Zijn er nog meer hardrock/metal liefhebbers hier?

  • 3 August 2021
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal, wie houdt er nog meer van hardrock, heavy, thrash en speed metal? 2021 is namelijk een heerlijk jaar voor de fans van classic heavy metal: Maiden komt met een nieuw album (Senjutsu) in september, Megadeth is bijna klaar met hun nieuwste titel en Metallica heeft ook aardig wat in de pijplijn staan (bestaan anno 2021 40 jaar en die mijlpaal wordt in december groots gevierd in hun thuishaven). Dit is overigens slechts een selecte greep uit de hoeveelheid nieuwe muziek die ons te wachten staat! 😁🤘

 

Wat zijn jullie favoriete genres, bands, waar kijken jullie erg naar uit als het om de hardere muziek gaat en welk metal album is echt een must-listen/must-have? 

Jammer genoeg zijn er ook dit jaar al grootheden heengegaan, met recent Mike Howe (Metal Church) en Joey Jordison (Slipknot). RIP

Voor aankomende releases, neem zeker even een kijkje op deze pagina: Heavy metal music in 2021.

Persoonlijk kijk ik ontzettend uit naar de nieuwe Maiden, Carcass, Jerry Cantrell en Megadeth albums en kan ik niet wachten totdat Metallica na 5 jaar weer eens met wat nieuws op de proppen komt.


5 reacties

Reputatie 7

:metal_tone1: Yeah! Toch een beetje een ondergeschoven kindje, het metal-genre in het hedendaagse muziek aanbod. Waarin in de jaren 80/90 en zelfs nog in de 00's de hitlijsten stampvol stonden met hitjes, is het nu wel wat anders. Ik blijf er een zwak voor hebben!

Een groot deel van mijn jeugd en jongvolwassen leven, stond er één band centraal. Als onbegrepen puber was Slipknot dé uitlaatklep die ik nodig had. Nog steeds draai ik hun album Iowa regelmatig, want ook muzikaal is het steengoed. Het was dan ook schrikken dat we na Paul Gray, weer een deel van de Slipknot-familie hebben verloren. Waar Joey Jordison vroeger bij mij aan de muur hing als poster, neem ik 'm nu mee in m'n hart. Hoe hij drumt op The Shape, zal in mijn optiek niemand kunnen.

Vooruit kijken - dat is wat we nu doen. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe album van Rammstein. Niet alleen live heel goed, maar ook rake teksten die een maatschappelijke ondertoon kennen. Ik houd er van. Combineer dit met een mix van metal en elektronische muziek en ik ben verkocht.

Waar ik nog op hoop? Nieuw materiaal van Code Orange. In 2020 kwam nog hun laatste album uit. Een mix tussen metal, hardcore en rare, elektro licks, maakt deze band een vreemde eend in de bijt. Maar een enorme aanrader! 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik mag er ook graag naar luisteren. :metal_tone2:

Reputatie 7
Badge +4

Nein… du hast… dus hast…

Laat ook maar. Ik ga je niet overtuigen dat ik er niet van hou. 😉 ;)

Reputatie 7
Badge +16

Mooi dat de metalgemeenschap ook vertegenwoordigd is binnen onze Community! 🤘😎

Uiteraard behoort Rammstein ook tot één van mijn absolute favorieten: volgend jaar eindelijk in de Goffert. Ich kann nicht warten! Als het goed is, komen ze één dezer weken met een nieuwe single. Dat er nieuwe muziek aankomt, is overigens meer dan duidelijk gezien alle posts op Instagram met recording setups etc. Hoop dat het net zo'n moddervette knaller wordt als Rammstein

@Seccie Heb je specifieke favorieten? 

@TAVL Ramm-wat? 😏

Reputatie 7
Badge +4

@Jason Rammstein, Metallica, Rage Against The Machine, System Of A Down, Papa Roach  en…. Red Hot Chili Peppers (maar dan vooral hun oudere werk) 

Maar ook de (oudere) rock / metal klassiekers. 

Reageer