Beantwoord

Huawei P20 PRO wanneer firmware update

• 29 oktober 2018
  • 87 reacties
  • 6248 Bekeken

Toon eerste reactie

87 reacties

Volgens mij heb ik het verkeerd geïnterpreteerd met de term provider. Uit welke telecombedrijf jouw telefoon vandaan komt, die moeten de update beschikbaar stellen voor jouw telefoon en dan bedoel ik niet de merk zelf. Als jij een Tmobile abonnement hebt aangeschaft met huawei p20 pro dan komt de update vanuit Tmobile. De telefoons zijn verbonden met een imei nummer en de update worden per imei nummer beschikbaar gesteld. Alleen moet Tmobile die update vrij geven en dat kan ineens een grote update zijn van 4GB in een keer of in kleine stappen van paar honderd mb per keer. Elke provider ontvangt de update en mogen het vantevoren bezichtigen om te controleren of het ook met hun netwerk werkt. Dat het bij LG bij Tmobile alleen niet werkt betekent dat er in de controle toch iets was in de update dat Tmobile blokkeert en dat kan binnen paar minuten opgelost worden en als je pech heb binnen een aantal weken. Daarom wordt er eerst door de telecombedrijven optimaal gecontroleerd of de update problemen kan veroorzaken. Wanneer dat voorbij is, dan zal de update uitgebracht worden.

Tmobile heeft al bekend gemaakt bezig mee te zijn met de release van de update maar wanneer de releasedatum precies is, is nog niet bekend en dat kan zowel morgen zijn als over 1 maand. Gewoon geduld houden en op een assertieve methode reageren volgende keer ­čśë
Reputatie 1
ik denk daar anders over maar dat verhaal van LG was alleen de t-mobile klanten die last hadden
beetje tegenstrijdig verhaal of niet
en als ik dan op het kpn netwerk zit ?? of op wifi zonder netwerk
wat een onzin ook al zou ik de simkaarten er uit halen dan zou hij niet kunnen updaten via wifi
raar verhaal
maar goed ik hoop dat het snel komt
Nee dat is het juist. Tmobile controleert eerst of de updates goed zijn en of er problemen kunnen ontstaan wanneer de telefoons worden ge├╝pdatet. Kijk maar naar LG,die hadden laatst een update gekregen en bleek nog dat ze bij een provider kei veel problemen hadden. Hierdoor kon men weken lang geen telefoon met gebruiken omdat ze allemaal opgestuurd moest worden.

Wat mijn punt is is dat updates altijd gecontroleerd worden door de provider. Daarom is er maar zeer weinig mensen die de update pas hebben. Hier heb je een link met daarin dat het op het einde vertelt wordt dat we ook afhankelijk zijn van de. Providers wanneer de update beschikbaar is.

https://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/huawei-android-9-pie/
Reputatie 1
ik vraag mij af wat het met providers te maken heeft
telefoon gekocht bij belsimpel via t-mobile
als je wilt updaten gaat het meestal via wifi
of t-mobile via 4g
mijn 2e simkaart is een data kaart van kpn
dus ik vraag me echt af wat heeft de invloed van een provider hierop dan ??
volgens mij is Huawei traag met updates
nu een maand verder geen beveiliging update gehad wat iedere maand uit komt voor android
gaat nog wel even duren denk ik
Ik wacht ook op de update van emui. Contact gehad met huawei en die hebben al aangegeven dat die vrij gegeven is in Nederland, maar dat het kan zijn dat de providers nog niet vrijgegeven heeft voor de telefoons. Net contact gehad met Tmobile en het bleek waar te zijn, maar ze hebben geen idee wanneer we de update kunnen verwachten. Beetje jammer want ik zit al enige tijd te wachten voor de update
Reputatie 1
nog de beste wensen voor 2019 mede forum leden
nog een paar pogingen gedaan maar nog niks geen update beschikbaar helaas
zelfs geen beveiliging update gehad
ik vind het wel slecht van Huawei
ik heb zelf ook nog weer gekeken via de pc maar nog geen emui 9
maar het gaat wel rond op internet dat hij uit is in Europa.
Reputatie 1
goed nieuws (hoop ik)

https://www.androidplanet.nl/nieuws/huawei-p20-android-pie-update/
Reputatie 1
nee via pc ook niet CLT-L29 8.1.0.161 jammer
Reputatie 1
maar jij hebt een Nokia dat kun je niet vergelijken met een Huawei 20 pro
een update van 8 naar 9 is per telefoon verschillend
de accu zou langer mee gaan (kan er met gemak 2 dagen mee) bij veel gebruik
een nieuwe toepassing van Huawei is ook dat de app,s nog snelle starten
en ook de camera zou beter worden (boeit me niet)
en er komt een nieuwe gpu versneller
even om een paar dingen op te noemen
nogmaals een update naar android 9 is per telefoon verschillend
Reputatie 7
Badge +18
Maak voor de upgrade altijd een backup naar Google Foto en Google Drive (instellingen/appdata).
Beta upgrades kun je inderdaad beter overslaan.

