Beantwoord

foutmelding mailbox na verandering wachtwoord gmail

• 30 december 2018
  • 1 reactie
  • 1016 Bekeken

Ik heb mijn gmailwachtwoord veranderd, achteraf niet zo handig dus.

Ik had op mijn P8 lite in de standaardmailbox behalve mijn hotmailadres dus ook mijn gmailadres staan en dat werkte altijd prima. Maar nu mijn wachtwoord is veranderd krijg ik elke keer een foutmelding.

* Instelling mislukt. mogelijke redenen: gebruiksnaam of wachtwoord incorrect. de imap/smtp service is uitgeschakeld. schakel de service in en probeer opnieuw. neem contact op met uw emailserviceprovider voor meer informatie. *

Ik heb op de pc gekeken bij de instellingen van gmail en daar staat imap ingeschakeld. (ik las ergens dat pop ook ingeschakeld moest worden dus dat heb ik geprobeerd maar dat leverde geen resultaat op).

Ik heb het account geprobeerd aan te passen via instellingen, zowel inkomend als uitgaand. inkomend levert geen problemen op maar bij uitgaand komt elke keer weer dezelfde foutmelding tevoorschijn. Het lijkt niet het wachtwoord te zijn (want dat is bij inkomend dus wel geaccepteerd), het lijkt ook niet aan imap te liggen want die staat volgens de pc aan. Maar waar ligt het dan aan?

(Ik kon trouwens wel gewoon mail ontvangen op mijn gmailadres in dit mailprogramma, maar niet verzenden.)

Heb vervolgens het account uit mijn mailprogramma gegooid. En opnieuw aangemaakt. En weer, inkomend levert geen problemen op, maar uitgaand geeft wat ik ook probeer steeds diezelfde foutmelding.

Gebruikte gegevens inkomend imap.gmail.com, ssl ja, poort 993
Gebruikte gegevens uitgaand smtp.gmail.com, ssl ja, verificatie ja, poort starttls 587.
OP de site van gmail stond ook nog poort ssl465 genoemd maar die kon ik niet invoeren, tenzij als vervanging van starttls dus dat heb ik ook nog geprobeerd zonder resultaat.

Tot slot telefoon uit gezet en aan gezet. Nog een poging gedaan om account in het mailprogramma toe te voegen maar wederom hetzelfde verhaal.

Waarom heeft mijn gmailaccount altijd probleemloos gewerkt, maar krijg ik nu na een wachtwoordwijziging ineens steeds deze foutmelding? Het enige wat ik wijzigde was mijn wachtwoord.. Hoe krijg ik gmail weer werkend in mijn mailboxprogramma?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 2 januari 2019, 19:16

Zou je het eens willen proberen in de officiele Gmail app? Het kan zijn dat de standaard app niet helemaal lekker werkt met Gmail adressen sinds een recente update. Dat komt vaker voor.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
Zou je het eens willen proberen in de officiele Gmail app? Het kan zijn dat de standaard app niet helemaal lekker werkt met Gmail adressen sinds een recente update. Dat komt vaker voor.

Reageer