Public tags: FAQ

  • 22 July 2022
  • 0 reacties
  • 145 Bekeken
Public tags: FAQ
Reputatie 7
Badge +16

Je kent het vast wel: je wilt een topic starten en ziet onderaan de pagina de optie voor “tags” staan. Wat doet een tag? Wat kun je er nu eigenlijk precies mee en waarom worden sommige topics niet direct geplaatst? Dit zijn vragen die we in dit artikel beantwoorden. Zo kun je blijven posten zonder dat er verwarring optreedt over deze optie, handig toch?!


 

Een topic starten is een manier om jezelf te uiten en eventuele problemen of tips aan het licht te brengen, of simpelweg om een leuk gesprek te beginnen met de Community. Nu is het zo dat je de optie hebt om een zogeheten public tag toe te voegen aan je topic. Check vooral de afbeeldingen hieronder en neem een kijkje in de drie kopjes voor extra info!

Wat kan ik met een tag?

Een public tag zorgt ervoor dat jouw topic op basis van trefwoorden vaker voorkomt in bepaalde groepen wanneer anderen zoeken naar topics. Stel je gebruikt de tag “Glasvezel”, dan is jouw topic dus makkelijker vindbaar wanneer iemand de zoek-optie gebruikt op de Community. Bovendien zorgt een tag ervoor dat andere users die jouw specifieke tag volgen, dezelfde soort topics sneller tegenkomen. 

 

Help! Mijn topic is flagged

Een keerzijde aan het toevoegen van tags is dat je bij het gebruik van meerdere tags vaak een flagged topic creëert. Een flagged topic is een topic dat bijvoorbeeld niet voldoet aan de Huisregels wegens kwetsende termen of doordat er te veel tags aan één topic gelinkt zijn. Hierdoor snapt het systeem niet helemaal wat er nu precies moet gebeuren en waar het topic aan de achterkant moet worden ingedeeld. Zorg ervoor dat je nooit meer dan drie of vier tags toevoegt.

 

Ik heb een tag toegevoegd maar er gebeurt niets

Geen zorgen! Jouw tag is toegevoegd aan je topic en is zichtbaar voor iedereen die het topic opent. De tag wordt links, onderaan de pagina geplaatst en is klikbaar voor iedereen die soortgelijke topics wil vinden (met dezelfde tag).

 

 

Heb je vragen of tips aangaande dit onderwerp? Plaats hieronder een bericht, dan pakken we het zo snel mogelijk met je op.

Wil je meer weten over de Huisregels van de Community? Check dan ons handige artikel in de Wiki: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido Community


0 reacties

Geen reactie

Reageer