Beantwoord

Huawei mate 10 pro oortjes

  • 18 juli 2018
  • 1 reactie
  • 2749 Bekeken

Mijn oortjes werken niet meer, als ik ze inplug blijft het geluid via de speakers komen. Ik gebruik jbl oortjes met een huawei converter van mp3 headjack naar usb-c, daar heb ik er ook al verschillende (allebei van huawei zelf) geprobeerd maar tevergeefs. De oortjes zelf werken in andere apparaten zonder converter wel (heb verder geen apparaat met usb-c ingang). Ook de originele oortjes die worden geleverd met de telefoon werken niet. Het opladen werkt wel gewoon. Mijn vraag was dus wat is de oorzaak en hoe kan ik het oplossen?
icon

Beste antwoord door Jaimy 19 juli 2018, 10:24

Hoi Sanne,

Ik denk graag met jou mee; wel zo leuk als je muziek kunt luisteren en filmpjes kunt kijken mét geluid natuurlijk!

Ik lees dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd, supergoed, want zo kunnen we al veel sneller achter de oorzaak komen.

Omdat je aangeeft dat de oortjes wel op andere apparaten werken en andere oortjes ook niet op jouw toestel, lijkt het probleem in het toestel te zitten. Nu moeten we er alleen nog achterkomen of dit softwarematig of hardwarematig is. Ik vermoed dat het hardwarematig is, maar om dat helemaal goed uit te sluiten raad ik je aan een reset uit te voeren. Vergeet geen back-up te maken zodat je geen foto's en bestanden kwijtraakt! Mocht het probleem zich nog steeds voordoen op een schone telefoon, dan lijkt het toch een hardwarematige oorzaak te hebben en kun je denken aan een reparatie. Hoe dat in z'n werking gaat, kun je op deze pagina vinden.

Hou je ons op de hoogte van hoe het afloopt? ☺
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sanne,

Ik denk graag met jou mee; wel zo leuk als je muziek kunt luisteren en filmpjes kunt kijken mét geluid natuurlijk!

Ik lees dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd, supergoed, want zo kunnen we al veel sneller achter de oorzaak komen.

Omdat je aangeeft dat de oortjes wel op andere apparaten werken en andere oortjes ook niet op jouw toestel, lijkt het probleem in het toestel te zitten. Nu moeten we er alleen nog achterkomen of dit softwarematig of hardwarematig is. Ik vermoed dat het hardwarematig is, maar om dat helemaal goed uit te sluiten raad ik je aan een reset uit te voeren. Vergeet geen back-up te maken zodat je geen foto's en bestanden kwijtraakt! Mocht het probleem zich nog steeds voordoen op een schone telefoon, dan lijkt het toch een hardwarematige oorzaak te hebben en kun je denken aan een reparatie. Hoe dat in z'n werking gaat, kun je op deze pagina vinden.

Hou je ons op de hoogte van hoe het afloopt? ☺

Reageer