?’ – Simpel! Ben je zo single als maar zijn kan? Richt je dan op vrienden en andere belangrijke mensen in jouw leven. Twee van mijn vrienden en hun dochtertje van één (1 jaar) hadden kaartjes gekocht voor een treinreis naar Venetië. Pas nadat ze de kaartjes hadden gekocht, vroegen ze mij mee. Ik kan natuurlijk geen ‘nee’ zeggen. Grapje, ik had de reis eerst wel afgewezen. Ik was namelijk bang dat het weer in februari niet mooi genoeg zou zijn en eigenlijk wilde ik ook niet met een verliefd stelletje naar deze romantische stad, maar toen dacht ik… Waarom ook niet? Ik wil hier al een tijdje heen en mijn kaartje is al gekocht – perfect!

 

Mijn valentijnjes

 

De eerste, de beste… Letterlijk!

Na een lange treinrit van ongeveer 17 uur kwamen we rond 12:30 aan in Venezia Mestre. Hier hebben we even door de stad gelopen op zoek naar de lekkerste pasta Carbonara, mijn ultieme favoriete pastagerecht. Al snel kwamen we uit bij een restaurantje genaamd Columbus 2.0. De eigenaar stond in de deuropening en na een kort gesprek waren we om… En ja hoor, de Spaghetti alla Carbonara was overheerlijk!

 

Columbus 2.0

Een karbonade van € 60

Na het droppen van onze koffers in het appartement was het tijd voor wat sightseeing. Venetië is echt een prachtige stad! In totaal heb ik bijna 300 prachtige foto’s van de grachten, gebouwen, restaurantjes, eten, mijn vrienden en van mezelf op mooie locaties. De belangrijkste vraag was nu; waar gaan we dineren? Als je net zo’n foodie bent als wij, dan heb je vast Feed Phil wel gezien op Netflix. Een geweldige serie over Phil die de wereld afreist voor de lekkerste restaurants. Hij heeft Venetië natuurlijk niet overgeslagen en heeft o.a. het restaurant Trattoria vini Da’’Arturo’’ bezocht. De karbonade die hij in de aflevering at, staat nu op het menu voor € 60! We hebben een uur gelopen om dit restaurant in één van de smalle steegjes te vinden en vonden het uiteindelijk veel te duur – jammer joh!

 

Was Valentijnsdag in Venetië net zo romantisch als ik dacht?

Nee! Valentijnsdag werd eigenlijk compleet overruled door Carnaval. Heel het weekend heb ik maar een paar mensen met rozen, bosjes bloemen en chocolade gezien. Gelukkig maar, want wie wil dat nou zien? Alle winkels en marktkraampjes waren gevuld met maskers en carnaval outfits. Ik heb denk ik wel honderd keer dezelfde maskers gezien in twintig verschillende winkels. Op straat liepen veel locals met maskers op of zelfs helemaal verkleed. Zo heb ik de Queen of Hearts, Scream, Prince Charming en die gast uit V for Vendetta voorbij zien komen.

 

Venetië

Deze plekken in Venetië moet je bezoeken!

Ik kan dit topic natuurlijk nog veel uitgebreider maken, maar je wil vast gewoon weten wat nou de mooie, goedkope en leuke plekken zijn. Hieronder een recap van alle plekken waar ik ben geweest!

 

Venice Mestre & Columbus 2.0

Wil je Venetië bezoeken? En dan bedoel ik het ‘niet-toeristische’ stukje, exploreer dan Venice Mestre. Nog geen 15 minuten lopen van het treinstation vind je restaurant Columbus 2.0. Bestel hier absoluut een bordje Spaghetti alla Carbonara!

 

Ponte degli Scalzi & Ristorante Ai Scalzi

Het moment dat je Venetië binnenloopt, heb je een prachtig uitzicht. De gracht, mooie gebouwen en dé brug, Ponte degli Scalzi. Als je op deze brug staat, heb je een prachtig uitzicht over het water, het plein voor het treinstation en de winkelstraten. De perfecte plek voor wat mooie foto’s. Onderaan de brug heb je Ristorante Ai Scalzi. Ook hier hebben we weer een heerlijke Spaghetti alla Carbonara gegeten. Je krijgt er peper en een bakje Parmezaanse kaas bij en dat is echt alles wat je nodig hebt om te genieten!

 

Piazza San Marco & Bar Cupido Bistro

Piazza San Marco is een heel druk, maar prachtig en gezellig plein. Dé plek voor foto’s, cultuursnuiven en terrasjes. Dicht aan het water, dus je stapt vanaf hier zo op de boot naar een van de vele eilandjes. Bar Cupido Bistro is een knusse en gezellige bar, waar je heerlijke pizza’s kunt eten.

 

Murano en de watertaxi

Tip: Koop een 24-uurskaart voor de watertaxi. Zo kun je alle eilanden bezoeken die je wil. Bij mij stonden Murano en Burano bovenaan mijn lijstje, vanwege de prachtige en kleurrijke huizen. Voor de Instagram foto’s natuurlijk. Burano hadden wij geen tijd meer voor, maar Murano was ook geweldig om te zien!

 

Torrefazione Cannaregio

Tot slot Torrefazione Cannaregio. Één van mijn vrienden wilde hier échte Italiaanse koffie drinken en deze plek stelde ons niet teleur! Een heel gezellig en klein tentje met een echte huiskamervibe, lieve medewerkers en een heerlijke brunch! Ik laat de foto hieronder voor zich spreken.

 

Torrefazione Cannaregio

 

Wat vind jij of lijkt jou het beste aan Venetië?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Prachtige foto's @Marciano ! Ik wil nu ook weer naar Venetië, haha. 

Reputatie 7
Badge +14

Wat een mooi avontuur. Dank voor het delen 👏
Ben er vaak geweest. Eten, bootjes, eten, doodmoe door de straten slenteren de kinderwagen van vrienden of familieleden de trappen op en af sjouwen.

Op het San Marco 5 cola bestellen en bijna failliet gaan. Maar ach ik zat daar wel😂 wat hebben we gelachen toen de rekening kwam!  De knappe ober begreep er niets van.
 
De glasblazerij bezoeken en veel te duren sieraden kopen, maar hè ze kwamen uit Venetië dus het mag, ze liggen nu in de la netjes ingepakt in een sieraden zakje uit Venetië ☺️

 

Tijd dat ik ook weer eens terug ga! 

Reputatie 7

Oeeeh, zulke leuke foto's! Fijn dat je zo hebt genoten! ❤️

Reputatie 7
Badge +9

Wat een mooie foto’s Marciano! Ik ben ook in de zomer geweest en was echt direct verliefd geworden op de stad. Ik had graag ook zo’n carnaval meegemaakt. :yum: Maybe kun je je Magenta vriendjes uitnodigen voor de volgende trip? Denk dat @Demi @Johrick  @Lisa en ik wel down zijn haha.

Reputatie 7

Jaaa, let's go @Hajar, @Johrick en @Demi! 😁

Reputatie 7
Badge +9

Graag gedaan @CrisTien ! Vond het echt heerlijk daar. Wij hebben daar niks gedronken, gingen daarna bij de Bistro in de buurt pizza eten. Wil niet weten wat een cola daar kost, haha! Ik zie het al helemaal voor me die kinderwagen, het is geen stad voor 'wielen’ nee. :joy: Bij ons hing de baby lekker op papa z'n buik!

@Hajar @Lisa @Demi @Johrick Ik wil best nog een keer gaan, wel iets meer richting de zomer voor de zekerheid en zeker niet met de trein. Laten we gewoon met het vliegtuig gaan! :airplane_small:

Reageer