Beantwoord

Android 9

• 2 januari 2019
  • 4 reacties
  • 1067 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik heb met mijn 2e abonnement overgestapt van Tele2 naar T-Mobile. Tevens heb ik een Huawei P20 Pro aangeschaft. Is deze telefoon nu een branded phone waarbij T-mobile een rol speelt bij update van Android 8 1 naar Android 9? Of krijg ik de update rechtstreeks van Huawei via OTA?

Ondanks dat Huawei Android 9 in NL heeft vrijgegeven heb ik helaas nog niets ontvangen. Of houdt T-Mobile nu de update tegen?

Verneem graag.
icon

Beste antwoord door Folkert 2 januari 2019, 16:05

Als je het abonnement bij Mediamarkt hebt afgesloten lijkt het me dat je de updates rechtstreeks van Huawei krijgt. Wellicht handig om je bij dit topic aan te sluiten, hier zitten nog meer Huawei gebruikers met smart op Android 9 te wachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi,

De P20 van T-Mobile is branded en krijgt updates OTA via T-Mobile. Er zit wat vertraging tussen de update rechtstreeks van Huawei en die van T-Mobile omdat er nog een extra testronde tussen zit. De verwachting is dat de update nu snel vrij gegeven gaat worden.

Groet, Folkert
Abonnement is afgesloten bij Mediamarkt. Ik betwijfel of het toestel branded is. Ik denk het namelijk van niet.

Daarom mijn verbazing dat ik nog geen update heb ontvangen aangezien, in mijn ogen, T-Mobile geen rol speelt. Toch?
Reputatie 7
Badge +18
Als je het abonnement bij Mediamarkt hebt afgesloten lijkt het me dat je de updates rechtstreeks van Huawei krijgt. Wellicht handig om je bij dit topic aan te sluiten, hier zitten nog meer Huawei gebruikers met smart op Android 9 te wachten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi hoi,

Klopt. Met de nieuwere Huaweis hebben we inderdaad geen dedicated TMNL software meer. Het is reguliere openmarktsoftware en de ‘branding’ wordt vanaf een Huawei server gedownload in het geval er een TMNL-SIM in geprikt wordt. 🙂

Reageer