Beantwoord

Huawei P20 PRO wanneer firmware update

  • 29 oktober 2018
  • 87 reacties
  • 6458 Bekeken


Toon eerste reactie

87 reacties

Reputatie 1
Bedankt
Ik heb dus geen toestel van een provider
Dit heb ik er staan

Ik denk het dan niet nee, als je op Huidige versie drukt zie je als het goed is dan ook alleen maar die update met changelog.
Reputatie 1
Ja klopt
bedankt voor deze info
Ik wist al zeker dat de firmware update niet via t-mobile gaat
maar vind dat Huawei wel laat ermee is
Reputatie 1
het is eindelijk zover nu eerst de telefoon aan de lader en dan de update uitvoeren

Ook hier nog steeds geen update. Ik heb (kennelijk) een branded toestel van T-Mobile, maar hij blijft staan op EMUI 8.1.0. We blijven wachten. Ik heb altijd een iPhone gehad, daar waren de updates wel wat beter geregeld als ik eerlijk moet zijn. Gewoon iedereen tegelijk, ongeacht bij welke provider je zit.
Reputatie 1
je kunt nog via een pc proberen
maar ik moet zeggen dat het er niet beter op word
accu veel sneller leeg
apps starten niks sneller
menu zoals instellingen word er niet beter op
al met al totaal geen meerwaarde zoals belooft
allemaal voordelen wat Huawei aan gaf wat helemaal niet blijkt te werken
Deze discussie is al redelijk oud, maar toch nog even de vraag: hoe staat het met de P20 Pro Android Pie update?
Ik heb een paar weken geleden via T-Mobile (winkel) de P20 Pro gekocht met de gedachten dat dit vlaggenschip wel snel geupdate zou worden. Helaas hangt mijn smartphone nog op CLT-09 8.1.0.160 met security patch 1 oktober 2018. Niet bepaald recent dus.
Enig idee of T-Mobile klanten de update nog gaan krijgen? Of wat ik kan doen om de update te krijgen?
Reputatie 1
Al via een pc of laptop geprobeerd
Of bij update rechts boven en dan download volledige software (of wat er op lijkt)
Ja, via de Huawei Applicatie op mijn PC, geen update beschikbaar.
Via telefoon, rechtsboven drie puntjes "Download nieuwste volledige pakket" of "Controleren op Updates" geen update beschikbaar.
Ik begrijp dat de update wel beschikbaar moet zijn?
Reputatie 1
Wel raar zoals je kunt lezen heb ik de update al lang maar ik heb het toestel los gekocht dus niet gebonden aan een provider
Je kunt nog eens een reboot proberen
Heel raar ja. Ik heb het inmiddels via T-Mobile Webcare op Twitter geëscaleerd. Zij hebben mijn gegevens nu bij Huawei neergelegd. Dat is in ieder geval van hun kant snel gedaan. Netjes.
Nu wachten op Huawei. Ben echter wel zeer teleurgesteld in de gang van zaken, zeker voor wat toch een 2018 vlaggenschip was. Heb dit ook nooit eerder meegemaakt met een Android smartphone, maar goed, die kocht ik meestal los van de provider. Deze is van T-Mobile.
Bedankt voor de reacties, ik laat weten of het gelukt is.
Mijn Huawei p smart heeft plots geen ip adres
Reputatie 1
Niks met dit onderwerp te maken maar geprobeerd wifi uit en aan of reboot
Reputatie 1
ik als ts wil het hieronder even vragen zonder een nieuw topic op te zetten en het heeft met de update te maken

het volgende
ik kon onder android 8 de trilfunctie aan passen in hardheid
ik vind dat trillen veel te hard als de telefoon op tafel ligt en had deze heel zacht staan
nu na de update naar android 9 vind ik deze functie nergens meer terug
nu is het aan of uit
is er al iemand achter of het mogelijk is in android 9
Reputatie 7
Badge +19
Hi Peter-keetfm,

Ik heb even om mij heen gevraagd of iemand een Huwaei met Android 9 heeft, maar om mij heen is dit niet het geval. Ik kan het dus niet even voor jou testen. Ik vermoed wel dat het iets Huwei-specifieks is, dus ik kan je aanraden even contact op te nemen met de helpdesk van Huawei. Zij kunnen jou dan hopelijk meer vertellen over deze trilfunctie!
Reputatie 1
je kunt de intensiteit van de trilfunctie aanpassen dat was in Android 8 emui 8.1 (dacht ik)
die is nergens meer terug te vinden in android 9 emui 9
laten we dan zeggen dat de Hardware het wel kan maar niet meer inbegrepen in de nieuwe firmware
Reputatie 7
Badge +18
Het lijkt erop dat instelbare tril sterkte de uiteindelijke versie van Android P niet gehaald heeft omdat het in de testversies niet goed werkte. https://www.androidpolice.com/2018/07/05/android-p-feature-spotlight-disable-change-vibration-strength-calls-notifications-touch/

Mijn Nokia 6.1 met Stock Android heeft de optie dan ook niet, enkel aan of uit. Je bent nu afhankelijk van wat Huawei in de EMUI 9 heeft gestopt qua opties.
Reputatie 1
bedankt
mooi irritant dan ben ik gedwongen om de telefoon op stil te zetten
het maakt herrie bij ieder bericht van app,s als je de telefoon op tafel hebt liggen
bij mij werkte het heel goed stand laag
net genoeg om het te horen en niemand heeft er last van
beltonen / berichttonen heb ik altijd al uit staan
26 maart contact gehad met Huawei. Zij waren op dat moment net met de uitrol bezig. Da's toevallig! Nu is het 6 april en nog steeds niets. We horen noch van Huawei, noch van T-MOBILE.
De laatste beveiligingspatch is van ruim een half jaar geleden. Ongehoord!
Reputatie 1
eergisteren alweer een update gehad

Ik word er een beetje moedeloos van. 3 mei, geen update en nog op de beveiligingspatch van oktober 2018!
Huawei zegt dat ze per 26 maart hebben uitgerold, T-Mobile is stil.
Reputatie 7
Badge +18
Ik word er een beetje moedeloos van. 3 mei, geen update en nog op de beveiligingspatch van oktober 2018!
Huawei zegt dat ze per 26 maart hebben uitgerold, T-Mobile is stil.


Heb je een T-Mobile branded toestel?
Ja, anders hoef ik niet op T-Mobile te wachten.
Reputatie 1
dat maakt helemaal niks uit
ik heb via t-mobile verlengt bij belsimpel dus via een verlenging dus t-mobile geeft dan ook advies
mijn telefoon is dus een (gewoon winkel exemplaar) en ben pas weer voorzien van een nieuwe update
heb je ook al via een computer geprobeerd met usb te updaten via de Huawei software
Ik heb een abo met toestel gesloten bij T-Mobile dus neem aan dat het een branded toestel is?
En ja ook verschillende keren via computer geprobeerd via HiSuite, maar helaas.
Hoe zie ik of het toestel branded is?

Reageer