Beantwoord

Huawei P20 PRO wanneer firmware update

Toon eerste reactie

68 reacties

Reputatie 1
helemaal gelijk heb je
zelfs de patch van deze maand nog niet gehad en deze hoort iedere maand te komen dacht ik
android 9 is er al voor de pro en dacht ook dat deze al gefaseerd in de eu was
maar is wel als beta te douwnloaden (geen voorstander van)
ik heb trouwens liever dat ze er langer over doen
dan wat er gebeurd bij LG die na een update de telefoon niet meer werkt en je terug moet naar een winkel
en dan zit je weken zonder telefoon
hoe dit afgelopen is laat nu.nl nooit weten met al hun nieuws alleen maar reclame deze site
ik verwacht (hoop ik) dat het nog wel voor 2019 te downloaden is
straks even via de laptop via usb proberen wil ook eens voorrang hebben dan op de telefoon zelf
Reputatie 7
Badge +16
Maak voor de upgrade altijd een backup naar Google Foto en Google Drive (instellingen/appdata).
Beta upgrades kun je inderdaad beter overslaan.

Als troost: de upgrade van 8 naar 9 is nou niet echt een revolutie. Alleen kleine veranderingen (waar je ook niet altijd even blij van wordt maar dat is persoonlijk) en qua prestaties / accuduur merk ik geen verschil.
Reputatie 1
maar jij hebt een Nokia dat kun je niet vergelijken met een Huawei 20 pro
een update van 8 naar 9 is per telefoon verschillend
de accu zou langer mee gaan (kan er met gemak 2 dagen mee) bij veel gebruik
een nieuwe toepassing van Huawei is ook dat de app,s nog snelle starten
en ook de camera zou beter worden (boeit me niet)
en er komt een nieuwe gpu versneller
even om een paar dingen op te noemen
nogmaals een update naar android 9 is per telefoon verschillend
Reputatie 1
nee via pc ook niet CLT-L29 8.1.0.161 jammer
Reputatie 1
goed nieuws (hoop ik)

https://www.androidplanet.nl/nieuws/huawei-p20-android-pie-update/
ik heb zelf ook nog weer gekeken via de pc maar nog geen emui 9
maar het gaat wel rond op internet dat hij uit is in Europa.
Reputatie 1
nog de beste wensen voor 2019 mede forum leden
nog een paar pogingen gedaan maar nog niks geen update beschikbaar helaas
zelfs geen beveiliging update gehad
ik vind het wel slecht van Huawei
Ik wacht ook op de update van emui. Contact gehad met huawei en die hebben al aangegeven dat die vrij gegeven is in Nederland, maar dat het kan zijn dat de providers nog niet vrijgegeven heeft voor de telefoons. Net contact gehad met Tmobile en het bleek waar te zijn, maar ze hebben geen idee wanneer we de update kunnen verwachten. Beetje jammer want ik zit al enige tijd te wachten voor de update
Reputatie 1
ik vraag mij af wat het met providers te maken heeft
telefoon gekocht bij belsimpel via t-mobile
als je wilt updaten gaat het meestal via wifi
of t-mobile via 4g
mijn 2e simkaart is een data kaart van kpn
dus ik vraag me echt af wat heeft de invloed van een provider hierop dan ??
volgens mij is Huawei traag met updates
nu een maand verder geen beveiliging update gehad wat iedere maand uit komt voor android
gaat nog wel even duren denk ik
Nee dat is het juist. Tmobile controleert eerst of de updates goed zijn en of er problemen kunnen ontstaan wanneer de telefoons worden geüpdatet. Kijk maar naar LG,die hadden laatst een update gekregen en bleek nog dat ze bij een provider kei veel problemen hadden. Hierdoor kon men weken lang geen telefoon met gebruiken omdat ze allemaal opgestuurd moest worden.

