Sticky

Welkom bij de Community: Hoe werkt alles?

Welkom bij de Community: Hoe werkt alles?
Reputatie 7
Badge +16

Leuk dat je er bent! Ben je hier gekomen om een antwoord op je vraag te vinden? Krijg je een ontzettend fijn gevoel van andere mensen helpen? Of ben jij hier om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes? Hier zit je goed!

 

Hoe werkt alles precies?
De Community is een klant-helpt-klant-community. Het bestaat uit twee delen: de Wiki en de Community. De Wiki hebben we samengesteld op basis van onderwerpen waar veel interesse naar is. De community is de plek waar we met elkaar in gesprek gaan. Dat houdt in dat alle vragen die daar gesteld worden, gesteld worden aan mede-klanten. Er zijn een aantal manieren om snel informatie te vinden:

Daarnaast vind je veel actuele informatie op onze homepage. We raden je aan om eerst op zoek te gaan naar het antwoord voordat je een vraag stelt. Zo zorgen we samen voor een overzichtelijk platform (en omdat zelf zoeken veel sneller is dan wachten op een antwoord :wink: ).

Tip: Anderen helpen kan natuurlijk ook. Altijd. Daar worden we alleen maar blij van. Altijd.
Je vind deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

Vind het in de Wiki

De Wiki bestaat uit drie delen. Hier vind je informatie terug over de veelgestelde vragen op de Community. Denk dan aan:

  • Community Wiki: Hoe werk het platform? Onze Bereikbaarheid. Wie is wie? Ga naar de Community Wiki
  • Thuis Wiki: Informatie over je modem en informatie over andere Thuis-diensten. Ga naar de Thuis Wiki
  • Mobiel Wiki. Informatie over je mobiele telefoon (verrassend), middels handige toestelhulp. Ga naar de Mobiel Wiki

 

Gebruik de zoekfunctie

 De zoekbalk helpt je om makkelijk je antwoord te vinden. Met de zoekbalk kun je namelijk filteren op:

 

 

Tip: Veel actuele zaken vind je terug op de homepage en in de Community. De Wiki is zeer handig om algemene informatie te vinden, zoals instellingen voor je apparaten, processen, en FAQ’s.

Bron:
In welk gedeelte van de Community wil je zoeken? Er zijn twee opties:

  • De Wiki: Een database vol kennisartikelen, die je helpen met je vraag.

  • De Community: Waar alle gesprekken plaatsvinden, of als je wilt kijken of een vraag recentelijk al is gesteld (vaak wel namelijk).

Topic type:
Filteren op het type topic maakt het vinden nog makkelijker. Je kunt kiezen uit:

  • Artikel: Alle topics vanuit het Community team. Denk aan: kennis- en redactieartikelen.

  • Conversatie: Alle topics waar een gesprek plaatsvind. Hoeft geen antwoord te komen. 

  • Event: Zoek tussen aankomende en events die al geweest zijn. Ben je er volgende keer ook bij?

  • Vraag: Alle klantvragen. Deze worden vooral beantwoord door mede-klanten (bijvoorbeeld door de Superusers). Hier wordt altijd een antwoord gemarkeerd (door de topicstarter, de Superusers, of het Community team). 

Community categorie:
Zoek hier gericht naar topics in de Community. De verschillende categorieën zijn:

  • Community: Vragen en conversaties over Community dingen, zoals je account (gebruikersnaam, wachtwoord). Maar ook leuke topics vanuit het Community redactieteam.
  • Internet + TV: Alle vragen en gesprekken rondom je Internet, TV en Vast Bellen abonnement van Odido.
  • Mobiel: Alle vragen en gesprekken rondom je Mobiele-diensten van Odido.

Zoek in de Wiki:
Dat wil je. Omdat zoeken in de Wiki je helpt je antwoord zo snel mogelijk te vinden. Dit zijn namelijk artikelen die we hebben samengesteld op basis van de meest gestelde vragen op de Community. De verschillende opties zijn:

  • Community Wiki: Informatie over hoe de Community werkt en hoe je het best naar informatie zoekt.
  • Internet + TV: Informatie die je helpt snel weer online te komen. Of hoe je bepaalde dingen instelt in je modem, zoals je Wifi. Altijd handig.
  • Mobiel Wiki: Alles wat je moet weten voor je mobiel. Zoals: Hoe werkt het reparatieproces? Hoe zit het met de levertijden? 

Tag:
Tags zijn steekwoorden die je kunt toevoegen aan je topic om het beter vindbaar te maken. Ze geven aan hoe vaak een tag op een topic is geplaatst. Op deze manier zie je snel dat er meer mensen over het onderwerp praten.

 

Bekijk recent actieve topics

In de recent actieve topics vind je, precies dat, recent actieve topics. Topics waar recentelijk een reactie is geplaatst. Die reacties zijn dus altijd actueel en zijn daarom handig om te checken wanneer je op zoek bent naar informatie. 

 

Je vindt deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

Heb je tips om dit nog beter te maken? Laat het ons dan zeker hieronder weten! 


27 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Juninho90 

Je topic was door het platform geregistreerd als spam en dus heb ik dat verwijderd en is je topic weer zichtbaar. 

Hallo allemaal,

Ik heb eerder vandaag een topic aangemaakt en zie in mijn profiel dat er inderdaad 1 topic is gelinkt an mij. Echter geloof ik dat een moderator van de community dit nog moet goedkeuren voordat het wordt vrijgegeven. Kunt u mij laten weten hoe lang dit normaalgesproken duurt?