Als troost: de upgrade van 8 naar 9 is nou niet echt een revolutie. Alleen kleine veranderingen (waar je ook niet altijd even blij van wordt maar dat is persoonlijk) en qua prestaties / accuduur merk ik geen verschil.
Reputatie 1
helemaal gelijk heb je
zelfs de patch van deze maand nog niet gehad en deze hoort iedere maand te komen dacht ik
android 9 is er al voor de pro en dacht ook dat deze al gefaseerd in de eu was
maar is wel als beta te douwnloaden (geen voorstander van)
ik heb trouwens liever dat ze er langer over doen
dan wat er gebeurd bij LG die na een update de telefoon niet meer werkt en je terug moet naar een winkel
en dan zit je weken zonder telefoon
hoe dit afgelopen is laat nu.nl nooit weten met al hun nieuws alleen maar reclame deze site
ik verwacht (hoop ik) dat het nog wel voor 2019 te downloaden is
straks even via de laptop via usb proberen wil ook eens voorrang hebben dan op de telefoon zelf
Reputatie 7
Badge +18
Het uitrollen van grote upgrades gaat altijd in stappen. Als er dan problemen optreden blijft de schade beperkt. Huawei brengt ook een update voor hun eigen EMUI shell en dat kost extra tijd.

Mijn Nokia 6.1 van 240 euro draait inderdaad al bijna een maand op Android 9 maar dat is Stock Android, dus zonder extra toevoegingen / shell en daarom kan Nokia sneller updates uitrollen.
Huawei is al enige weken geleden begonnen met uitrol van Android 9, echter alleen in China. Voor zover ik weet is uitrol in Europa nog niet begonnen. Daarnaast komt Nederland ook niet helemaal vooraan, wij zijn niet zo belangrijk. Ik verwacht dat Android 9 spoedig voor ons zal uitrollen. Huawei is geen topper in haar update beleid, vind ik. Een P20 Pro kostte bij introductie EUR 899 en draait nog steeds op Android 8.1 terwijl er toestellen van EUR 300-400 zijn die al Android 9 hebben.
nog even vraag.
heb zelf een p20 pro de clt-l09 met de software DT.NLD8.10.7(CT.F01)
CLT-L09 8.0.161(C432)
op deze software heb tijd op moeten wachten.
maar wanneer komt Android 9 uit voor dit toestel?
Reputatie 1
nu net CLT-L29 8.1.0.161 binnen en geupdate
kleine 300 mb via 4g gedaan was zo klaar
nog geen nieuwe android helaas
wel raar 3 updates in 1 week
maar goed even wachten op de android 9 nog
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik zie dat het sommige is gelukt! Ik heb inmiddels een reactie gekregen en de update is vorige week vrijgekomen dus jullie zouden een deze dagen de update moeten krijgen.
Reputatie 1
de update naar 9 is begonnen gisteren
en dat gebeurd gefaseerd
het is niet zo dat alle huawei in dit geval de p20 pro een update krijgen
dit word afhankelijk van het serie nummer uit gefaseerd
maar voornamelijk vond ik het raar dat die 2 beveiliging patches niet over kwamen
ik vermoed dat dit dan een bug is / was
ik ga er van uit dat 9 deze maand nog heb
Dit is een stap richting Android Pie. Ik verwacht deze maand de update. Even geduldig afwachten.
Reputatie 7
Badge +18
Maar nu hebben jullie nog wel steeds Android 8 ?
Het is mij inmiddels ook gelukt via de telefoon. Normaal software update gebeurde niets. Via systeemupdate, 3 punten rechtsboven en download volledige pakket is het gelukt om 8.1.0.159 binnen te halen.
Reputatie 1
gelukt 8.1.0.159 heb ik er nu op staan heb ik met de laptop via usb en de huawei software gedaan
wel raar dat het via de telefoon zelf niet wil

Reputatie 7
Badge +18
trouwens ik vraag me af waarom het via wifi moet
als je maar een internet verbinding hebt lijkt mij

Klopt maar lang niet iedereen heeft unlimited internet en de upgrade was bij mij 1,4 Gb.
Reputatie 1
trouwens ik vraag me af waarom het via wifi moet
als je maar een internet verbinding hebt lijkt mij
Reputatie 7
Badge +18
geen idee de telefoon heb ik gekocht bij belsimpel met een t-mobile verlenging
wat ucaylan zegt loop ik ook 2 updates achter en android 9 ook nog niet beschikbaar

Nee, telefoons gekocht via Belsimpel zijn niet branded. Gaat dus geheel buiten T-Mobile om.

Als ik deze site mag geloven komt de Android 9 Pie update op 10 november (gisteren) als eerste uit in China en nog maar mondjesmaat naar de P20 Pro omdat ze eerste willen testen of alles goed gaat.
Er zijn wel diverse andere sites die meldden dat de upgrade al eerder uit was maar dat blijkt dan toch weer om een Beta versie te gaan.

Blijft vreemd dat je tussentijds geen maandelijkse updates krijgt.

Reageer