Wat mijn punt is is dat updates altijd gecontroleerd worden door de provider. Daarom is er maar zeer weinig mensen die de update pas hebben. Hier heb je een link met daarin dat het op het einde vertelt wordt dat we ook afhankelijk zijn van de. Providers wanneer de update beschikbaar is.

https://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/huawei-android-9-pie/
Reputatie 1
ik denk daar anders over maar dat verhaal van LG was alleen de t-mobile klanten die last hadden
beetje tegenstrijdig verhaal of niet
en als ik dan op het kpn netwerk zit ?? of op wifi zonder netwerk
wat een onzin ook al zou ik de simkaarten er uit halen dan zou hij niet kunnen updaten via wifi
raar verhaal
maar goed ik hoop dat het snel komt
Volgens mij heb ik het verkeerd geïnterpreteerd met de term provider. Uit welke telecombedrijf jouw telefoon vandaan komt, die moeten de update beschikbaar stellen voor jouw telefoon en dan bedoel ik niet de merk zelf. Als jij een Tmobile abonnement hebt aangeschaft met huawei p20 pro dan komt de update vanuit Tmobile. De telefoons zijn verbonden met een imei nummer en de update worden per imei nummer beschikbaar gesteld. Alleen moet Tmobile die update vrij geven en dat kan ineens een grote update zijn van 4GB in een keer of in kleine stappen van paar honderd mb per keer. Elke provider ontvangt de update en mogen het vantevoren bezichtigen om te controleren of het ook met hun netwerk werkt. Dat het bij LG bij Tmobile alleen niet werkt betekent dat er in de controle toch iets was in de update dat Tmobile blokkeert en dat kan binnen paar minuten opgelost worden en als je pech heb binnen een aantal weken. Daarom wordt er eerst door de telecombedrijven optimaal gecontroleerd of de update problemen kan veroorzaken. Wanneer dat voorbij is, dan zal de update uitgebracht worden.

Tmobile heeft al bekend gemaakt bezig mee te zijn met de release van de update maar wanneer de releasedatum precies is, is nog niet bekend en dat kan zowel morgen zijn als over 1 maand. Gewoon geduld houden en op een assertieve methode reageren volgende keer 😉
Reputatie 1
ieder zijn mening
ten eerste word een firmware niet in stappen maar altijd als 1 bestand gedownload
ten 2e regelt Huawei de update met de emui schil van Huawei er over
en het klopt dat het gefaseerd uitgerold word aan de hand van imei nummer
maar dat gebeurd via Huawei en heeft dit niks met T-mobile te maken
als ik bv kpn genomen had bij belsimpel hebben ze echt geen dozen staan
die p20 pro is van kpn die andere van t-mobile enz .enz.
voor elke provider een aparte doos
lijkt mij niet echt
Ga eens wat berichten terug lezen dan ziet u dat een medewerker van Tmobile heeft gereageerd dat ze nog geen release datum hebben een wanneer ze weten te releasen laten ze dat in de forum weten. Als hun daarmee niks te maken hebben waarom zouden juist Tmobile dat zeggen en niet huawei?

Ten tweede jij vergelijkt letterlijk appels met peren. Als je het zo graag wilt weten dan bel je de klantenservice van kpn om te vragen wanneer ze de update van huawei uit gaan brengen dan krijg je meteen te horen wanneer ze het van plan zijn en of ze meerinformatie hebben hierover. En please ga op internet kijken hoe Android software updates werken dan less je dat ook over de providers en hun belang erin
Reputatie 1
hoho ik ben de topic starter hoor
ik geloof niet wat er allemaal gezegt word
kijk nou is naar mijn voorbeeld als ik een Huawei bij belsimpel koop
zijn er echt geen toestellen die op provider gericht uitgeleverd worden
Huawei levert de firmware gewoon uit aan de had van het serienummer van het toestel
Ja dat had ik je al aangegeven dat huawei de updates uitbrengen maar jij begrijpt de punt niet dat telecom bedrijven groen licht moet geven zodat jij het kan ontvangen. De update is allang uit in Nederland maar de providers moeten de update accorderen voordat u het op uw telefoon ontvangt....

