[Breek de Week] Wat is jouw top 10 games?

  • 3 March 2021
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken
[Breek de Week] Wat is jouw top 10 games?
Reputatie 7
Badge +16

Elke gamer kan een top 5, misschien wel top 100 favoriete games maken. Omdat een top 5 nét te weinig is om echt een mooie lijst te kunnen maken en een top 100 ietwat overdreven, starten we met een top 10. Het mogen games zijn op elke console, dus stof ook die oude Commodore en Atari goed af! 😉 

Laten we het van laag naar hoog doen, zo houden we de absolute toppers nog even extra spannend! Mijn top 10 ziet er als volgt uit:

 

  1. Mortal Kombat II
  1. Red Alert 2
  1. Mario Kart 64
  1. The Legend of Zelda: The Wind Waker
  1. Battelfield 1942
  1. Donkey Kong Country
  1. World of Warcraft
  1. GoldenEye 007
  1. Roller Coaster Tycoon 2
  1. Banjo-Kazooie

 

Zoals jullie zien, staan er veel console games tussen, maar dat komt omdat ik ben opgegroeid in de vroege en mid jaren 90 waarbij voornamelijk de NES, SNES en N64 thuis continu aan stonden. Banjo-Kazooie heb ik zo enorm veel gespeeld en zulke fijne herinneringen aan dat ik deze op 1 heb gezet. Ik heb pas later PC games ontdekt en moet zeggen dat ondanks het feit dat Roller Coaster Tycoon wellicht een simpele game is, ik deze echt dag in dag uit gespeeld heb totdat ik elke ride, elk park en elke bezoeker onder controle had.

Ik ben superbenieuwd naar jullie lijstjes dus plaats ze vooral en let the games begin! 😎


7 reacties

Reputatie 6

Oooeeh, nice! :raised_hands:

Op WoW na alles gespeeld. Vind het eigenlijk best lastig om ze echt te rangschikken op basis van hoe tof het was, dus hier is die van mij in willekeurige volgorde.

  1. NES Open Tournament Golf (NES)
  2. Monkey Island (PC, de hele serie)
  3. Perfect Dark (N64)
  4. Lufia (SNES)
  5. Zelda Breath of the Wild (Nintende Switch én Wii-U)
  6. The Witcher (PS4)
  7. STAR WARS™️ Galactic Battlegrounds Saga (PC)
  8. Among Us (PC/Mobile)
  9. Call of Duty Zombies (PS, any!)
  10. Mario Kart (SNES/N64/GameCube/Wii/Wii-U/Switch)

The Legend of Zelda was ook zo vet! Heb er alleen een bittere nasmaak aan overgehouden. 99% completed, console uitlenen aan een vriend, weg save game (en vriendschap :wink: ).

Reputatie 7

99% completed, console uitlenen aan een vriend, weg save game (en vriendschap :wink: ).

Haha deze is pijnlijk herkenbaar! Bij mij was het op een verjaardag: “Ik heb je neefje achter je Nintendo gezet”, naar boven sprinten, weg save (van Turok of Super Mario 64, geloof ik). Dat doet toch altijd goed pijn! :sweat_smile:

Toffe lijstjes trouwens, ik ga me er ook eens over buigen! 

Reputatie 1

pff een top 10 aan games, vanuit iemand die duizenden games heeft gespeeld, ik zou het echt niet weten.

Dus hoewel ik wellicht games vergeet, doe ik toch een poging. Ik maak er geen top 10 van. Ik ben lekker tegenstrijdig ;)

Zijn allemaal PC games, indien niet anders vermeld

 

Verplichte games in het lijstje

Deus Ex

The Elder Scrolls 3: Morrowind

Mass Effect (1) (Xbox)

The Witcher 1 & 3 (2 komt niet aan de immersie van 1, en niet aan de gameplay van 3.)

HALO: Combat Evolved (XBOX)

Championship Manager ‘94 / Football Manager 2005

Pro Evolution Soccer 6 (Xbox) / FIFA 10 - Ja ik had beide series in volledigheid, totdat PES niet meer serieus te nemen was (en FIFA is ondertussen ook al jaren niet meer serieus te nemen, dus daar verspil ik ook geen geld meer aan)

Europa Universalis IV

Crusader Kings 2

Golden Eye 007 (SNES)

Star Wars Knights of the Old Republic (XBOX) (1&2, verplichte playthrough voor SW of RPG fans)

(oeps dat zijn er al 11…. zie je, k ga mijn eigen gang :P)

 

Verdiend ook een vermelding

De laatste goede FIFA… voor de FUT drama dus(was dat 15? quess so) (not the best FIFA, maar de laatste goede...)

Tennis Elbow 15 (best tennis game till date, uit gameplay perspectief/realisme)

Top Spin (Xbox) - Tennis Game met meest complete plaatje (graphics/Gameplay/etc)

World of Warcraft (pre Cataclysm) en RIFT (Pre F2P)

Commander Keen

Prince of Persia 

Queen the Eye

Jazz Jackrabbit

Reputatie 1

Hmm 007 was n64 natuurlijk, geen SNES. :)

Reputatie 6

@AndyJ, lectori venatus, gegroet gamer.
Beste lijst hoor, Jazz Jackrabbit heb ik lang niet aan gedacht zeg, wow! Vet!
Maaruh, doe je ook mee met het event volgend week donderdag, Among Us:fingers_crossed::fingers_crossed::grin:

Reputatie 7

Morning allemaal,

Toevallig zag ik dit topic langskomen en ik bedacht me dat ik mijn duit nog even in het zakje moest doen. Waarschijnlijk vergeet ik de helft en vervloek ik mezelf wanneer er een titel naar boven komt bubbelen die ik toe wilde voegen, maar goed, here goes nothing! 

 

Top 10 Games

  1. Red Dead Redemption 2 (PS4)
  2. The Elder Scrolls: Skyrim (PC/PS4)
  3. Fable (PC)
  4. GoldenEye 007 (N64)
  5. Super Smash Bros. (N64)
  6. Tony Hawk's Pro Skater 2 (PS1)
  7. The Lord of the Rings: The Two Towers (Xbox)
  8. Settlers II (PC)
  9. Call of Duty Modern Warfare II (PC)
  10. Far Cry 3 (PC)

 

Honorable mentions: Turok: Dinosaur Hunter (N64), Dishonored I (PC), Pokémon Rood/Snap/Stadium (Game Boy/N64), Command & Conquer (PC), Batman: Arkham Knight (PS4), plus de reeksen van/rondom Super Mario, Fifa en Football Manager.

Waarschijnlijk vul ik dit lijstje nog wel aan ook, gezien de hoeveelheid games die boven kwam drijven tijdens het schrijven van dit bericht... :sweat_smile: Ben benieuwd of er nog meer gamers zijn met hun lijstje! :cowboy:

Reputatie 2

Mijn top 10 van Games van alle consoles die ik heb gespeeld

1: Zelda Breath of the Wild

2: Grand Theft Auto reeks

3: Metal Gear Solid reeks

4: Goldeneye

5: Gran Turismo

6: Fifa vanaf 1994 tm 2021

7: Mario 64

8: Red Alert

9: The Elder Scrolls 

10: Tetris

 

Mijn andere warme herinneringen zijn voor de Sega Sonic, Mortal Kombat, Ecco the dolphin, en Street of rage.

Voor de Nintendo van SNES tot Switch; Mario, Zelda ocarina of time en de Windwaker, Perfect Dark(opvolger Goldeneye), DK64, Dk country 1,2 en 3, en als laatste Mario kart vanaf de SNES tot de Switch

 

Reageer