Beantwoord

Huawei P10 geen meldingen als scherm geblokkeerd is

Ik maak gebruik van apps als Timely en MyTherapy om de medicatie en therapie van mijn kinderen niet te vergeten. Helaas krijg ik op het moment dat mijn scherm geblokkeerd is geen meldingen meer door. Open ik de app krijg ik weer 1 melding, blokkeert mijn scherm en krijg ik niks meer. Dit geldt ook voor andere apps zoals Klasbord.

De 'standaard' wekker doet het wel gewoon en ik krijg ook wel berichtjes (whatsapp/messenger) binnen als mn scherm geblokkeerd is.

Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Issam 24 mei 2018, 15:40

Hoi hoi Mamaricky,

Dit zijn toch wel belangrijke apps om een melding van te ontvangen. Goed dat je dit navraagt hier, we gaan een oplossing voor je vinden!

Zou je in je toestel willen gaan naar: instellingen > apps & meldingen > Meldingenbeheer > kies de app waar het over gaat.

Op de pagina die je nu te zien krijgt kan je aangeven of meldingen toegestaan zijn of geblokkeerd. In jouw geval is het belangrijk dat je de optie: Vergrendelingsscherm-meldingen op 'Weergeven' staat.

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost. Laat het ons weten Mamaricky!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Mamaricky,

Dit zijn toch wel belangrijke apps om een melding van te ontvangen. Goed dat je dit navraagt hier, we gaan een oplossing voor je vinden!

Zou je in je toestel willen gaan naar: instellingen > apps & meldingen > Meldingenbeheer > kies de app waar het over gaat.

Op de pagina die je nu te zien krijgt kan je aangeven of meldingen toegestaan zijn of geblokkeerd. In jouw geval is het belangrijk dat je de optie: Vergrendelingsscherm-meldingen op 'Weergeven' staat.

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost. Laat het ons weten Mamaricky!
Hoi Issam, bij alle apps staat hier inderdaad 'weergeven', dus dat is niet het probleem. Meldingen staan ook aan.
Ik heb dit probleem ook. Meldingen staat bij elke app aanaar nog steeds krijg ik geen push berichten
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor het doorgeven. Hebben jullie toevallig batterijbespaarmodus aanstaan? Instellingen > Batterij > Energiebesparingsmodus. Dat kan ervoor zorgen dat je geen push berichten ontvangt. Gaat het om alle apps gaat of om een paar specifieke, als het om specifieke gaat, welke zijn dat dan? We horen graag van jullie zodat we jullie verder kunnen helpen!
Hoi, nee deze staat niet aan bij mij.
Het is niet specifiek bij een bepaalde app. Bij AD krijg ik bijvoorbeeld alleen sportnieuws en andere weer niet ondanks dat alles aangevinkt staat zowel in mijn telefoon als in de AD app. Ook bij de app van de school van mijn kinderen. Alles staat aan in de app maar er komt niets binnen, voorheen wel en er is geen update van de app geweest.
Bij mij staat het wel aan, maar dat is altijd al zo geweest. Toen ik mijn telefoon net had kreeg ik nog wel alles binnen. Bij mij gaat het oa om Timely, MyTherapy, Marktplaats, Klasbord. Ik ontvang wel whatsapp en messenger berichten en herinneringen uit de standaard agenda.
Hoi Christaharms en mamaricky.

Zouden jullie de oplossing die op deze website genoemd wordt eens willen proberen?

You need to set the 'screen lock style' to 'Magazine unlock' found under settings -> 'the Screen lock & passwords'
Hoi Kaassausje,

Mijn schermvergrendeling stond altijd al op 'magazine', en ik heb geen eigen foto's in dat mapje zitten.
Hajar,

Ik heb de bespaarmodus nu uitstaan om het te testen, en kreeg net wel een melding van Klasbord binnen. Even afwachten wat hij met de andere apps doet. Ik hoop dat dit de oplossing is, al is het wel jammer dat mn batterij dan wat minder lang meegaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mamaricky,

Top! Laat maar weten of het werkt! 🙂
Helaas Hajar.... Ik kreeg 2 meldingen van klasbord, en toen hield het weer op. Van de andere apps helemaal niks. En ik had de alarmen voor de zekerheid nog wel uit en weer aan gezet....

Zo jammer dit. Ik ben superblij met mn huawei, maar dit zorgt er voor dit ik de volgende keer waarschijnlijk toch weer voor Samsung zal kiezen. Terwijl hij op alle andere vlakken echt beter bevalt...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mamaricky,

Wat jammer, zeg! We zaten hier al met je mee te duimen, haha. Ik verwijs niet graag door en help iedereen altijd het liefst zelf, maar wellicht is het nu toch een idee om even hulp te vragen aan Huawei zelf. Zij kennen het toestel natuurlijk nòg beter, dus wie weet hebben zij de ultieme tip die dit probleem oplost! Ik zie dat je kunt chatten of bellen met ze, je vindt de contactmogelijkheden helemaal onderaan op deze pagina.

Laat je ons nog weten hoe het afloopt? 🙂

Reageer