"" Huawei zal de update van Android 9 Pie binnenkort in Nederland uitrollen. Wanneer de update voor jou beschikbaar is, dat hangt af van je provider en de uiteindelijke beschikbaarheid in Nederland. Houdt daarvoor Huawei Nederland zelf in de gaten. ""

Dit wordt door elke update verteld. Afhankelijk van jouw provider.
Reputatie 1
Raar verhaal maar als dat zo is zou ik voorrang krijgen
Ik heb een t-mobile en een kpn simkaart er in zitten
Nogmaals ik geloof er niks van dat dit via een provider geregeld word
Maar goed nu wachten op de update
Wat heeft sim kaart te maken met provider?? Jouw imei nummer is bekend bij een provider en vanuit die provider wordt de update gerealiseerd.
Reputatie 1
Weer een raar verhaal als ik een telefoon koop bij belsimpel
Als ik een los toestel koop bij een winkel
Wel een heel vaag verhaal
Misschien is het zo als je het bij een t-mobile shop koopt op afbetaling
als ik een telefoon in de winkel koop
Hoe kan deze gekoppeld zijn aan een provider
Ja echt bij de mediamarkt hebben ze bakken staan die is voor kpn en die voor t-mobile enz.
Geloof je je nou echt
wat een raar verhaal
er komt nog bij dat t-mobile mijn imei niet heeft ik heb sim only en toestel heb ik gekocht zo bij belsimpel
Nogmaals raar verhaal
Voor jou is alles raar man man man 😂
Reputatie 1
Klopt toch van geen kanten jou verhaal als je een toestel koopt in de winkel is deze niet provider gebonden en dan nog zeggen dat het niks met de simkaart te maken heeft
Einde discussie
Nu nog wachten op de update
Reputatie 1
via een andere weg is het mij NIET gelukt om de update binnen te krijgen
misschien voor andere mensen dat het wel werkt via deze manier
via Hicare app zie voor instructie de volgende link

https://www.huaweicentral.com/how-to-update-to-android-9-0-pie-emui-9-0/
peter-keetfm schreef:

ieder zijn mening
ten eerste word een firmware niet in stappen maar altijd als 1 bestand gedownload
ten 2e regelt Huawei de update met de emui schil van Huawei er over
en het klopt dat het gefaseerd uitgerold word aan de hand van imei nummer
maar dat gebeurd via Huawei en heeft dit niks met T-mobile te maken
als ik bv kpn genomen had bij belsimpel hebben ze echt geen dozen staan
die p20 pro is van kpn die andere van t-mobile enz .enz.
voor elke provider een aparte doos
lijkt mij niet echt

Huawei brengt een update uit. Deze wordt uitgestuurd naar de providers en zij smeren er een stuk van henzelf op uit. Dan komt het naar de telefoons van de providers uit. Bel je met T-Mobile, dan krijg je het via hen. Zo werkt het.
Reputatie 1
bedankt moisie
ik ben bij t-mobile en kpn er zitten 2 simkaarten in
en ik heb 2 contracten lopen 1 voor t-mobile en 1 voor kpn
de Huawei p20 pro heb ik zo in de (online) winkel gekocht
toestel is dus niet aangeschaft via een provider
Je kan het zien of je een "Branded" telefoon hebt. Je moet dan naar je systeem updates gaan.

Je kan dan op de update drukken. Ik gebruik de Mate 20 Pro, maar omdat ik een T-Mobile telefoon heb krijg ik dus een extra pakketje DT.NLD 9.0.0.8 (DT=Deutsche Telekom ofwel T-Mobile). En zo weet je of je op T-Mobile moet wachten voor een update of niet. Als er iets anders staat kan het van KPN zijn bijvoorbeeld. Als er alleen jou update bij staat dus de 9.0.0.X dan is het een "Unbranded" telefoon zonder provider pakketje.

Reageer