Dat werkt inderdaad, ThanKs! Alleen helaas niet sterk genoeg om mijn Polarsteps te synchroniseren 😕

Reputatie 7
Badge +14

Selecteer eens handmatig een ander mobiel netwerk.

Ik heb een pakket gekocht van bijna €60 om mijn telefoon internet te kunnen gebruiken in Costa Rica. Niets werkt helaas! Mijn mobiele data en dataroaming staan gewoon aan en ik heb ook geen blokkades of onbetaalde facturen. Waar kan dit nog meer aan liggen?

Reputatie 7
Badge +6

@hjtoering Wat ook wel eens wil helpen is om geen tags in te vullen. Om een of andere reden pakt hij die niet altijd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hjtoering 

Het wissen van cookies en legen van de cache kan misschien helpen. Je kan het ook via een andere browser of een andere apparaat proberen.

Reputatie 1

Hoi,

Het zal aan mij liggen maar ik krijg ook geen topic geopend. Probeer een topic aan te maken met de vraag of de storing in Weesp nog lang gaat duren.

 

Maar als ik op plaats druk zie ik niet dat het geplaatst wordt maar krijg ook geen foutmelding..

Groet,

Harold

Reputatie 7

Hi @gbengrine,

That’s quite unfortunate! 

Are you getting an error or something? If so, can you share this message with us? 

Have you tried a different title for your topic? Sometimes not being able to create a topic is caused by the ‘tags’ of your topic. If you have any of those, could you remove them and try again? 

Looking forward to your reply!

I can’t create a topic at the moment, there is something wrong when I type the title

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @orodenburg 

Je kunt een nieuwe afstandsbediening aanvragen door in dit topic een bericht achter te laten :

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/afstandsbediening-bestellen-en-handleiding-281237

Reputatie 1

Mijn afstandsbediening voor de Entone box vertoont kuren: de 'doorspoel’ knop reageert niet of gebrekkig waardoor menukeuzes meestal de mist in gaan. Batterijen zijn vernieuwd, daaraan lag het dus niet en de Entone box is ook al gereset.

We hebben de afstandsbediening al een flink aantal jaren en ik denk dat ‘ie rijp is voor vervanging. Kunnen jullie ons helpen?

Bij voorbaat dank

Reputatie 7

@ericaheij 

Ik zie dat het toch goed is gekomen met het aanmaken van jouw topic:thumbsup:

Ik ben al een uur bezig om een Topic te plaatsen maar dit lukt niet.

Helemaal top 

Heb je het ook vanuit een andere browser of andere apparaat geprobeerd en wat gaat er mis of zie je een foutmelding?

Ik heb het in Safari en Firefox (beide op macOS) geprobeerd. De knop “Verstuur” kleurt na indrukken even grijs, maar wordt dan weer roze, zonder dat er een bericht wordt geplaatst (en de tekst die ik heb ingetikt staat nog in het formulier). Er verschijnt geen foutmelding. Best frustrerend...

Ik had hier zowel gisterenavond als vanochtend last van, maar uiteindelijk heb ik mijn vraag (over een factuur) toch kunnen posten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sublimerote 

Je kan zoveel vragen stellen als je wilt maar ga niet spammen 👍

Heb je het ook vanuit een andere browser of andere apparaat geprobeerd en wat gaat er mis of zie je een foutmelding?

Is er een limiet op het aantal vragen dat je mag stellen?

Ik heb een paar dagen geleden als nieuw lid een vraag gesteld en nu kan ik geen nieuwe vragen meer posten...

Reputatie 7

@RuudManouk @evo71 

Ruud, bedankt voor het delen van jouw oplossing! 

Zouden jullie kunnen aangeven wat jullie precies voor tags toe wilden voegen aan de topics? In principe is er alleen te kiezen uit voorgeselecteerde tags, dus een vrije keuze is niet mogelijk en deze worden dan na het plaatsen van een topic niet meegenomen.

Kan het zijn dat jullie veel tags toe wilden voegen aan de topics? Dat kan namelijk ook een mogelijke oorzaak zijn geweest.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie, dan kunnen we dit verder nakijken.

Ik had hetzelfde probleem, vond uiteindelijk hier de oplossing.

Typisch voor mijn ervaring tot nu toe met T-Mobile:

Afspraken voor installatie worden (herhaaldelijk) niet nagekomen, slechte (onbereikbare) service, website werkt voor geen meter, vast bellen werkt niet…..

Reputatie 1

Gelukt! Hij blijft hangen op de Tags. Toen ik die heb weg gelaten werkte het.

Reputatie 1

Hallo @RuudManouk 

Bij welke stap gaat het precies mis? Maak er eventueel een foto van en plaats die hier.

Ik kan alles invullen. Hij geeft geen foutmeldingen meer dat er een veld niet is ingevuld, maar als ik op 'plaats' klik gebeurd er niks. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RuudManouk 

Bij welke stap gaat het precies mis? Maak er eventueel een foto van en plaats die hier.

Reputatie 1

Ik wil graag een topic starten maar dit werkt niet. Zowel via pc en verschillende browsers als via mijn mobiel. Hoe nu verder met mijn probleem? :) 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ivonnesiez en @Waqqas 

Ik heb de juiste link toegevoegd. Hopelijk komen jullie zo verder!

Reageer