Beantwoord

Huawei e5186s 22a router

• 20 oktober 2018
  • 22 reacties
  • 3227 Bekeken

Ik heb deze gekocht van een voormalige t mobile klant om in Frankrijk te gaan gebruiken met Franse provider. Nu werkt het apparaat goed met de tmobile simkaart van mijn vrouw waarbij er op mijn iPad huawei 5186-0ae5 komt die om pasword vraagt? En de andere optie is huawei 5186-5g-0ae5 die wel gewoon direct werkt zonder pasword te vragen
andere Sims doen het niet, wat kan of moet ik doen om dit wel te laten werken. Er is mij door tmobile op voorhand voor aankoop aangegeven dat er
geen simlock of iets anders op zit?
icon

Beste antwoord door tmoesel 20 oktober 2018, 19:30

Je gebruikt blijkbaar de instellingen van diegene waarvan je het apparaat hebt gekocht en je weet blijkbaar niet wat voor WiFi wachtwoord die persoon hand ingesteld. Het heeft in ieder geval niks met SIMlock te maken (en die is er ook niet).

In dit soort gevallen zou ik altijd een fabrieksreset van het apparaat doen, daarna kun je je eigen wachtwoord enz instellen. Via http://192.168.8.1/ kun je allerhande instellingen wijzigen.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Je gebruikt blijkbaar de instellingen van diegene waarvan je het apparaat hebt gekocht en je weet blijkbaar niet wat voor WiFi wachtwoord die persoon hand ingesteld. Het heeft in ieder geval niks met SIMlock te maken (en die is er ook niet).

In dit soort gevallen zou ik altijd een fabrieksreset van het apparaat doen, daarna kun je je eigen wachtwoord enz instellen. Via http://192.168.8.1/ kun je allerhande instellingen wijzigen.
Na resetten blijft nog steeds het lampje mode rood branden en met tmobile kaart erin blauw en verbinding met internet.
En zou niet weten welke instellingen ik moet wijzigen via de opgegeven webs aangezien zoals het nu is het met tmobile simkaart wel werkt?
Reputatie 6
Badge +11
Blader maar eens door het menu op http://192.168.8.1/ en zoek de WiFi instellingen. En dan het wachtwoord wijzigen.

Hoe doe je dat resetten?
ik heb de resetten gedaan met pin in resetten opening en toen ging na enkele seconden de lichtjes uit en daarna weer aan.
als ik die link die je opgeeft op mijn iPad doe via ziggo verbonden werkt dat niet en ook op mijn vrouw haar telefoon met tmobile
abonnement niet...???
maar het pasword kan toch niet het probleem zijn, als mijn vrouw haar tmobile simkaart zonder iets in te voeren wel werkt in de huawei en geen rood lampje geeft maar werkend internet via huawei WiFi.
ps ben 64 en geen computer nerd...
Reputatie 6
Badge +11
OK, minimaal 3 seconden op de reset pin betekent dat fabrieksreset is gedaan en dan zijn er 2 WiFi punten actief, zoals je in eerste instantie al melde. De standaard wachtwoorden ervan staan achter op het klepje aan de achterkant van het apparaat. Als je dan met 1 van die WiFi's verbonden bent, ga je naar de interne website van het apparaat op http://192.168.8.1/ Van deze interne website met instellingen is de gebruikersnaam admin en wachtwoord ook admin

Dan kun je daarna de verschillende SIMkaarten proberen en wellicht al de SIMkaart die je in Frankrijk wilt gebruiken.
Ik kan alleen maar op mijn iPad inloggen op ziggo, maar als ik dat doe en via de link of los intik via Google werkt het niet, maar snap ook absoluut niet wat nu de bedoeling is want heb nu in huawei een nieuw simkaartje zitten van lycamobile prepaid met data en bel tegoed net actief gemaakt via mijn smartphone, gecontroleerd of het werkte en toen in huawei gedaan wat nog steeds rood blijft branden en waarmee ik niets kan omdat deze niets doet, of moet ik de wel reagerende tmobile sim van mijn vrouw er in doen die wel netwerk heeft maar wat schiet ik daar dan mee op als een andere kaart niets doet...?
sorry maar snap er niets meer van.......??
Reputatie 6
Badge +11
Het is de bedoeling dat je met je iPad verbinding legt met de WiFi van de Huawei. Daarvoor moet je NIET op ziggo zitten. Dus met je iPad het WiFi netwerk van de Huawei selecteren. Of anders gesteld: Hoe kies je normaal in een hotel ofzo het juiste WiFi punt?
Ik selecteer dan via instellingen op de iPad de e5186 5g oae5 die ik kan selecteren maar daarna aangeeft geen netwerkverbinding als ik iets wil doen en de andere optie e5186 oae5 vraagt om pasword maar als ik dat invul is annuleer blauw waar ik op kan drukken waardoor je weer bij af bent en verbind is vaal grijs en daarop drukken haalt niets uit!
Reputatie 6
Badge +11
Je kan beter in het begin een computer met kabel gebruiken om bij die router instellingen te komen. Je kan dan wel bij de interne website van het apparaat op http://192.168.8.1/, ook als er geen SIMkaart in zit of om wat voor reden dan ook de router niet verbindt met het mobile netwerk.

