Go Green 2022

Wereld Oceanendag

  • 6 June 2022
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken
Wereld Oceanendag
Reputatie 7
Badge +9

Vandaag is het Wereld Oceanendag. Een prachtige dag om stil te staan bij het milieu! Wist je dat oceanen ons voorzien van de helft van de zuurstof die we ademen? Daarnaast leveren ze ons voedsel, ingrediënten voor medicijnen en spelen ze een belangrijke rol in de regulering van het klimaat. Wat doe je zelf eigenlijk voor het milieu?

 

Om deze dag te vieren, geef ik wat tips om milieubewust te handelen.

Tip 1) Vervang je plastic flesje door een drinkfles.

Ja, deze tip is niet nieuw, maar oh zo belangrijk. Ik ben zelf ook schuldig aan het kopen van vele plastic flesjes drinken. Ik heb weleens grote zakken vol met plastic waterflesjes moeten weg doen. Zonde! Met een drinkfles zit je in ieder geval goed en die kun je non-stop aanvullen. Goede tip om te onthouden dus!

Tip 2) Gebruik mokken en glazen in plaats van wegwerpbekers

Bij T-Mobile zijn wij hier een tijd geleden mee gestart om alvast te oefenen voor het verbod op wegwerpbekers vanaf 2024. De mokken zijn duurzaam en vaak prettiger om uit te drinken plus ze zien er ook leuker uit!

Johrick en Lisa met hun eigen mok

Tip 3) Printen is so old school

Tegenwoordig gaat alles digitaal en is er bijna geen printje meer nodig. Bij T-Mobile werken alle afdelingen en winkels zoveel mogelijk papierloos, bijvoorbeeld door informatie naar de klanten te mailen. Lees meer over T-Mobile’s duurzame keuzes op deze pagina

Tip 4) Fiets naar je werk!

We hebben in Jacob’s topic al kunnen lezen hoe fijn het kan zijn om te fietsen naar je werk. Nu is dit natuurlijk niet voor iedereen mogelijk, maar je kan ook milieubewust naar je werk gaan door te kiezen voor het ov. Laat je auto lekker staan en geniet van een koffie in je duurzame koffiebeker terwijl je vanuit de trein naar buiten kijkt.

5) Deel deze tips met de mensen om je heen!

And last but not least; stimuleer de mensen om je heen om ook wat milieubewuster te leven en laten we samen voor verandering zorgen!

Heb jij ook nog tips die je wil delen? Laat het ons weten in de reacties!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Koop drinkrietjes die je kan omspoelen en leg er een paar in je auto voor onderweg.
 

De papieren rietjes zijn gevaarlijk voor kinderen en mega smerig 🌍

Of roestvrijstalen bij Bol kost weinig 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Goede tips!

Tip 1 en 2: Drinkfles en mok gebruik ik al een tijdje i.p.v. wegwerp bekertjes. Zie onderstaande foto.

Tip 3: Printen doe ik alleen als het voor werk niet anders kan, soms moet bij een apparaat een vergunning direct leesbaar opgehangen zijn.

Tip 4: Fanatieke fietser naar werk, net als @Jacob zie dit stukje.

Tip 5: Ik werk met veel jonge mensen om me heen en je merkt dat die een stuk milieu bewuster zijn dan de oudere knarren generatie waar ik toe behoor. Daar leer ik regelmatig van…

De enige echte mok en een originele Dopper drinkfles.

 

Reageer