Beantwoord

Huawei p20 Lite, uitval audio/geluid

• 15 april 2019
  • 2 reacties
  • 2017 Bekeken

Heb sinds iets meer dan een half jaar het toestel, Huawei p20 Lite, sinds kort problemen ermee. Om de haverklap valt de audio uit, al dieverse dingen gedaan tot aan terugzetten naar fabrieks-instellingen en deed het daarna gewoon. Maar zit dan gisteren bij familie, wil een filmpje laten zien, weer geen geluid meer en dat terwijl ik enkele minuten ervoor het wel nog had.
Wat kan of moet ik doen?
icon

Beste antwoord door David 18 april 2019, 11:00

Hoi @simonsdhc,

Zou je kunnen aangeven waarbij de audio precies uit valt? Is dat een specifieke applicatie of bij de luidspreker? Gaan telefoongesprekken wel gewoon goed?

Als het bij bepaalde apps gebeurt, dan kun je die even opnieuw installeren. Als het heel willekeurig gebeurt, dan raad ik je de fabrieksreset nogmaals aan, maar dan zonder direct de back-up terug te plaatsen. Je kunt dan testen of het op het toestel wel goed gaat, maar bij de apps niet. Zo kom je er eigenlijk gelijk achter of het aan de telefoon ligt.

We zien jouw reactie en bevindingen graag spoedig tegemoet!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @simonsdhc,

Zou je kunnen aangeven waarbij de audio precies uit valt? Is dat een specifieke applicatie of bij de luidspreker? Gaan telefoongesprekken wel gewoon goed?

Als het bij bepaalde apps gebeurt, dan kun je die even opnieuw installeren. Als het heel willekeurig gebeurt, dan raad ik je de fabrieksreset nogmaals aan, maar dan zonder direct de back-up terug te plaatsen. Je kunt dan testen of het op het toestel wel goed gaat, maar bij de apps niet. Zo kom je er eigenlijk gelijk achter of het aan de telefoon ligt.

We zien jouw reactie en bevindingen graag spoedig tegemoet!
Hoi David

Het toestel is inmiddels ter reparatie gegeven bij het T-Mobile filiaal waar ik hem ook gekocht heb.
De uitval is in de speaker en gebeurd willekeurig, zo ver mij bekent niet specifiek op 1 app, na een fabrieksreset deed het toestel het in eerste instantie gewoon, tot zondagavond heel even het geluid weer weg was en dit zelfde gebeurde de dinsdagmiddag erna. Daarna heb ik hem direct weg gebracht, het frappante was dat die wel weer functioneerde toen ik in de zaak stond

Hoe dan ook, het toestel is ter reparatie weg, wel helaas naar een bedrijf waar ik persoonlijk zeer slechte ervaring mee heb, maar daar is niets aan te doen.

Mooie naam trouwens..😉

mvg, David

Reageer