[Breek de Week] Create your own game

  • 16 March 2021
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken
[Breek de Week] Create your own game
Reputatie 7
Badge +16

Iedere zelfbenoemde gamer/game-enthusiast heeft weleens gefantaseerd over een eigen game. Net als het schrijven van eigen boeken, het maken van eigen rockmuziek en het schilderen van eigen Mona Lisa's, horen eigen games ook in die droomwereld.

Ik heb vroeger tijdens Informaticalessen op de middelbare school heel vaak getracht om zelf aan de slag te gaan met Game Maker omdat je daar geen programmeerskills voor nodig hebt. Game Maker biedt wel de optie om je spel verder uit te denken aan de hand van programmeeropties, maar het is zeker geen vereiste. Destijds wilde ik graag een Marioachtig spelletje ontwikkelen waarin platformen centraal stond en je zoveel mogelijk hindernissen moest ontwijken. Het leek op een hele basic versie van Mario meets Prince of Persia, maar dan echt heel basic. Ik weet nog dat ik het Superdude noemde (lekker origineel haha) en dat de main character (en enige bespeelbare character trouwens) een soort groene stickman figure was.

Heb jij weleens een eigen game ontworpen, ben je ermee bezig of heb je concepten liggen voor een toekomstige game? Deel jouw ervaring/verhaal en laat het weten! 😁

P.s. ik heb ergens nog screenshots van die Superdude game, zal eens mijn oude PC doorzoeken en ze hier plaatsen.

 


1 reactie

Reputatie 6

Ik heb ooit eens geprobeerd zo'n flappy bird variant te maken. Ben er blijkbaar niet mee doorgegaan haha.

Vind het wel supertof wat je allemaal met coderen kan. Zo bizar hoe de games van nu eruitzien ten opzichte van bijvoorbeeld Super Mario. Er is nu ook een streamer die volledige door code bestuurd word. Yep, een digitale streamer.

Reageer