Beantwoord

Foute informatie Huawei P20 door winkelmedewerker of klantenservice?

• 3 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 2029 Bekeken

Hallo,

Gisteren in de T-Mobile Shop een Huawei P20 aangeschaft bij mijn contractverlenging, aangegeven dat ik opzoek was naar een dual sim toestel. Medewerker loopt netjes met mij naar de P20 in de showroom en laat zien dat hier inderdaad 2 simkaarten in kunnen (sim1 & sim2). Ook heeft ze nog even op de interne site van TMobile gecontroleerd of deze ondersteund wordt, dit bleek het geval te zijn. Dus niet lang hoeven nadenken en dit toestel bij mijn abonnementsverlenging aangeschaft.

Thuis uiteraard toestel uitgepakt, en tot mijn verbazing is het toestel niet dual sim. Dus klantenservice gebeld met de dit probleem en zij gaven aan dat dit toestel in de winkel omgeruild kon worden voor een P20 Dual sim toestel. Tot zover prima dus.

Zojuist terug gegaan naar de winkel waar aangegeven wordt dat er geen dualsim toestellen van huawei zijn en als ze er zijn niet binnen de EU zullen werken. Dit vind ik een raar antwoord want b.v. KPN verkoopt de P20 wel gewoon als dualsim toestel. Graag zou ik toch de p20 dualsim hebben, kan T-Mobile mij aangeven of dit alsnog kan? Zoals hierboven te lezen krijg ik nogal wat tegenstrijdige berichten.

Met vriendelijke groet,

Marco
icon

Beste antwoord door Jaimy 4 oktober 2018, 13:50

Hoi Marco en Aad,

Ik ben hier meteen voor jullie ingedoken! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie met een toestel zitten die jullie niet willen hebben, zeker als in de Shop de verkeerde informatie is gegeven.

Wat betreft de informatie zie ik inderdaad dat deze niet duidelijk genoeg is op onze interne website. Er wordt alleen Huawei en Samsung genoemd, maar niet de specifieke modellen, waardoor denk ik het misverstand bij mijn collega is ontstaan. Ik heb dit dan ook direct intern doorgezet zodat dit aangepast kan worden en collega's dit niet meer onjuist zullen communiceren.

Wat jullie betreft kan ik er binnen 15 dagen na aankoop voor zorgen dat de aankoop ontbonden wordt, zeker omdat jullie aangeven verkeerd geïnformeerd te zijn wil ik jullie daarin graag verder helpen! Zouden jullie geïnteresseerd zijn in het retourneren? Als jullie daarmee akkoord gaan, dan ga ik dat in gang zetten, dus ik hoor het graag.

Laat het maar weten en dan ga ik jullie hiermee verder helpen!
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo, s
Dit is mij ook overkomen, je wordt fout geïnformeerd. Ik vind dit een slechte service van T mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marco en Aad,

Ik ben hier meteen voor jullie ingedoken! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie met een toestel zitten die jullie niet willen hebben, zeker als in de Shop de verkeerde informatie is gegeven.

Wat betreft de informatie zie ik inderdaad dat deze niet duidelijk genoeg is op onze interne website. Er wordt alleen Huawei en Samsung genoemd, maar niet de specifieke modellen, waardoor denk ik het misverstand bij mijn collega is ontstaan. Ik heb dit dan ook direct intern doorgezet zodat dit aangepast kan worden en collega's dit niet meer onjuist zullen communiceren.

Wat jullie betreft kan ik er binnen 15 dagen na aankoop voor zorgen dat de aankoop ontbonden wordt, zeker omdat jullie aangeven verkeerd geïnformeerd te zijn wil ik jullie daarin graag verder helpen! Zouden jullie geïnteresseerd zijn in het retourneren? Als jullie daarmee akkoord gaan, dan ga ik dat in gang zetten, dus ik hoor het graag.

Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het e.e.a. ontbonden c.q. geruild kan worden, maar wat voor dualsim alternatief heeft T-Mobile dan vergelijkbaar met de specs en kosten van een P20?

Op dit punt na ben ik verder al jaren tevreden met T-Mobile dus ben niet opzoek naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marco,

Heel fijn om te horen dat je tevreden bent met ons! Op dit moment bieden wij wel de Huawei Mate 10 Pro dual sim aan en in de nabije toekomst verwachen we meer Huawei dual sim toestellen.
Dit probleem heb ik ook gehad enkele maanden geleden. Voor mijn abonnement verlenging ben ik bij de shop in Arnhem geweest voordat het toestel uit was. Er was wel een showmodel aanwezig in de winkel. Ook aan mij gaven 2 medewerkers aan dat het toestel dual-sim was. Na aankoop (toestel volledig in 1x betaald) kwam ik later achter (in het begin had ik dual sim niet nodig) dat de p20 Pro helemaal geen dual-sim was. Na contact met de klantenservice zei de medewerker dat mijn verhaal niet kon kloppen, want en ik citeer 'T-Mobile verkoopt geen dual-sim'. Ik werd dus voor leugenaar uitgemaakt. Een klant die vele jaren klant is bij T-Mobile. Omdat wij er niet uitkwamen (toestel kon niet meer terug) en welles nietes heb ik het toestel maar verkocht op Marktplaats na amper 2 maanden. En een andere gekocht. Natuurlijk NIET bij T-Mobile. Klantbeleving is bij T-mobile helaas ver te zoeken!
Misschien moeten zij mij tijdelijk inhuren als zzp'er bij klantenservice als (team) manager!

Reageer