Een iPad legt wel via WiFi de verbinding met de router, maar als ie merkt dat de verdere verbinding naar internet er niet is, geeft ie het op en verbreekt ie ook weer de verbinding met dat oae5 WiFi en gaat ie weer terug naar het ziggo WiFi.
Als je de T-Mobile SIMkaart van je vrouw in de stopt, lust de router wel zijn oae5 WiFi door naar het internet en zal de iPad dat oae5 WiFi dus al goed beschouwen en ook niet de verbinding verbreken. Dan zou je dus wel bij http://192.168.8.1/ kunnen.

Een andere manier is om de IP adres instellingen in de iPad behorend bij oae5 WiFi vast in te stellen. Ik heb geen iPad en weet niet of dit ueberhaupt werkt, maar het zou moeten zijn:
IP adres: 192.168.8.1
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.8.1
DNS: 192.168.8.1
Waarom kan ik wel direct het apparaat gebruiken met een willekeurige tmobile simkaart en totaal niet met een andere providers simkaart als er geen specifieke blokkering op zou zitten voor alles behalve tmobile?
Reputatie 6
Badge +11
Dat weet ik ook niet en dat is wat je moet uitvinden door bij de instellingen te kijken. O.a. een actieve PIN code kan al het probrleem zijn. Of roaming wat niet aanstaat. Of APN profile wat fout staat. Of een bug/fout in de E5186 router firmware. Of geen prepaid tegoed op die SIMkaart,. Of geen dekking. oF geforceerde 4G/3G/2G instellingen.
ik ga dat proberen maar als dat lukt en ik bij de instellingen van de huawei zou komen wat moet ik dan instellen of veranderen en nogmaals waarom werkt het nu wel met de tmobile simkaart van mijn vrouw?
Zit er nu in via tmobilekaart in de huawei en ben naar settings gegaan en dan naar configure profile settings: daar staat profile name t-mobile nl default met blauw v maar je kan deze niet verwijderen of andere keus maken en daaronder staat username pasword aan met leeg veld...
wat nu te doen...?
Bij pin manegement staat pin operation enable v blauw maar ook hier kan je niets aan veranderen?
Reputatie 6
Badge +11
Bij pin manegement staat pin operation enable v blauw maar ook hier kan je niets aan veranderen?
Is dit een vraag of een feit?

Algemeen: Als je zonder PIN voor een SIMkaart wil werken, dan kan dat. Net zo als bij een mobiele telefoon.
Het was een vraag maar ik zou niet weten wat ik nu moet aanpassen om het niet allen werkend te maken voor alleen tmobile simkaarten...

Een poging om een nieuwe aan te maken ipv tmobile default, wat moet ik nu veranderen om het werkend te maken???
Reputatie 6
Badge +11
Je moet inderdaad bij Dial-up / Configure Profile Settings zijn. Blijkbaar heb je er nu een SIMkaart van de Franse provide Free in zitten, maar met een leeg veld bij APN zal je geen internetverbinding krijgen. 'Profile' slaat op karakteristieken van de SIMkaart+provider, niet op jouw als persoon o.i.d. Bij nieuwe en nationale SIMkaarten (zoals de T-Mobile van je vrouw) gaan de instellingen vanzelf, maar bij die Franse provider (en dus ook in het buitenland) moet je het zelf invoeren en/of in orde maken. Meestal is alleen APN nodig, de rest is dummy/ongebruikt.

Je moet dus opzoek naar wat de APN van de Franse provider Free is. Om dit ueberhaupt in Nederland, dus buitenland, werkend te krijgen moet Roaming aan staan. Dat zal ook ergens in dat Dial-up menu staan, ook waar de PIN code instellingen staan denk ik. Ik heb mijn E5186 niet ter beschikking, dus je moet zelf bladeren door menu en e.v.t op internet opzoeken wat te doen. Er is geen gebruikers handleiding voor de E5186 (goedkoop is duurkoop in wezen in dit geval).

Verder kun je die SIMkaart eerst eens in een smartphone stoppen en die op mobile hotspot zetten. Dan zal het ook moeten werken (nadat je e.v.t. instellingen hebt aangepast). Wellicht is de SIMkaart geblokkeerd o.i.d. of staat er geen budget op de account. Allemaal eerst bij je Franse provider uitzoeken, niet hier bij T-Mobile. De E5186 die je hebt is gewoon algemeen Huawei, T-Mobile levert en heeft geen support op dit punt als je geen abo hebt en anders ook nauwelijks.
Hallo ik bezit een huawei MiFi kastje en wil wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat met mij IPad want ik kan niet aansluiten op IPad , denk ik?

gr janwestra
Volgens mij wel klein zwart kastje heb hem al 2 jaar
Reputatie 6
Badge +11
Hallo ik bezit een huawei MiFi kastje en wil wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat met mij IPad want ik kan niet aansluiten op IPad , denk ik?

gr janwestra

Zorgen dat je iPad verbonden is met de WiFi van de MiFi en dan kun je wel op de 1 of andere manier het inlogwachtwoord wijzigen door naar http://192.168.8.1/ te gaan. Maar die MiFi is wat anders dan de E5186, ik weet niet of de menustructur wel hetzelfde is. Handleiding opzoeken maar wellicht betsaat die niet. Dan gezond verstand gebruiken.

Reageer