Hoe werkt mijn profiel?

  • 7 September 2021
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken
Hoe werkt mijn profiel?
Reputatie 7
Badge +16

Leuk dat je een profiel aangemaakt hebt, welkom op de Community! Stap twee is het ontdekken van jouw profiel en waar je alles kunt vinden. Daar geven we graag antwoord op: zo ben je straks helemaal gereed om jouw weg te vinden.

 

Je zult merken dat je straks op zoek gaat naar je eigen reacties en topics, zodat je kunt bekijken of erop gereageerd is bijvoorbeeld. Dit kan natuurlijk altijd via de notificaties die je per e-mail toegestuurd krijgt, maar mocht je dat uitgeschakeld hebben of het direct via je profiel willen zien, dan kan dat ook. We laten je aan de hand van een Q&A graag zien hoe je alles kunt checken!


 

Waar vind ik mijn profiel?

Wanneer je ingelogd bent, kun je jouw profiel checken door te klikken op je profielfoto rechts in het scherm naast de “Start een topic” button. Een klein scherm vouwt dan open en daarin kun je klikken op “Mijn profiel”

 

 

 

Hoe kan ik mijn profiel bewerken?

Zodra je eenmaal in je profiel zit, kun je jouw profiel bewerken doop op de button te klikken onder jouw profielnaam (“Bewerk profiel”): 

 

 

 

Hoe zie ik hoeveel en welke badges ik heb?

Heb je een nieuwe badge binnengehaald? Gaaf, gefeliciteerd! Je kunt jouw badges checken wanneer je jouw profiel opent en dan naar “Badges” gaat. Als je met je cursor op een specifieke badge blijft staan, verschijnt het type badge in beeld (bijvoorbeeld “Abonnementen Kenner”):

 

 

 

Waar kan ik mijn reacties vinden?

Tip vooraf: soms gebeurt het weleens dat jouw bijdrage/reactie verwijderd of verplaatst wordt. Dat doen de mods niet om je te plagen natuurlijk, maar bijvoorbeeld omdat een ander topic geschikter is, of omdat er persoonlijke informatie bij staat. Er zijn drie manieren om jouw reacties te bekijken, dat maakt het makkelijker om jouw bijdragen te checken! 


Manier 1

Klik op jouw profielfoto en klik op “Reacties” zodra het menu uitvouwt:

 

Manier 2 

Open jouw profiel en klik op “Reacties”:

 


Manier 3

Scroll naar onder wanneer je jouw profiel geopend hebt, daar staan dan jouw meest recente bijdragen. Hoe meer je naar onder scrollt, hoe meer reacties er geladen kunnen worden:

 

 

 

 

Waar kan ik mijn topics vinden?

Je kunt jouw aangemaakte topics vinden door te klikken op “Topics" wanneer je jouw profiel opent:

 

 

 

 

Waar kan ik mijn Favorieten vinden?

Alle topics die onder jouw Favorieten geschaard worden, kun je vinden door in het uitvouw-menu op jouw profielfoto te klikken op “Favorieten”:

 

 

 

Hoe kan ik zien wie mij volgt?

Wanneer je in jouw profiel naar onderen gaat, kom je een drietal opties tegen. Je kunt dan klikken op “Volgers”:

 

 

 

Hoe kan ik zien wie ik aan het volgen ben?

Wanneer je in jouw profiel naar onderen gaat, kom je een drietal opties tegen. Je kunt dan klikken op “Volgend”

 

 

 

Er is mij gevraagd mijn klantnummer toe te voegen, hoe doe ik dat?

Vaak wordt er gevraagd om je Thuis klantnummer toe te voegen aan jouw profiel. Dit kun je doen door naar “Instellingen” of “Bewerk profiel” te gaan. Daar kun je jouw klantnummer toevoegen zodat de mods je voortaan nóg sneller kunnen helpen:

 

Jouw klantnummer is enkel inzichtelijk voor moderators en jijzelf. Hiermee schermen we privacygevoelige informatie af zodat het te allen tijde beveiligd is!

 

Ik heb een privébericht ontvangen of ik wil er eentje sturen, hoe doe ik dat?

Als je in een topic een gebruiker ziet waar je een privébericht naar wilt sturen dan klik je op zijn of haar naam aan de linkerkant van het scherm. Zodra je op de naam hebt geklikt, wordt je doorverwezen naar de profielpagina van deze gebruiker. Op deze pagina vind je een aantal gegevens over deze gebruiker. Onder de aangegeven informatie staat het knopje 'Stuur bericht'. Als je op dit knopje klikt dan kom je in een chatvenster waar je een bericht kan sturen.

Het is niet toegestaan om een van de moderators een privébericht te sturen. Pas als hier expliciet om wordt gevraagd kun je de moderator een privébericht sturen. Verder ben je natuurlijk vrij om privéberichten te sturen mits je je aan de huisregels houdt. 

Neem ook zeker een kijkje in dit speciale kennisbank-artikel zodat je alles kunt lezen over privéberichten: Hoe stuur je een privébericht?

 

Heb je toch nog vragen of tips die je mee wilt geven? Altijd meer dan welkom! Laat het hieronder weten, dan gaan we ermee aan de slag.


7 reacties

ik wil graag mijn mail adres bij de community veranderen

hoe doe ik dat ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mutje055, dat is een goede vraag!

Dat kun je namelijk niet zelf wijzigen. Ik kan het wel voor je veranderen. Kan je mij een privébericht sturen met het nieuwe e-mailadres? Dan zal ik dit meteen voor je wijzigen. 

Mijn gebruikersnaam binnen de community bevat mijn achternaam. Dat was vanwege privacy niet de bedoeling. Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen naar Robert8   ?

Ik heb een topic aangemaakt "klachtformulier", maar die heeft als label "idee" meegekregen, terwijl dat dat "klacht" had moeten zijn. Ik vermoed dat dat de reden is dat vooralsnog geen odido-medewerker heeft gereageerd. Kan ik het label van mijn topic aanpassen naar "klacht"   ?

Ik heb een topic aangemaakt "klachtformulier", maar die heeft als label "idee" meegekregen, terwijl dat dat "klacht" had moeten zijn. Ik vermoed dat dat de reden is dat vooralsnog geen odido-medewerker heeft gereageerd. Kan ik het label van mijn topic aanpassen naar "klacht"   ?

Ik bedoelde: kan ik een topic van het type "idee" wijzigen naar "vraag" en alsnog de tag "klacht" bijvoegen? 

Reputatie 6
Badge +6

@robertc8 Hallo, ik heb zojuist de naam voor je gewijzigd en het topic ook aangepast en in de juiste map neergezet. Een collega zal zo snel mogelijk bij je terugkomen met een reactie! 

Bedankt   :-))

Reageer